Gå til innhold

Samboer som sier stygge ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel alt.. Jeg lurer på om det er andre som opplever at samboer blir ufyselig slem under en diakusjon/krangel? Små diskusjoner hos oss kan fort eskalere til feks "du er så jævlig stygg i trynet ditt, du er så ekkel, din jævla fitte/hater den ekle fitten din, du tvang deg på meg (yeah right, han kjempet skikkelig for å få meg egentlig...) alt er så jævla trist med deg, du klarer INGENTING" osv.

Han angrer som oftest etterpå, når han får roet seg litt, men ikke alltid, og jeg merker at denne måten å kommunisere på sliter veldig på følelsene mine for ham.

Men vi bor sammen, han har to barn fra før og jeg ett, og de har kjempestor glede av hverandre. Jeg vet at de ville blitt knust alle tre, hvis jeg valgte å dra...

Han er også livlig og morsom og fin når han er glad, og han et flink med ungene og holder heldigvis ikke på med dette foran dem. Hadde han gjort det hadde jeg vært vekk på flekken.

Men altså, noen som har hatt det sånn og fått det bedre? Eller er det bare å stikke først som sist? Vi har det jo bra også, særlig hvis jeg går litt stille i dørene og ikke viser misnøye med noe som helst (Jeg snakker forresten ikke sånn til ham..) Når han er blid er han kjærlig og leken og med, skryter meg gjerne opp i skyene og sier at vi skal bli gamle sammen. Men det fine han sier begynner å overskygges av det stygge, selv om vi egentlig ikke krangler så ofte heller...

Og ja, jeg har fortalt ham dette og har merket at han i perioder har prøvd å ta det til seg, uten å få det til i lengden.

Anonymous poster hash: 68b94...5d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere skal fortsette forholdet så oppsøk familievernkontoret og be om parterapi. Snakk om hvordan utsagnene hans sårer deg når dere er sammen med terapeutene.

Anonymous poster hash: 3079e...e0b

Skrevet

Eksen min og far til mine barn, er sånn.. Jeg holdt det ikke ut.. Jeg fikk tvunget eksen med på samtaler hos familievernkontoret, han lovet å skjerpe seg, men det skjedde jo aldri. Jeg ble tilslutt oppfordret til å forlate han og ta ungene med meg.

Barna har ikke godt av sånt , en dag kan man risikere at de arver sin fars dårlige manerer og tror at det er greit å behandle mor som søppel.

Jeg anbefaler deg å komme deg vekk fra denne mannen hvis han ikke kan bli voksen og lære å oppføre seg.

Anonymous poster hash: f7058...962

Skrevet

Han må slutte med det helt, ellers lover jeg deg du får avsmak til slutt. Det er ikke ok å snakke slik til deg og du skal ikke føle du må gå på eggeskall for å ikke trigge sinne hos han. Jeg har det likt selv.. så vet godt det er vanskelig å gå. Jeg gir deg råd jeg selv bør følge, men ikke klarer ... du bør dra om han ikke klarer skjerpe seg. Klem

Anonymous poster hash: 8ccf4...ed4

Skrevet

Dette er psykisk vold. Enten må du insisterte på profesjonell hjelp, eller så kan du like gjerne stikke først som sist. Dette blir ikke bedre av seg selv.

Anonymous poster hash: d460f...0d1

Skrevet

Det er ikke normalt, og heller ikke greit.

Skrevet

En person som sier så stygge ting og heller ikke angrer spesielt på det vil trolig aldri forandre seg så mye at det er nok.

Om du orker - parterapi inntil han har endret seg og holdt seg i skinnet en periode.

Men dere har ikke barn sammen, da synes jeg heller du skal gå fra ham. Det han driver med er psykisk vold.

En mann som sa noe slikt til meg hadde blitt singen første gang han sa det...

Anonymous poster hash: 43775...94d
Skrevet

Ingen verken må eller bør la seg selv (eller andre) bli utsatt for slikt.

Dere har ingen felles barn, dere trenger ikke å se hverandre igjen om dere går fra hverandre. Gå nå, hver dag du blir er én dag for lenge. Han kommer aldri til å forandre seg.

Om du blir, så blir du etterhvert vant til å bli snakket til på denne måten. Du vil se deg selv slik han ser deg. Du vil bli blottet for selvtilit, og tro at du ikke fortjener bedre. Har du døtre så lærer du dem det samme.

Gå. I dag.

Anonymous poster hash: c7f92...c36

Skrevet

Hvis det var din datter som fortalte deg denne historien, hva ville du råde henne til? Ville du sagt at hun bør bite tennene sammen og tåle det, eller ville du sagt at hun fortjener bedre?

Om tjue år eller så kommer din datter til å finne seg en mann som behandler henne slik. Om tjue år kommer din sønn til å behandle sin samboer slik. For de gjør som du gjør, og ved ditt eksempel lærer du dem at det er slik kvinner skal behandles. Dette skal kvinner tåle og finne seg i, for det gjør du.

Du fortjener bedre enn dette. Du fortjener å bli behandlet skikkelig. Kast ham ut, eller gå fra ham.

Skrevet

Sånn skal du ikke ha det, dette må du ikke finne deg i.

Skrevet

HI

Tusen takk for alle svar. Dere skriver jo det jeg egentlig tenker selv.. Jeg skal prate med ham, og prøve å kvinne meg opp til å gå. For det er helt sant som en av dere sier, tanken på at sønnen min skal arve en sånn holdning er ikke til å holde ut..

Skrevet

Her hadde det vel gjort seg med et ultimatum. Han slutter eller så drar du.

Anonymous poster hash: 7ebf7...419

Skrevet

HI

Tusen takk for alle svar. Dere skriver jo det jeg egentlig tenker selv.. Jeg skal prate med ham, og prøve å kvinne meg opp til å gå. For det er helt sant som en av dere sier, tanken på at sønnen min skal arve en sånn holdning er ikke til å holde ut..

Tror ikke du skal snakke så mye med ham, men heller til ham. Fortell ham at du har fått nok, det er slutt.

Ønsker han å endre seg så foreslår han parterapi selv.

Barnet ditt fortjener en mor som ikke lar seg psyke ned pga. en psykisk voldelig mann.

Bestem deg og sett i gang med det du må gjøre. Da begynner du det nye året med å ta vare på deg og barnet ditt.

Anonymous poster hash: 43775...94d

Skrevet

Jeg hadde aldri akseptert å bli snakket slik til. Hadde mistet all respekt for et slikt menneske.

Anonymous poster hash: 6f0e4...416

Skrevet

Verbal vold. Uakseptabelt.

Anonymous poster hash: 13552...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...