Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Ikke at jeg trengte en kmi-kalkulator for å vite det, men han har altså kmi på 13.7. Under 13.2 er alvorlig undervekt... Ingen har sagt noe på det annet enn en kommentar her og der fra helsepersonell om at han er tynn, men aldri noe oppfølging rundt det... Er det da noe krise? Han spiser knapt, men klarer seg jo... ville ikke helsesøster eller lege sagt noe dersom det var fare på ferde? Anonymous poster hash: 48a4b...846
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Eg ville sjekket hos fastlege om han har det han treng av vitaminer og mineraler. Om han ellers følger kurvene sine tenker eg at alt er ok. Min har fått næringsdrikker på blå resept pga han slutta å vokse og heilt klart ikkje fekk i seg alle kaloriane han trengte. Anonymous poster hash: 4b838...850
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Måtte inn å sjekke selv jeg, og kammen var min også det. Spiser mye i perioder, men kan vel legge til at jeg også var spiktynn da jeg var liten. Veide vel 19 kg ved 7 års alder og skolestart. Din er kanskje lang som min? Anonymous poster hash: c5f42...921
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Han tok endel prøver i fjor, usikker på om mineraler/vitaminer og slikt ble sjekket da. Men jeg kan ta en telefon til legen og spørre selvsagt. Han er 142 lang og veier 27.7 kilo. Gått opp 2.5 kilo på et år da, men strekt seg mye og... Anonymous poster hash: 48a4b...846
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Noen er bare veldig slank selv om foreldrene ikke er det. Vet om en gutt som ser sykelig tynn ut men han er frisk, begge foreldrene er lubbne. Men de kan jo ha vært tynne som barn. Ta han med til legen og få sjekket div. Anonymous poster hash: 58b88...9cb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har også en sønn som vipper mellom undervekt og alvorlig undervekt. Lenge har ikke legene brydd seg om det, og jeg har ikke vært veldig bekymret selv heller. Jeg både var og er veldig tynn selv. Nå er det derimot satt i gang undersøkelser for å sjekke om sønnen har de veksthormonene han skal. Han er nemlig ikke særlig høy heller. Men det var altså høyden legen til slutt reagerte på, ikke vekten. Anonymous poster hash: a7bec...97f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Min er også alvorlig undervektig ifølge den skalaen, men han spiser mye og er frisk som en fisk. Dessuten var storebror omtrent akkurat like høy og tung da han var på den alderen, så jeg tar det helt med ro. 22 kg og 134 cm høy. Anonymous poster hash: 2b64d...50a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Godt å høre det er flere! Mannen sier han var sånn selv når han var liten, men svigermor maser og maser hele dagen når vi er sammen. Han spiser knapt mat. Hvis vi ikke passer på kan han gå til kvelden uten å spise. Han er ikke glad i potet, det er jo greit, men han MÅ spise grønnsaker til middag selvom han ikke vil. Han spiser én kyllingfilet eller en fiskefilet stort sett. Så ingen storspiser! Anonymous poster hash: 48a4b...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå