Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Kan dere fortelle hvordan dere oppdaget det og hva slags behandling barnet har fått? Har forstått det slik at man burde kontakte manuelterapaut for dette som er gratis. Per dags dato tar jeg med babyen til kiropraktor som er privat, koster oss 450 kr for hver time. kiropraktor sier bare at babyen min har vært innmari stiv i nakken, men aldri nevnt dette med KISS. Har dere en flink manuellterapaut å anbefale meg i Oslo området som er flink innenfor kiss syndromet? Anonymous poster hash: ba4f2...bad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Ingen) Anonymous poster hash: ba4f2...bad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Bjørn Helgar på Lørenskog. Det ER verdt turen å reise dit. Han som innførte begrepet til Norge. Tør påstå han er den beste i landet. Han reddet livet vårt. Merket det på dårlig søvn og nektet å løfte hodet i mageleie. Én behandling og samme kveld løftet hun hodet for første gang. Helt uten at vi oppmuntret henne. Anonymous poster hash: 0b9a9...03b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 http://www.rasta-fysioterapi.no/fysioterapi/lymfeodembehandling-2 Om du ikke har bil stopper 401 og 402 bussen like ved. Går fra Oslo bussterminal. Anonymous poster hash: 0b9a9...03b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Er vel ikke så mange barneleger som mener det er en diagnose. Anonymous poster hash: 34a5b...2c5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Er vel ikke så mange barneleger som mener det er en diagnose. Anonymous poster hash: 34a5b...2c5 De fleste barneleger fnyser litt av dette. Men jeg vet at mitt barn hadde noe galt med nakken. Legene mente "det ville gå seg til" Etter første behandling merket vi bedring. Og natten etter tredje behandling sov hun for første gang seks timer sammenhengende. Merket at hele barnet ble forandret. Hun var uthvilt, blid og ble plutselig nysgjerrig på å utforske verden. Før det lå hun bare på ryggen og var sur og lei seg. Anonymous poster hash: 0b9a9...03b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Kiss og kid er oppkonstruerte syndromer, helt uten rot i forskning. Ikke kast bort tid og penger på dette. Snakk med helsesøster, så blir babyen henvist til fysioterapeut. Det er helt gratis og basert på ordentlig vitenskap. Anonymous poster hash: c71f4...e66
SharonNeedles Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Merket det på sønnen vår da han kun lå med hodet en vei og begynte å bli flat på den siden. Han klarte heller dessverre aldri og amme og vi skjønte jo i ettertid at det var fordi han var så stiv i nakken. Hverken helsesøster eller barnelege sa noe om dette. Vi tok han med til kiropraktor da han var 9 uker og hun behandlet han jevnlig til han var rundt 1 år. Hvis jeg noen gang skal ha flere barn kommer jeg til å dra rett til kiropraktor, kun for å eventuelt utelukke at det er noe galt med nakken.
Fullrulle86 Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Jenta mi hadde det (i følge meg selv..) fysio ville ikke kalle det dette 😉 MEN hun kunne bare snu hodet til ene siden, så hun var veeeldig stiv i nakken. Jeg fikk sår brystvorte på ene brystet fordi hun sugde skeivt når hun lå den veien. Vi trente og trente med nakke/hode hennes slik fysio sa og fysio fulgte opp på timer. Hun ble raskt bedre jeg hadde ALDRI tatt en baby til en kiropraktor det fikk jeg også streng beskjed om avbåde barnelegen og fysioterapeuten
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Barnas fysioterapeut på Lørenskog. Eller manuellterapeut på Tveita senteret. Anonymous poster hash: 339ef...dc9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Kiss syndrom er visst bare tull har jeg fått beskjed om av overlege pediatri. Anonymous poster hash: 0eb1e...911
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Det finnes en del historier der pasienter er blitt lamme etter å ha gått til kiropraktorer og fått nakkebehandlinger. Og å gå dit for en "sykdom" helt uten dokumentasjon som barneleger ikke engang tror finnes, det hadde jeg ikke giddet. Bedre med ett utilpass barn enn ett som er lam fra nakken og ned. Anonymous poster hash: 34a5b...2c5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Kiss syndrom er visst bare tull har jeg fått beskjed om av overlege pediatri. Anonymous poster hash: 0eb1e...911 Kan godt være at det ikke er en diagnose i formell forstand. Men når små barn har låsninger og skjevheter som hindrer deres utvikling er det viktig å få det behandlet. Vi fikk et nytt liv etter noen turer til kiropraktor. Men ventet for lenge med å søke hjelp. Både helsesøster og fysioterapeut anbefalte å gå til kiropraktor, og så tydelig endring på barnet etter behandling. Anonymous poster hash: ad4c4...738
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Kan godt være at det ikke er en diagnose i formell forstand. Men når små barn har låsninger og skjevheter som hindrer deres utvikling er det viktig å få det behandlet. Vi fikk et nytt liv etter noen turer til kiropraktor. Men ventet for lenge med å søke hjelp. Både helsesøster og fysioterapeut anbefalte å gå til kiropraktor, og så tydelig endring på barnet etter behandling. Anonymous poster hash: ad4c4...738 Hva hvis barnet hadde fått lammelser da? Hadde det vært verdt det da, for å behandle en tullediagnose? Anonymous poster hash: 34a5b...2c5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Vi var hos Bjørn Helgar etter anbefaling fra fysioterapeuten i kommunen☺ Fikk god hjelp der. Vet om flere som har fått et helt nytt liv etter å ha vært hos han. Anonymous poster hash: a0d92...f40
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #16 Skrevet 28. desember 2016 JA! Vårt barn gråt i opptil 8 timer i strekk. Var et mareritt. Til slutt så vi at han hele tiden lå med hodet på skakke. Prøvde fysioterapi, ble bare verre og verre. Til slutt henviste barnelegen til en manuellterapaut. 3 behandlinger - og barnet slutta og gråte. Helt. Anonymous poster hash: e3615...fce
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #17 Skrevet 28. desember 2016 Vi var hos Bjørn Helgar etter anbefaling fra fysioterapeuten i kommunen☺ Fikk god hjelp der. Vet om flere som har fått et helt nytt liv etter å ha vært hos han. Anonymous poster hash: a0d92...f40 Takk for tips og råd alle dere! Ser at dere alle nevner Bjørn! Må man ha henvisning eller kontakter man bare de per tlf? Anonymous poster hash: ba4f2...bad
Chl85 Skrevet 28. desember 2016 #18 Skrevet 28. desember 2016 Her var symptomene; Skrek mye, kunne hvile 5 min for å så vræle videre, hatet å trille vogn, roet seg minimalt i bil, sov kanskje 20 min av gangen(kunne kanskje sove 1,5 time i strekk på natta, fikk ikke til amming, hadde bananform(sov med bakhodet på rompa, sykeste jeg hadde sett), magevondt, favorittside og det virket som hun fikk vondt når vi prøvde å trene henne, slik at hodet gikk andre veien, var litt sent motorisk da det var ubehagelig å trene på teppe.... Generelt en misfornøyd og urolig baby kan du si. På helsestasjonen mente de dette var heeeeelt vanlig og at jeg måtte tåle litt babyskrik. De avfeide at det kunne være kiss, siden jeg hadde hatt en ganske normal fødsel.... Heldigvis fikke jeg anbefalt av min egen fastlege å ta med ungen til manuellterapeut...Da var ungen 6 måneder og jeg 15 kg lettere. Hun gav kiss "diagnose" etter 5 min. Så fikk hun behandling av en manuellterapeut og en fysioterapeut som var spesialisert på dette. Dette er da gratis og veldig til hjelp. Hun gikk til behandling fram til hun var 15 mnd og hadde kontroll ved 2 år. Utviklet heldigvis ikke KIDD, som gjør ryggen skjev osv.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #19 Skrevet 28. desember 2016 Takk for tips og råd alle dere! Ser at dere alle nevner Bjørn! Må man ha henvisning eller kontakter man bare de per tlf?Anonymous poster hash: ba4f2...bad du tar kontakt med de direkte. Anonymous poster hash: 0d009...c2c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #20 Skrevet 28. desember 2016 Det finnes en del historier der pasienter er blitt lamme etter å ha gått til kiropraktorer og fått nakkebehandlinger. Og å gå dit for en "sykdom" helt uten dokumentasjon som barneleger ikke engang tror finnes, det hadde jeg ikke giddet. Bedre med ett utilpass barn enn ett som er lam fra nakken og ned. Anonymous poster hash: 34a5b...2c5 De manipulerer ikke nakken til babyer. De trykker ikke hardere enn du kan trykke på dit eget øye uten ubehag. Dersom noen blir lam av det har de en medfødt feil som gjør at de like lett kan bli lam av å vri hodet sitt selv. Mine ene hadde "kiss/kid" etter en styrtfødsel. En mnd gammel lå ungen i bananform og "humpet" seg flere meter bakover på gulvet. Har det på video, helt sykt. Sov maks 20 minutter og var veldig misfornøyd. To behandlinger og ungen var som ny. Anonymous poster hash: 96fc5...329
Daquiry Skrevet 29. desember 2016 #21 Skrevet 29. desember 2016 Min ble helt bananformet og sov kun sporadisk. Etter en behandling sov hun i flere timer. Etter tre fikk vi en ny baby.
LillePunk Skrevet 29. desember 2016 #22 Skrevet 29. desember 2016 Anbefaler Marc De Decker på Balderklinikken i Oslo. Vår lille hadde god respons på behandlingen der.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #23 Skrevet 29. desember 2016 Kiss og kid er oppkonstruerte syndromer, helt uten rot i forskning. Ikke kast bort tid og penger på dette. Snakk med helsesøster, så blir babyen henvist til fysioterapeut. Det er helt gratis og basert på ordentlig vitenskap. Anonymous poster hash: c71f4...e66 Manuellterapeut et fysioterapeuter med videreutdannelse. Vi gikk til en her i nord som hadde spesialisert seg på spedbarn. Sønnen vår nektet å snu hodet til høyre uansett hvordan vi prøvde å motivere han. Hun fikset det med 2 behandligner. Man trenger ikke henvisning til manuellterapeut så da trenger det ikke gå via helsesøster Anonymous poster hash: c9fb1...42f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #24 Skrevet 29. desember 2016 Hva er en låsning? Anonymous poster hash: 5e45a...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå