Gå til innhold

Hvor mye leker dere aktivt med de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får utrolig dårlig samvittighet innimellom fordi jeg føler jeg ikke leker nok med barnet vårt. Han er veldig selvstendig og har derfor ikke noe problem med å leke alene, men er redd det blir kjedelig i lengden. Jeg er litt til og fra. Kan fort være en time med han på rommet for å leke sammen med han, men så går jeg på kjøkkenet eller badet for å rydde. Noen ganger vil han hjelpe til og får selvfølgelig lov til det, men andre ganger holder han på for seg selv. Er det ok?

Anonymous poster hash: 6437f...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på alder. Jeg leker på gulvet hver dag med 2åringen. Men hun har også en storesøster og søskenbarn som leker med henne.

Anonymous poster hash: ae0c5...b3e

Skrevet

Han er snart to år. Ingen søsken

Hi

Skrevet

SELVFØLGELIG ER DET OK!!!!!!

Hva tror du egentlig selv!?!

Tror du virkelig at mødre rundt i hele verden har tid til å sitte å leke med ett barn på 2 år hele dagen? Så lenge du er til stede, svarer han når han trenger deg, og kikker interessert innom av og til er det godt nok.

Om han skulle kjede seg er vel ikke det noe farlig??

Anonymous poster hash: 7dea4...844

Skrevet

SELVFØLGELIG ER DET OK!!!!!!

Hva tror du egentlig selv!?!

Tror du virkelig at mødre rundt i hele verden har tid til å sitte å leke med ett barn på 2 år hele dagen? Så lenge du er til stede, svarer han når han trenger deg, og kikker interessert innom av og til er det godt nok.

Om han skulle kjede seg er vel ikke det noe farlig??

Anonymous poster hash: 7dea4...844

Jeg regnet med det mest sannsynlig var greit, men lurte på hva andre gjorde. Vi var fem søsken så var ingen av oss som var alene om å leke. Det er derfor en litt ukjent situasjon. Det er egentlig ikke det at han kjeder seg jeg er redd for, mer at han skal føle seg ensom. Jeg leker med han en time her og der. Noen ganger har jeg mye tid og leker i fem timer med han, men andre ganger må jeg rydde, vaske og gjøre annet så da blir det mindre leking. Han er ofte med på å lage mat og vi spiser stort sett sammen.

Skrevet

Jeg får utrolig dårlig samvittighet innimellom fordi jeg føler jeg ikke leker nok med barnet vårt. Han er veldig selvstendig og har derfor ikke noe problem med å leke alene, men er redd det blir kjedelig i lengden. Jeg er litt til og fra. Kan fort være en time med han på rommet for å leke sammen med han, men så går jeg på kjøkkenet eller badet for å rydde. Noen ganger vil han hjelpe til og får selvfølgelig lov til det, men andre ganger holder han på for seg selv. Er det ok?

Så lite som mulig.

Jeg har begrenset tro på hvor ok det er at mamma skal bli toåring igjen. Jeg tror det er en bedre forberedelse til livet at ungene blir med på våre aktiviteter og arbeidsoppgaver i hjemmet. Ditt arbeid er hans lek!

Anonymous poster hash: e0c44...3b2

Skrevet

Så lite som mulig.

Jeg har begrenset tro på hvor ok det er at mamma skal bli toåring igjen. Jeg tror det er en bedre forberedelse til livet at ungene blir med på våre aktiviteter og arbeidsoppgaver i hjemmet. Ditt arbeid er hans lek!

Det gjør han hvis han vil. Dekker på, hjelper til med å ut av oppvaskmaskin og vaskemaskin og vasker bord, men det er begrenset hvor mye av tiden jeg bruker på dette.

Skrevet

Det gjør han hvis han vil. Dekker på, hjelper til med å ut av oppvaskmaskin og vaskemaskin og vasker bord, men det er begrenset hvor mye av tiden jeg bruker på dette.

Heller det enn å bygge Lego sånn litt halvhjertet.

Skrevet

Det er sunt for barn å leke for seg selv og kjede seg. Så lenge du er der hvis han trenger seg og han vet han kan komme og prate med deg når som helst lider han ingen nød. Regner med dere har omgang med andre voksne og barn innimellom, slik at han ikke er helt isolert. Bare supert at han lærer å underholde seg selv. Kjenner barn som ikke kan leke med mindre foreldrene ser på, og bare kjeder seg hvis foreldrene ikke leker med dem. Det er meningen at barn skal kunne leke uten foreldrene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...