Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Syns det er rart dere ikke har tid til venner ?? Jeg har aldri hatt venner over lengre tid, men har fått noen nå i voksen alder. Greier jo å møte de hver helg hvertfall. Kan også finne på noe midt i uka i blant. Barna tar vi jo bare med Anonymous poster hash: b2415...c90
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Folk har sikkert TID. Det er ikke det. Men når de påstår på et nettforum at de heller vil "prioritere barna i stedet" er det ikke fordi de ikke har tid til venner, men fordi de vil framstå som ekstra prektige. Selvsagt er de snillere, flinkere, edlere og mer oppofrende hvis de nekter seg litt voksen moro og i stedet sitter hjemme mens barna sover i sengene sine - det skjønner vel "alle"? 😂 Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 Min hverdag...... Mandag: jobb, lekser, middag, lekser, fotballtrening, svømming. Barna ikke i seng før 9. Når skal jeg prioritere venner? Tirsdag: jobb, lekser, middag, lekser. Tid med barna i ro hjemme. Kan prioritere venner. Prioriterer husarbeid, hjem og familie. Onsdag: Som mandag. Torsdag: Som mandag, men bare idrettsskole og tidligere hjemme etter aktivitet. Fredag: Jobb, som resten av uka. Alltid noe som skjer for barna på kvelden. Enten sover en ute og andre har overnatting her. Eller det er dn fest, en bursdag, en cup, oppvisning etc. Lørdag: trøtt, sliten, sove lenge. Krangle ungene av TV. Komme oss ut på tur, avhengig av årstid. Har en times kjøring til skibakken. Søndag: samme som lørdag. Anonymous poster hash: 7ce2e...298
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 Min hverdag...... Mandag: jobb, lekser, middag, lekser, fotballtrening, svømming. Barna ikke i seng før 9. Når skal jeg prioritere venner? Tirsdag: jobb, lekser, middag, lekser. Tid med barna i ro hjemme. Kan prioritere venner. Prioriterer husarbeid, hjem og familie. Onsdag: Som mandag. Torsdag: Som mandag, men bare idrettsskole og tidligere hjemme etter aktivitet. Fredag: Jobb, som resten av uka. Alltid noe som skjer for barna på kvelden. Enten sover en ute og andre har overnatting her. Eller det er dn fest, en bursdag, en cup, oppvisning etc. Lørdag: trøtt, sliten, sove lenge. Krangle ungene av TV. Komme oss ut på tur, avhengig av årstid. Har en times kjøring til skibakken. Søndag: samme som lørdag. Anonymous poster hash: 7ce2e...298 Gå en tur mens ungene trener feks?? Anonymous poster hash: 672eb...660
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Skrevet 28. desember 2016 Du må ha et ufattelig rolig liv eller lite aktiviteter 🙊 Her har jeg ikke sjans til å møte venner hver helg. Barna har aktiviteter og avtaler de også når det er helg. Eller vi har planer selv som familie. Anonymous poster hash: c4d99...97e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Hvordan jobber du, hi? Jeg er ute av huset fra 7.15-17.15 med jobb og reisevei. Følger på aktiviteter, lager middag og følger opp lekser. Forbereder morgendagen med klær, matpakker og riktig sekk/utstyr til skoledagen derpå. Har en time på kvelden, da gjør jeg litt husarbeid. Min nærmeste venninne har det ca likt, så vi prater på telefonen mens vi gjør husarbeid, 3-4 ganger i uka. Vi møtes når vi får det til, men det er ikke så ofte. Tar det igjen med en felles ferie i løpet av året med barna og ellers en middag i halvåret, bare oss to. Noen få ganger i året går vi på kino, noen ganger med, andre ganger uten barna. Andre venner er litt mer sporadisk, har en vennegjeng som sees fire ganger i året. Det er det vi får til, og jeg er faktisk veldig fornøyd med det. Anonymous poster hash: a698b...186
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 Jeg prioriterer alltid vennskap. Men det passer ikke like ofte lengre. Min beste venninne har barn som er en del eldre enn mine så vanskelig å finne på ting med ungene sammen. Vi hadde helt klart vært mer sammen om barna hadde hatt mer glede av hverandre. Anonymous poster hash: b307a...cd2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Min hverdag...... Mandag: jobb, lekser, middag, lekser, fotballtrening, svømming. Barna ikke i seng før 9. Når skal jeg prioritere venner? Tirsdag: jobb, lekser, middag, lekser. Tid med barna i ro hjemme. Kan prioritere venner. Prioriterer husarbeid, hjem og familie. Onsdag: Som mandag. Torsdag: Som mandag, men bare idrettsskole og tidligere hjemme etter aktivitet. Fredag: Jobb, som resten av uka. Alltid noe som skjer for barna på kvelden. Enten sover en ute og andre har overnatting her. Eller det er dn fest, en bursdag, en cup, oppvisning etc. Lørdag: trøtt, sliten, sove lenge. Krangle ungene av TV. Komme oss ut på tur, avhengig av årstid. Har en times kjøring til skibakken. Søndag: samme som lørdag. Anonymous poster hash: 7ce2e...298 Trener du både fotball og svømming mandag, onsdag og torsdag...? Eller sitter du og glor på at ungene trener? I så fall er du nettopp én av de edle martyrmødrene på DIB, ja. De som akter å leve sitt eget liv når alle barna er på gamlehjem og de slipper å ha omsorg for dem 24/7 Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Trener du både fotball og svømming mandag, onsdag og torsdag...? Eller sitter du og glor på at ungene trener? I så fall er du nettopp én av de edle martyrmødrene på DIB, ja. De som akter å leve sitt eget liv når alle barna er på gamlehjem og de slipper å ha omsorg for dem 24/7Anonymous poster hash: 39b8d...20f Nå er det ikke meg du spør, men kan det tenkes at 298 har mer enn ett barn og at disse må transporteres til de ulike aktivitetene pga lang avstand/lav alder? Anonymous poster hash: d0887...fd5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 Jeg prioriterer venner høyt. Langt foran husarbeid (skippertaksmetoden er brillefin). Tenker at venner er en god investering i både mitt og barna sitt liv. Det er nettverk, gode minner og venner som vil være der når barna en dag flytter hjemmefra. Uten venner kan man fort bli ensom og det er ikke bare bare å få venner når man er godt oppi åra. Å prioritere venner er for meg en viktig og riktig investering, både i nåtid og i fremtiden. Barna er ofte med og leker med deres barn, vi drar på turer sammen, feirer noen ganger høytider sammen osv. Helt topp med venner og tid tid til venner. Anonymous poster hash: 02229...25b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 Trener du både fotball og svømming mandag, onsdag og torsdag...? Eller sitter du og glor på at ungene trener? I så fall er du nettopp én av de edle martyrmødrene på DIB, ja. De som akter å leve sitt eget liv når alle barna er på gamlehjem og de slipper å ha omsorg for dem 24/7 Anonymous poster hash: 39b8d...20f Da er jeg visst en martyr. Her er det ikke lov å reise fra fotballtreningen før barna fyller åtte år. Så jeg ser på😊 På svømmingen sitter jeg også å ser på fordi jeg må hjelpe barnet mitt litt før, evt hvis han må på do under treningen og han trenger litt hjelp i dusjen etterpå. Kan nesten ikke bare gå ifra femåringen i svømmehallen selv om kurslederne er der, de kan ikke hjelpe alle de små og holde kurs. Anonymous poster hash: a698b...186
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 Nå er det ikke meg du spør, men kan det tenkes at 298 har mer enn ett barn og at disse må transporteres til de ulike aktivitetene pga lang avstand/lav alder? Anonymous poster hash: d0887...fd5 Jeg har også tre barn. Men de får ikke lov til å legge beslag på alle mine kvelder på den måten likevel. De går på treninger de selv kommer seg til. Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 Da er jeg visst en martyr. Her er det ikke lov å reise fra fotballtreningen før barna fyller åtte år. Så jeg ser på😊 På svømmingen sitter jeg også å ser på fordi jeg må hjelpe barnet mitt litt før, evt hvis han må på do under treningen og han trenger litt hjelp i dusjen etterpå. Kan nesten ikke bare gå ifra femåringen i svømmehallen selv om kurslederne er der, de kan ikke hjelpe alle de små og holde kurs. Anonymous poster hash: a698b...186 Mine fikk ikke begynne på organisert idrett før de var gamle nok. Så det å "ha det travelt" er jo i høyeste grad et helt eget valg som man selv aktivt har tatt - på bekostning av f eks egne venner. Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 Jeg jobber 100%. Har to barn,en som er med på aktiviteter. KAN møte venner hver kveld, men siden mannen vil ut av huset også har vi fordelt uka slik: 2 kvelder kan jeg dra ut. 2 kvelder kan mannen dra ut. 3 kvelder er vi sammen. I helgene er vi sammen med felles venner med barn. Anonymous poster hash: 0fe25...3ed
