Gå til innhold

Legger dere merke til om folk halter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg halter litt pga dropfot men prøver å skjule det. Men så tenkte jeg på det at folk kanskje ikke legger merke til det uansett?

Anonymous poster hash: edb19...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det. Men på samme måte som jeg ser om folk har blondt eller svart hår. Det er liksom ikke noe jeg tenker over, kun noe jeg registrerer sammen alle de andre tinga vi ser ved andre mennesker.

Anonymous poster hash: 980d5...71c

Skrevet

Jeg registrerer det, men hos meg er det en "yrkesskade" - er fysioterapeut ;)

Men jeg tenker sjelden noe mer over det og om jeg gjør det så er det mer at jeg analyserer bevegelsesmønster, lurer på hva som  er årsaken til haltingen - men i de tilfellene legger jeg sjelden merke til personen, tenker bare fag.

Det viktigste for deg er at du går mest mulig normal slik at du ikke feilbelaster deg og dermed kan pådra deg belastningsproblemer pga. det.

Ikke tenk så mye hva andre tenker eller legger merke til. Jeg har selv noe som er synlig, og i perioder har jeg også slitt med fysisk veldig synlige avvik i bevegelse. Joda, folk kikker innimellom, men jeg tenker at sånn er det, aksepterer det, og tenker at dette ikke er større enn hva jeg selv gjør det til. De periodene jeg har vært som verst tenker jeg at andre ser på det på samme måte som nr. to skriver, at det bare er noe de registrerer, men ikke særlig mer enn det.

Anonymous poster hash: 67565...a41
Skrevet

Ja, siden jeg støtt og stadig halter selv av div skader lurer jeg alltid på hva andre har skadet og hvordan.

Anonymous poster hash: eee73...c95

Skrevet

Jeg halter litt pga dropfot men prøver å skjule det. Men så tenkte jeg på det at folk kanskje ikke legger merke til det uansett?

Har du ms?

Anonymous poster hash: b7b41...c89

Skrevet

Ja,men tenker ikke noe videre over det.

Blir bare registrert.

Skrevet

Jeg legger merke til det, ja. På samme måte som jeg legger merke til at noen har farget håret rosa, eller kanskje blått. Men jeg dømmer ikke noen for noe slikt. Kan hende jeg er nysgjerrig på hvordan det har seg at du halter, om det er noen arbeidsoppgaver som må tilrettelegges for deg. Men dømmer, gjør jeg det er det jeg som er dum. Dog, jeg dømmer, men kun ut fra en ting: hvorvidt folk er varme eller kalde av seg. Jeg har møtt personer med lite penger som har hatt enormt mye å gi, bidra med, gode, varme mennesker, og jeg har møtt mennesker med en god del penger som har hatt vanskelig for å se andre enn seg selv (og omvendt).

Om du lurer på om en fyr du er interessert i vil tenke noe dumt om deg for at du halter så er det som sagt han som er dum hvis han gjør det. Du er ikke haltingen. Det er bare noe du ikke får gjort noe med.

Anonymous poster hash: 8fa19...a7c
Skrevet

De jeg legger merke til legger jeg merke til siden jeg jobber på apotek og de kommer innom. Sjeldent jeg legger merke til om noen halter om jeg går i byen osv

Anonymous poster hash: 3061c...a29

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men hvis det er en stor halt med en vrikk til siden så merker jeg det jo men tenker ikke noe negativt om det. 

Skrevet

Ikke påvist MS men skal til lege å be om utredning hos nevrolog. Kjentfolk kommenterer at jeg halter og spør om det er ryggen og om jeg er på arbeid. Jeg sier ja men vet at det ikke er pga det (fått beskjed om dette fra en annen fagperson). Er liksom så synlig selv om jeg prøver å skjule det.

HI

Skrevet

Ja (la senest merke til en jente i tidlig 20-år som haltet i dag), men bryr meg jo selvsagt ingenting om det! Ikke tenk på det!

Anonymous poster hash: 65df7...c7c

Skrevet

Ikke påvist MS men skal til lege å be om utredning hos nevrolog. Kjentfolk kommenterer at jeg halter og spør om det er ryggen og om jeg er på arbeid. Jeg sier ja men vet at det ikke er pga det (fått beskjed om dette fra en annen fagperson). Er liksom så synlig selv om jeg prøver å skjule det.

HI

Jeg halter og vralter. Og har dropfot. Har ms.

Anonymous poster hash: b7b41...c89

Skrevet

Ja, men det er fordi jeg selv var halt i noen år, pga en ulykke som ødela beina mine. Jeg har hatt mange operasjoner, lært å gå igjen og halter ikke lenger, men ja, jeg legger merke til folk som halter, uten å tenke noe mer over det, ingen negative tanker..

Anonymous poster hash: 2008d...49e

Skrevet

Jeg ser det. Kanskje mest fordi jeg jobber som helsefagarbeider. 

Anonymous poster hash: 8af5f...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...