Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg hater denne dagen. Jeg er alene med min datter på 5. Jeg har ingen venner å feire med. Jeg har noen venner, men de skal feire med felles vennerpar. Jeg blir helt utenfor. Og må feire alene. Denne tråden er ikke lager for å bli invitert til noen av dere. Måtte bedre få det ut Anonymous poster hash: db929...a04
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Jeg elsker alenenyttårsaftener! Gjør det beste ut av det😊 Barnemusserende og is med isfontene (sånn som spruter stjerneskudd). Brettspill og en koselig film eller bok. Håper dere får en herlig feiring! Anonymous poster hash: 41d89...274
Mamma_til_2 Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Finn ut hvor din kommune sender opp fyrverkeri for barn tidlig på kvelden og dra dit, der er det alltid masse mennesker og det er super stemning. Lag en god middag og kos dere max. Endret 29. desember 2016 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Vi feirer også alene, vi er to voksne og to barn. Vi har venner, men de har andre planer på nyttårsaften. Jeg kjenner også på at det er litt trist fordi det liksom er forventet at man skal feire med masse venner den dagen. Men jeg har tenkt å gjøre det beste ut av det - lage god mat og dessert, og sette på en film hele familien kan se på sammen etter middag. Ved midnatt går vi ut med stjerneskudd og ser på rakettene. Anonymous poster hash: 338ae...b8b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 Vi er også alene på nyttårsaften. Det gjør meg ingen ting, aldri hatt sansen for pengesløset med fyrverkeri. Vi spiser en god middag, legger barna til vanlig tid. 3, 6 og 8 år. Om de begynner å ytre ønsker om å feire når de er eldre, kan vi vurdere det. Anonymous poster hash: 2170f...bba
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Er også alene med en femåring. Kjedelig. Anonymous poster hash: 24201...084
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Skal i år feire alene med 6åringen min og jeg gleder meg masse! Vi skal lage god mat, ha dessert, spille spill, leke, se rakettene, spise gotteri, ha stjernefyrstikk og bare kose oss. Gleder meg maks! Blir en avslappende herlig kveld i godt selskap Gjør det beste ut av det og gjør stas på dere selv. Lag god middag, se en film, spis masse sjokolade og ha en fin kveld. Godt nyttår!! Anonymous poster hash: 34ac2...082
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Vi er også «alene» på nyttårsaften. ( jeg,mannen, 3 åring og baby). Ikke helt det samme som deg selvfølgelig. Vi har planlagt å dra på fakkeltog og offentlig fyrverkeri tidlig på kvelden. Og så lager vi oss god middag når barna er lagt og legger oss når vi blir trøtte. Passer oss perfekt etter en jul med mye reising,folk etc. Jeg foreslår at du prøver å tenke på det som en hyggelig kveld for dere to. Sjekk om det er noe offentlig fyrverkeri i nærheten, hvis ikke så gå ut i mørket med stjerneskudd. Lag mat dere begge elsker, se en film, spill spill og lag en hyggelig kveld Anonymous poster hash: 39156...88b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Vi går på resturant, spiser middag og dessert. Så går vi og ser oppskyting av fyrverkeri som bygda har. Hjemme spiller vi brettspill, ser film og har laget flott frukt- og godterifat. Vi går ut og ser rakettene før hun får sove sammen med meg i senga mi! Anonymous poster hash: 1a1d7...2a3
Kliko Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 Men hvis du sier til noen av dine venner at du faktisk blir sittende alene på nyttårsaften da? Jeg har et par venninner som er alene med barn på rundt den alderen. Jeg har ikke spurt de om nyttårsaften fordi jeg har regnet med at de skal noe. Hadde noen av de nevnt at de skulle Være alene, hadde jeg selvfølgelig invitert de hit! Vær åpen Hl☺
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 Nyttårsaften er generelt oppskrytt synes jeg. Den aller beste nyttårsaftenen jeg har hatt var den gangen jeg feiret helt alene. Spiste god mat, så film, gikk ut og så på fyrverkeriet og koste meg masse. ❤️ Anonymous poster hash: fa573...1f8
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 Nyttårsaften er generelt oppskrytt synes jeg. Den aller beste nyttårsaftenen jeg har hatt var den gangen jeg feiret helt alene. Spiste god mat, så film, gikk ut og så på fyrverkeriet og koste meg masse. ❤️Anonymous poster hash: fa573...1f8 Det var også mitt beste. Ikke det at jeg har i mot og feirer det med barna, men det var så deilig å gjøre ting for seg selv uten å få dårlig samvittighet overfor barna. Anonymous poster hash: ffb55...770
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 Jeg skulle ønske jeg kunne få feiret alene med 5 åringen min. Her skal vi feire med en pappa som er så sur og gretten at det ligner ikke grisen. Takk Gud for at han jobber i romjula så vi kan kose oss. Resten av jula ble ødelagt Anonymous poster hash: 5480e...058
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 Her skal jeg også feire alene med 4 åringen. Den eldste skal nok ut med venner, så da sitter vi her. Mens skal gå til innkjøp av nen stjerneskudd, småfyrverkeri, lage god mat og fylle skålene med snacks. Alt i vårt eget tempo. Anonymous poster hash: 248a8...54a
vimsa3 Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 Vi er også alene to barn og gravid mor😂 Blir bare koselig det:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 Jeg har også vært alene med ett barn (er nå gift og har fått ett barn til) Jeg ville: Kjøpt den beste middagen barnet vet om, selv om det er fiskepinner eller noe annet hverdagslig. Kjøpt dessert og masse godis Så ville jeg funnet en film som det er koselig å se sammen og som barnet ikke har sett før. Sett film og kanskje spilt brettspill sammen hele kvelden. Når klokken blir 24, kan dere enten kose dere ute med stjerneskudd, eller dere kan jo dra til et sted i nærheten hvor mange samles og skyter opp raketter (om dere har et slikt sted). Jeg synes det høres litt koselig ut faktisk Også kan du jo sjekke litt bedre til neste nyttår da, og evt reise bort med barnet eller kanskje finne noen andre aleneforeldre her eller andre steder du kan feire med? Skjønner godt problemstillingen, for aleneforeldre har en tendens til å ikke bli mest invitert på slike kvelder hvor det gjerne er "familie, som i par" som står i fokus... Anonymous poster hash: 7c8f2...ce1
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Husker enda den nyttårsaften jeg gikk høygravid med nr 2, var alenemor. Da feiret jeg alene med daværende 2 åring, vi spiste god middag, så litt tv, tente stjerneskudd han la seg i 20 tiden og jeg satt oppe til 12 for å se raketter og tilfelle han våknet. Slappet av med tv hele kvelden. Dette er mange år siden nå, men en av de beste nyttårsaftner jeg har hatt Anonymous poster hash: 9010c...ae8
Glenne Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 Jeg begynner å forstå! Vi tror at alle har en stor fest på nyttårsaften men det stemmer ikke. Ganske morsomt! Pus, gutten min og jeg har tigget oss inn hos venner. Jeg har aldri klart å finne en god løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå