Gå til innhold

Foreldre samarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med vanskelige brudd. Min eks-samboer er en svært vanskelig person og samarbeide med.

Gjennom forholdet har han:

- unnlatt noe ansvar i huset

- ikke gitt noe særlig avlastning i forhold til barnet

- økonomiske problemer

- dårlig på konflikthåndtering Stormer gjerne ut, blir oppfarende sint

- vannskjøtting av hunden sin nå tatt av Mattilsynet.

Lyver og manipulerer mye.

Noen av dere kjenner sikkert til typen sjarmør/tyrann greie.

Uanz jeg har greid og rote meg inn i ett forhold til denne mannen og er på vei ut.

Han kom på første og andre meklingstime. På andre meklingstime kom vi så vidt frem til en midlertidig avtale. Neste møte er rett før avtalen går ut. Hva skjer dersom han ikke møter?

Er det noen som har erfaring med sak gjennom retten? Ikke noe jeg har lyst til, men han er helt vanskelig og samarbeide med. Han godtar ikke noe annet enn 50/50 og mener meg og mekleren er imot ham. Jeg vil bare det beste for barnet og denne mannen har vist en del dårlige tendenser noe som for meg grund til bekymring. Dessuten har han ikke hatt han en natt alene noe særlig og det er ikke anbefalt med 50/50 på så små.

Noen som har vært borte i liknende og kan fortelle litt om hva det endte med?

Finnes det en støtte gruppe eller noe hvor man kan gå og få hjelp?

Anonymous poster hash: 49137...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om noen har erfaring med vanskelige brudd. Min eks-samboer er en svært vanskelig person og samarbeide med.

Gjennom forholdet har han:

- unnlatt noe ansvar i huset

- ikke gitt noe særlig avlastning i forhold til barnet

- økonomiske problemer

- dårlig på konflikthåndtering Stormer gjerne ut, blir oppfarende sint

- vannskjøtting av hunden sin nå tatt av Mattilsynet.

Lyver og manipulerer mye.

Noen av dere kjenner sikkert til typen sjarmør/tyrann greie.

Uanz jeg har greid og rote meg inn i ett forhold til denne mannen og er på vei ut.

Han kom på første og andre meklingstime. På andre meklingstime kom vi så vidt frem til en midlertidig avtale. Neste møte er rett før avtalen går ut. Hva skjer dersom han ikke møter?

Er det noen som har erfaring med sak gjennom retten? Ikke noe jeg har lyst til, men han er helt vanskelig og samarbeide med. Han godtar ikke noe annet enn 50/50 og mener meg og mekleren er imot ham. Jeg vil bare det beste for barnet og denne mannen har vist en del dårlige tendenser noe som for meg grund til bekymring. Dessuten har han ikke hatt han en natt alene noe særlig og det er ikke anbefalt med 50/50 på så små.

Noen som har vært borte i liknende og kan fortelle litt om hva det endte med?

Finnes det en støtte gruppe eller noe hvor man kan gå og få hjelp?

Anonymous poster hash: 49137...ecf

Først og fremst, la all kommunikasjon gå igjennom sms, mail eller annet skriftlig. Da har du konkrete bevis om det skulle være nødvendig. Ikke slett noe, ta vare på alt. Du kan også lovlig ta lydopptak av samtaler du selv er delaktig i, uten å informere han.

50/50 får han ikke så lenge du nekter. Ikke en gang i retten, for da følges anbefalinger om at barnet må være over 7 år, foreldrene må ha et godt samarbeid og bo i samme område slik at barnet kan opprettholde vennskap og fritidsaktiviteter osv.

Har dere en avtale som er gyldig så og så lenge(med dato for når den utløper), har dere jo faktisk ikke noen avtale når denne tar slutt. Tilby han vanlig samvær, gjerne skriftlig så han ikke kan nekte for hva du har tilbydd. Ønsker han mer, henvis han til rettsinstansene. Her vil han ikke vinne med 50/50 uansett. Det er nemlig hans ansvar å ta dette videre til retten om han ønsker mer samvær enn normalt,så lenge det er du som er hovedomsorgsperson.

Hvis barnet er veldig lite, er det hyppige, men korte samvær som er anbefalt. Altså 2-3 timer 2-3 ganger i uken. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om på familievernkontoret da jeg gikk fra min datters far da hun bare var baby. Han måtte komme hjem til oss for samvær frem til hun kunne begynne med overnatting.

Jeg skjønner at du er i en fortvilet situasjon... Det er vanskelig som foreldre i et bittert brudd... Men man må tenke barnets beste, og må faktisk samarbeide en del år fremover. Så hold deg rolig og saklig. Legg frem det du mener er ditt barns beste, og unngå å omtale deg selv og dine ønsker.

Anonymous poster hash: a148b...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...