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 Jobber 100% og har tre barn. De har to aktiviteter hver, sett bort fra minste. Han har en aktivitet. Alle spiller fotball, og jeg er trener på to av lagene, så det er ikke gitt at alle kan trene selv når barna er på aktivitet. Å treffe venner prioriterer jeg. Likevel treffes vi kun en gang i mnd. Noe oftere med de vi har barn som er like gamle. Når jeg har tid er det ikke ofte de har tid og motsatt. Da barna var små var det lettere å prioritere venner. Barna la seg kl 19, og man hadde ingen aktiviteter osv. Nå vil de i større grad være med å bestemme hva som skal skje i helger/ferier osv. Anonymous poster hash: 91e29...293
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 Jeg har også tre barn. Men de får ikke lov til å legge beslag på alle mine kvelder på den måten likevel. De går på treninger de selv kommer seg til.Anonymous poster hash: 39b8d...20f Det er ikke alle som bor i sentrale strøk. Fint for deg at dere har mulighet til å løse det på den måten. Vi må kjøre for at ungene skal kunne delta på noe annet enn korps eller fotball. Med tre unger blir det mye kjøring, selv om vi bytter med andre foreldre. Gøy på landet Anonymous poster hash: d0887...fd5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Vennskap er superviktig for meg. Og mine barn blir venner med mine venners unger. Vi møtes ofte på helg og innimellom på ettermiddager i ukedagene. Ikke søren om mine barn skal være med på alle slags idretter slik at de er opptatt hver ukedag. 1 aktivitetsdag i uka er nok. Kanskje 2 når de blir eldre (men da kan de komme seg til og fra selv, håper jeg). Ja takk til mer frilek og mindre organisert fritid. Anonymous poster hash: fe561...105
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 Det er ikke alle som bor i sentrale strøk. Fint for deg at dere har mulighet til å løse det på den måten. Vi må kjøre for at ungene skal kunne delta på noe annet enn korps eller fotball. Med tre unger blir det mye kjøring, selv om vi bytter med andre foreldre. Gøy på landet Anonymous poster hash: d0887...fd5 ... og det er et VALG. Vi bor heller ikke i by. Men så blir det fotball og ski, da. Fordi jeg ikke ønsker å bytte bort mitt eget liv for å kjøre ungene seks dager i uka. Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #19 Skrevet 29. desember 2016 Vi er en vennegjeng som møtes minst en gang annenhver uke, prøver å få til litt utenom også. Før var det hver uke, men er litt mer hektisk når barna er +/-2 år og de gjerne legger seg 18-19. Vi møtes alltid på kveldstid, så er mannfolka hjemme med barna Dessverre blitt lite nå i jula, men håper det tar seg fort opp på nyåret igjen. Trenger andre omgivelser nå kjenner jeg! Anonymous poster hash: 3feba...8f6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #20 Skrevet 29. desember 2016 ... og det er et VALG. Vi bor heller ikke i by. Men så blir det fotball og ski, da. Fordi jeg ikke ønsker å bytte bort mitt eget liv for å kjøre ungene seks dager i uka.Anonymous poster hash: 39b8d...20f Du behøver ikke rope, jeg er da fullstendig klar over at vi kan velge annerledes. Men nå har vi fått barn og ønsker at de skal få kjenne på mestring og prestasjon i de fritidsaktivitetene de er med på. Dessverre er det to snublefoter og en tonedøv i flokken, så da får de velge noe annet enn korps og fotball. Ikke at noen har med det å gjøre, men nå forklarte jeg meg jaggu allikevel. Anonymous poster hash: d0887...fd5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #21 Skrevet 29. desember 2016 Du behøver ikke rope, jeg er da fullstendig klar over at vi kan velge annerledes. Men nå har vi fått barn og ønsker at de skal få kjenne på mestring og prestasjon i de fritidsaktivitetene de er med på. Dessverre er det to snublefoter og en tonedøv i flokken, så da får de velge noe annet enn korps og fotball. Ikke at noen har med det å gjøre, men nå forklarte jeg meg jaggu allikevel. Anonymous poster hash: d0887...fd5 Det var da en helt ålreit forklaring. Jeg har også en snublefot som merkelig nok trives med fotball! "Øvelse gjør mester" har heldigvis holdt stikk, selv om jeg ikke kan påstå at øvelse gjør verdensmester... Han er vel sånn midt på treet nå - og det er en grandios forbedring av den lille kløna som begynte for 2 år siden. Anonymous poster hash: 39b8d...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå