Gå til innhold

Bør jeg melde dette til politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 7 år fortalte nettopp at stefar tok kvelertak på han når jeg var i butikken...

Anonymous poster hash: 5ce1b...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og så kvitter du deg med stefaren (sånn i tilfelle du ikke skjønte det...)

Anonymous poster hash: 7309a...f35

Skrevet

Nei si det? Hva tror du selv???? SELVSAGT!

Anonymous poster hash: c5f42...468
Skrevet

Ja det melder du. Så hiver du mannen ut .

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor dere finner alle disse "syke" mennene????

Skrevet

Helt seriøst, mener du at dette er noe å tenke på? Bare det at du ikke vet svaret på det selv tyder på at du kanskje lever med en mann som har psyket deg ned til å ikke lenger vite hva som er normalt og ikke.

Selvfølgelig anmelder du - og kaster mannen ut!

Anonymous poster hash: a7115...5d8
Skrevet

What?? Kvelertak?! Du tar med deg gutten din og stikker fra denne syke mannen 😡

Anonymous poster hash: 11e08...436

Skrevet

Ja, forutsett at du er sikker på at sønnen din snakker sant, eller at det fins bittelitt troverdighet i det. Da bør du snakke med politiet. Men vær også forbredt på at sønnen din mest sannsynligvis må inn til barnehuset (om politiet har det) til samtale.

Stefar vil også få i papirene at han har vært eller er under etterforskning for det han gjorde mot sønnen din. Og det er derfor jeg nevner at du må være i allefall litt sikker, fordi det som startes igang som oftest er ganske stort og massivt.

Og jeg syns virkelig han skal få sin straff om han har gjort noe slikt mot din sønn. Men han har vel vist tendenser til slikt tidligere også? Snakket du med sønnen din om hendelsen rundt? Dette er noe politiet også vil vite når du ringer inn.

Anonymous poster hash: caab9...8f8
Skrevet

Jeg ville nå forhørt meg litt mer om akkurat hva som hadde skjedd. Det er litt av hvert som blir omtalt som "kvelertak" uten at det er noe å bry seg om.

Anonymous poster hash: 4c2ab...7cc

Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke snakk med han selv! Spør du han ut vil det miste troverdigheten. Men være en støttespiller for han. Fortelle at du tror på han og at det han har sagt er viktig. Han er modig som fortalte etc er kjempe viktig.

Anmeldt til politet. De har kompentanse til å utforske, det har også barnevernsansatte. De bruker ofte barnesamtale metoden som også blir brukt på barnehuset.

Hilsen

Saksbehandler i barnevernstjenesten

Anonymous poster hash: 034af...34b

Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke snakk med han selv! Spør du han ut vil det miste troverdigheten. Men være en støttespiller for han. Fortelle at du tror på han og at det han har sagt er viktig. Han er modig som fortalte etc er kjempe viktig.

Anmeldt til politet. De har kompentanse til å utforske, det har også barnevernsansatte. De bruker ofte barnesamtale metoden som også blir brukt på barnehuset.

Hilsen

Skrevet

Hilsen

Åja. For barnevernet gjør jo alltid rett. Eeeh NOT. Ville nok absolutt nøstet litt i historien selv først.

Anonymous poster hash: 9c14d...722

Skrevet

Åja. For barnevernet gjør jo alltid rett. Eeeh NOT. Ville nok absolutt nøstet litt i historien selv først.

Jada, for ufaglærte uten peiling som i tillegg er emosjonelt inhabil evner bedre å se ting saklig, og ikke ødelegge bevis.

Særlig....

(jeg jobber ikke i barnevernet)

Mishandling - politiet!

Skrevet

Ja, selvfølgelig!

https://www.facebook.com/KriposNCIS/

Se-----> du ser det ikke før du tror det...

Det kan faktisk være mye mye værre enn et kvelertak rundt halsen... 

Politiet har erfaring for å finne ut....

Anonymous poster hash: ed333...5b0
Skrevet

Jada, for ufaglærte uten peiling som i tillegg er emosjonelt inhabil evner bedre å se ting saklig, og ikke ødelegge bevis.

Særlig....

(jeg jobber ikke i barnevernet)

Mishandling - politiet!

Jeg ville nok snakket litt med barnet før jeg tok den telefonen. Kommer selvfølgelig an på alderen til barnet. Men begge mine har i småskolealder brukt dramatiske ord uten helt å ha klart for seg hva som egentlig ligger i det. F eks insisterte min søn en gang på at jeg tok kvelertak på ham da jeg la hånda på skulderen hans. Det som var saken var at læreren hadde tatt dette med kvelertak opp i klassen fordi noen åpenbart lekte med å gjøre det. Men sønnen min hadde ikke skjønt helt hva som ligger i ordet. For ham var det at min hand rørte hans hals et kvelertak. Jeg er jo dypt taknemmelig for at ikke han sa noe slikt til faren sin som så umiddelbart meldte det til politiet.

Du som mor er den som kjenner barnet ditt i en slik situasjon. Hva sier din magefornemmelse og hva forteller barnet deg? Er det mulig at dette er sant så meld fra. Er du i tvil kan du snakke litt med barnet og så beslutte. Men er det sant er det kjempealvorlig og skal klart anmeldes.

Anonymous poster hash: 4e126...e52

Skrevet

Jeg ville nok snakket litt med barnet før jeg tok den telefonen. Kommer selvfølgelig an på alderen til barnet. Men begge mine har i småskolealder brukt dramatiske ord uten helt å ha klart for seg hva som egentlig ligger i det. F eks insisterte min søn en gang på at jeg tok kvelertak på ham da jeg la hånda på skulderen hans. Det som var saken var at læreren hadde tatt dette med kvelertak opp i klassen fordi noen åpenbart lekte med å gjøre det. Men sønnen min hadde ikke skjønt helt hva som ligger i ordet. For ham var det at min hand rørte hans hals et kvelertak. Jeg er jo dypt taknemmelig for at ikke han sa noe slikt til faren sin som så umiddelbart meldte det til politiet.

Du som mor er den som kjenner barnet ditt i en slik situasjon. Hva sier din magefornemmelse og hva forteller barnet deg? Er det mulig at dette er sant så meld fra. Er du i tvil kan du snakke litt med barnet og så beslutte. Men er det sant er det kjempealvorlig og skal klart anmeldes.

Anonymous poster hash: 4e126...e52

Helt enig med deg. Ei i barnehage vår sa en gang: i natt tisset Pappan min på tissen min. Stor oppstandelse, politi og barnevern. Historien var at far hadde fulgt jenta på do på natten, hun hadde tisset først, han etterpå uten å trekke ned. Altså oppå tissen (t) hennes. Så greit å prøve å nøste litt først.

Skrevet

Sist gang min mann "tok kvelertak" på minste jenta hadde han lagt hånden litt langt inn på skulderen slik at tommelen kom litt mot strupen (han skulle stoppe henne i å gå mot ovnsdøra). Skulle jeg liksom kastet han ut og kontaktet politi og barnevern?

HI, med mindre du har grunn til mistanke ville jeg prøvd å nøste litt opp først.

Anonymous poster hash: 197ab...d0d

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor dere finner alle disse "syke" mennene????

Det kan vere like godt din mann og kvifor ikkje.

Anonymous poster hash: 10b57...d8c

Skrevet

Kvifor hive mann ut og etc.

Kva med og ta ein OPPVASK med mann, nei for PINGLETE til det.

Anonymous poster hash: 10b57...d8c
Skrevet

og det vet du er helt sant ?? barn sier mye rart

Anonymous poster hash: 5cca9...b52
Skrevet

Hvis det er sant ja.

En gang jeg var i butikken med datter på 7 slo hun seg vrang fordi hun ville ha noe.

Jeg ble lei og sa vi fikk dra hjem så kunne jeg handle alene. Hun nektet å forlate butikken. Jeg tok henne i armen og dro henne med meg, hun hylte da - hjælp, hjælp hu kvææææler meg...

Vel hjemme fortalte hun samme historie til pappa at jeg hadde kvæææælt henne så hun ikke fikk puste.

Så viktig å få klarhet i at det faktisk er det som skjedde.

Anonymous poster hash: ee43d...d65

Skrevet

Hilsen

Rart at bv gjør mye feil når de gir sånne råd som dette😜

Anonymous poster hash: 82161...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...