Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Har vært litt krangel med husvert fordi de endrer kontrakt hele tiden, er medlem i husleierforeningen og de tar saken vår. Vi er to jenter som deler leilighet (kollektiv) og hun som er husvert har sendt mannen rundt.. I dag så oppdaget vi han i gangen og han har gått inn på vårt rom med egne nøkler for å "sjekke oss" .. I følge husleieforeningen er dette ulovlig og de er pålagt å gi oss varsel en uke før og kun komme inn hvis det var nød... feks brann eller lekasje.. Nå er jeg så innmari irritert for denne familien har også bodd i leiligheten vår og utelatt å betale fulll strømregning.. Jeg skjønner ikke hvorfor husverten sender mannen rundt i huset på denne måten.. Mitt spm er da hva hadde DU gjort? Anonymous poster hash: 9f3c6...ea8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Hadde gitt skriftlig beskjed om at de har brutt kontrakten ved flere anledninger, og brukt retten min til å avslutte leieforholdet der og da. Anonymous poster hash: a4acc...c6a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Jeg ville vist til lovverket, at det er ulovlig for dem å ta seg inn i deres leilighet uten deres samtykke (ev. varsel om det er ting som er nødvendig å reparere e.l., eller at det er akutt nød, f.eks. vannskade eller brann og dere ikke er hjemme, da kan de låse seg inn). Jeg ville egentlig flyttet, men om jeg måtte/ville bo der videre så ville jeg byttet låser og de etter advarsel ikke slutter. Husk å gi dem skriftlig hva lovverket sier! Om de likevel tar seg inn i deres leilighet har dere lov å bytte låsene og sende regning til huseier. Jeg ville også vurdert anmeldelse! (men da bør dere også ha et annet sted å flytte til slik at dere slipper å leve midt i en slik konflikt). Anonymous poster hash: 93521...3e5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Politianmeldt for innbrudd. Krevd nøklene utlevert. Anonymous poster hash: d0bb6...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå