Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Min er 3 mnd og 1 uke og holder ikke hodet selv. Blir bekymret om det kan være noe gærne 😔 Anonymous poster hash: 757bb...341
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Alle mine tre har gjort det rett etter fødsel, men jeg har fått beskjed om at de er sterke.. når de var 3 mnd kom de seg rundt fra mage til rygg og motsatt. Jeg ville hørt på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 5221a...77b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Var 14 dager . . En sterk baby Anonymous poster hash: 08da4...27d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Snakk med helsesøster. Tror det er litt sent, men ikke sikkert det er unormal eller grunn til bekymring likevel. Anonymous poster hash: 6b857...f58
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Snakk med helsesøster. Tror det er litt sent, men ikke sikkert det er unormal eller grunn til bekymring likevel. Anonymous poster hash: 6b857...f58 Huff ja vi skal på 3 mnd kontroll etter nyttår! Kjenner jeg blir veldig trist og stresset😔 Anonymous poster hash: 757bb...341
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Alle mine tre har gjort det rett etter fødsel, men jeg har fått beskjed om at de er sterke.. når de var 3 mnd kom de seg rundt fra mage til rygg og motsatt. Jeg ville hørt på helsestasjonen. Anonymous poster hash: 5221a...77b Ja, de må jo være kjempe sterke!😁 Barnet mitt er ikke nærheten av å rulle fra mage til rygg!😣😞😞 Anonymous poster hash: 757bb...341
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Huff ja vi skal på 3 mnd kontroll etter nyttår! Kjenner jeg blir veldig trist og stresset😔 Anonymous poster hash: 757bb...341 Løfter ikke babyen hodet i det hele tatt? Hvis du legger h?n på mage f.eks? Anonymous poster hash: 6b857...f58
Pobie Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 Min kunne løfte hodet og holde hodet oppe (med støtte så klart) når han ble bært fra fødselen av. Har du lagt han på magen hver dag fra han var nyfødt? De lærer ikke å løfte hodet av å ligge på ryggen. Fikk beskjed om å begynne fra han var nyfødt og så ofte som mulig, og la han ligge så lenge han godtok det. Jeg gjorde det slik at jeg la han på magen etter hvert bleieskift. Det var en enkel måte å huske å gjøre det. Da han var liten likte han det ikke, men jeg lot han ligge til han begynte å sutre, som var kun et halvt minutt til å begynne med. Da han var ca 4 mnd begynte han plutselig å like å ligge på magen. (La han sevlfølgelig kun på magen mens han var våken)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 Min løftet hodet selv da hun var tre måneder. Var hos manuellterapeut. Hun hadde en liten låsning i nakken. Hadde mistanke om noe med nakken selv siden hun ikke løftet hodet. Én behandling og så løftet hun hodet som bare det. Min niese gadd ikke løfte hodet før hun var fire måneder. Ikke noe galt med henne. Hun var bare en bedagelig og lite nysgjerrig unge. Alltid blid og var fornøyd med å ligge rolig å se. Ikke bekymre deg, lurt å få undersøkt barnet ditt men dette er ikke noe å bekymre seg søvnløs over. Anonymous poster hash: 361b5...605
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 Ihvertfall fra de var 2-3 uker gamle. Alle mine fire barn har rullet rundt fra de var 3 mnd gamle, litt tidlig motorisk alle sammen, men helt innenfor normalen. Høres ut som barnet dit er sen, men det trenger ikke bety at det er unormalt eller bekymringsverdig sen. Spennvidden innenfor det normale er veldig stor. Men ville absolutt tatt det opp med helsesøster Anonymous poster hash: 7f52f...504
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 Nesten med en gang. To uker? Anonymous poster hash: d007b...05d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 Våre to løftet hodet fra dag en (mens vi var på sykehuset etter fødselen). Veldig sterke begge to. Ene snudde seg da hun var 3 mnd, andre ikke før hun var 6 mnd (hatet å ligge på magen). Hør med helsestasjonen og ikke stress. Det kan være en låsning eller ingenting. Babyer er veldig forskjellige. Men det kan jo være greit å få sjekket. Anonymous poster hash: bc424...2af
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 Baby holdt hodet oppe av seg selv da hun var tre måneder. Med det mener jeg hun kunne sitte på armen vår uten at vi måtte understøtte nakke og hode. Det var normalt ifølge helsesøster Anonymous poster hash: 7655f...d1d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #15 Skrevet 28. desember 2016 Løfter ikke babyen hodet i det hele tatt? Hvis du legger h?n på mage f.eks? Anonymous poster hash: 6b857...f58 Jo, løfter litt. Men blir fort sliten og tar bare hodet ned igjen selv om at babyen ligger på magen. Gråter med en gang babyen blir sliten av å ligge på magen. Men det jeg egentlig mente med å holde hodet sev, er at babyen skal kunne holde hodet selv uten støtte? Skal de ikke det ved 3 mnd alder? F.eks hvis jeg skal bære babyen at babyen holder hodet helt stabilt uten at jeg trenger å holde med hånda. Anonymous poster hash: 757bb...341
Pobie Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 Babyen min var ikke helt uten støtte ved 3 mnd. Han kunne stort sett holde hodet selv, men holdt fremdeles hånden min bak for sikkerhets skyld. Han var vel 4 mnd før jeg turte å ikke ha hånden min bak. Og han er ellers ganske tidlig ute.
Gjest Elsk0 Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 Her også rullet baby fra rygg til mage ved 3mnd. Holdt hodet nesten like etter fødsel. Nå, 5 mnd, sitter hun på egenhånd.. ville hørt på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 Blir veldig bekymret nå Anonymous poster hash: 757bb...341
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 Blir veldig bekymret nå Anonymous poster hash: 757bb...341 Men trener dere på det da? Om du setter deg godt tilbakelent, nærmest liggende i sofaen og legger barnet på magen/brystet ditt, da blir det lettere for barnet å løfte hodet og får ansiktet og smilet ditt som belønning når det gjør det. Det er en fin måte å starte på, altså barnet på magen på din mage mens du sitter tilbakelent. Jeg har latt barna ligge på magen i f.eks sofaen mens jeg satt på gulvet foran dem, da løfter de hodet for å møte blikket dott. Sånn blir de sterkere og sterkere Når mine var 3 mnd hadde de strake armer i gulvet og løftet hodet, brystet og overkroppen opp så høyt at de tippet over på ryggen. Men da hadde vi jo øvd og trent fra de var nyfødt, hver dag og mange ganger om dagen. Anonymous poster hash: 7f52f...504
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Husker ikke når. Men de snudde seg fra rygg til mage ved 2 måneders alder. Så må ha vært før det. Anonymous poster hash: d7beb...d50
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #21 Skrevet 28. desember 2016 Begge mine har holdt holdet godt i mageleie fra fødsel. Minste løftet i tillegg opp brystet ved ca 6 uker. Men de likte begge to godt å ligge på magen og var veldig altive. Andre jeg kjenner har babyer som aldri omtrent løftet hodet, de var rett og slett bare bedagelig anlagt Tror ikke du trenger å bekymre deg. Normalen er stor! Men ta det opp neste kontroll så slipper du å tenke unødvendig mye på det Anonymous poster hash: ede00...f63
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #22 Skrevet 28. desember 2016 Leste nå ferdig tråden og ser at du mener å holde hodet når h*n blir bært feks. Det gjorde alstå IKKE mine fra fødsel tror absolutt ikke du trenger å bekymre deg ! Anonymous poster hash: ede00...f63
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #23 Skrevet 28. desember 2016 Jo, løfter litt. Men blir fort sliten og tar bare hodet ned igjen selv om at babyen ligger på magen. Gråter med en gang babyen blir sliten av å ligge på magen. Men det jeg egentlig mente med å holde hodet sev, er at babyen skal kunne holde hodet selv uten støtte? Skal de ikke det ved 3 mnd alder? F.eks hvis jeg skal bære babyen at babyen holder hodet helt stabilt uten at jeg trenger å holde med hånda. Anonymous poster hash: 757bb...341 Kan være stivhet i nakke/rygg som gjør at babyen protesterer veldig. Nytter ikke å spørre helsesøster om det. Ville tatt en tur til manuellterapeut for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: 6b857...f58
Pobie Skrevet 29. desember 2016 #24 Skrevet 29. desember 2016 Blir veldig bekymret nå Anonymous poster hash: 757bb...341 Synes ikke det er noen grunn til å bli veldig bekymret ennå. Som sagt var ikke babyen min helt stødig ved 3 mnd, og han kunne løfte hodet da han lå på magen fra han var nyfødt av, og har vært tidlig ute motorisk (i følge fysioterapeuten hans, ikke noe vi innbiller oss). Hvis du er bekymret tar du det opp med legen eller HS, men babyer utvikler seg forskjellig og jeg synes ikke det er noe rart med at en baby ikke er helt uten hodestøtte ved 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå