Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Har noen spørsmål ang dette. Vi har ei lita frøken på 5 år på samvær her annenhver helg, far henter og leverer etter at mor sluttet å ville dele på det. Det er ok, det er hans ansvar så det er helt greit. Men jeg og far har trang økonomi og det er til dels mor også, de har omtrent lik inntekt (hun har ørlite grann mer) men hun nekter å dele på kostnaden ifbm henting og levering. Mor flyttet til en annen by for å studere og vi flyttet etter da det ble for dyrt for oss med all kjøringen. Nå bor vi nærmere så kostnaden er betydelig redusert selv om det enda koster litt (mange bommer o.l). Saken er nå at mor krever at vi både henter og levere overalt der hun til enhver tid befinner seg noe som virkelig har begynt å bli dyrt og tidkrevende. Vi må plutselig på kort varsel levere i en by 60 min unna og hente på samme plass titt og stadig. Og vi har rett og slett ikke råd til dette. Jeg vet vi kan insistere på at hun betaler sin del, men kan hun virkelig kreve at vi skal levere barnet hvor som helst på den måten? Vi har flere ganger måttet avlyse planer fordi vi istedet for å kjøre 20 min plutselig må legge ut på en mye lengre tur og derfor ikke rekker det vi skal og det er helt håpløst å forholde seg til. Anonymous poster hash: b3ae9...ba4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Dere kan be nav regne ut reisekostnadene. Og be om et møte på familievernkontoret for mekling av samværsavtalen og ta opp dette med henting og levering. Anonymous poster hash: 72917...5b0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Dere kan be nav regne ut reisekostnadene. Og be om et møte på familievernkontoret for mekling av samværsavtalen og ta opp dette med henting og levering. Anonymous poster hash: 72917...5b0 Så flott, det hadde jeg ikke engang tenkt på at de kunne. Det er jo topp. Samværsavtalen ellers fungerer veldig fint nå, men vi må bare få på plass dette her. Da skal vi ta det opp der, takk for svar Anonymous poster hash: b3ae9...ba4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Dere kan be nav regne ut reisekostnadene. Og be om et møte på familievernkontoret for mekling av samværsavtalen og ta opp dette med henting og levering. Anonymous poster hash: 72917...5b0 Nav blander seg ikke opp i dette. De bare anbefaler. Til HI: neste gang dere har barnet og må levere en time unna, så si at det ikke passer, og at dere kan levere når hun er hjemme igjen. Anonymous poster hash: 08eef...7cd
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Nav blander seg ikke opp i dette. De bare anbefaler. Til HI: neste gang dere har barnet og må levere en time unna, så si at det ikke passer, og at dere kan levere når hun er hjemme igjen. Anonymous poster hash: 08eef...7cd Vi prøvde dette nå, men da truer hun med å anmelde oss for kidnapping. I tillegg så skal hun ikke hjem før over nyttår og både jeg og min samboer skal jobbe resten av jula så hun vet vi ikke har sjangs til å holde henne her. Dette har skjedd så mange ganger og vi har måttet gi oss nesten samtlige ganger fordi hun rett og slett har mulighet til å bare la henne være her mens vi ikke har noen til å passe henne mens vi er på jobb osv. I tillegg så gleder jo jenta seg til å se mammaen sin og teller ned timene til henting og blir helt knust når det ikke blir som planlagt. HI Anonymous poster hash: b3ae9...ba4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Få det skrevet i samværsavtalen hvor og når levering/henting skal skje. Unntak må avtales skriftlig via sms eller mail, og det må da AVTALES, ikke kreves. Anonymous poster hash: c132d...350
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Vi prøvde dette nå, men da truer hun med å anmelde oss for kidnapping. I tillegg så skal hun ikke hjem før over nyttår og både jeg og min samboer skal jobbe resten av jula så hun vet vi ikke har sjangs til å holde henne her. Dette har skjedd så mange ganger og vi har måttet gi oss nesten samtlige ganger fordi hun rett og slett har mulighet til å bare la henne være her mens vi ikke har noen til å passe henne mens vi er på jobb osv. I tillegg så gleder jo jenta seg til å se mammaen sin og teller ned timene til henting og blir helt knust når det ikke blir som planlagt. HI Anonymous poster hash: b3ae9...ba4 Da får mannen ta sykt barn dag.mulig det holder med en dag, så henter hun. Hvis hun anmelder dere for kidnaping, så kommer nok ikke politiet til å gjøre så mye med det om dere er hjemme. Det er ikke kodnapping. Det er mulig samværssabotasje, men det blander de seg ikke borti. De har nok å gjøre i julen Anonymous poster hash: 08eef...7cd
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Få det skrevet i samværsavtalen hvor og når levering/henting skal skje. Unntak må avtales skriftlig via sms eller mail, og det må da AVTALES, ikke kreves. Anonymous poster hash: c132d...350 Det er allerede gjort, flere ganger. Men det hjelper jo ingenting. I avtalen står det at vi henter når hun skal til oss og hun henter når hun skal hjem igjen. Anonymous poster hash: b3ae9...ba4
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Da får mannen ta sykt barn dag.mulig det holder med en dag, så henter hun. Hvis hun anmelder dere for kidnaping, så kommer nok ikke politiet til å gjøre så mye med det om dere er hjemme. Det er ikke kodnapping. Det er mulig samværssabotasje, men det blander de seg ikke borti. De har nok å gjøre i julen Anonymous poster hash: 08eef...7cd Det kunne vi gjort, men vi ønsker ikke at dette skal eskalere, for barnet sin del. Hun har vært gjennom mye og vi har jobbet knallhardt for å få en god tone med mor og et godt samarbeid. For vår del kunne vi lagd masse bråk, men det er jo ikke det vi ønsker. Ikke minst så går det ut over hun som gleder seg til å se mammaen sin og det er så himla kynisk å bruke ungen som pressmiddel. Det er hun som lider mest oppi dette, for det er umulig å unngå at det merkes selv om vi prøver å holde henne skjermet. Vi skal på fvk i midten av januar, så vi får ta en runde da og svelge kamelen idag også. Anonymous poster hash: b3ae9...ba4
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 50/50 er vanlig her Anonymous poster hash: e5bc4...92c
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 Det er allerede gjort, flere ganger. Men det hjelper jo ingenting. I avtalen står det at vi henter når hun skal til oss og hun henter når hun skal hjem igjen. Anonymous poster hash: b3ae9...ba4 Da har dere vel dokunentert når hun ikke har hentet og heller ikke betaler det hun skal for henting/bringing ( sin del)? Ta med dette til fvk til neste time. Anonymous poster hash: 84fc7...5e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå