Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Venter på penger fra NAV. Har ventet i over to måneder, og alt ser fint ut i forhold til at søknaden er behandlet og innvilget. Har ringt og de har sagt alt er i orden. Pengene har jeg derimot ikke fått, og etter lang tid uten penger begynner situasjonen å bli litt kjip. Er det noe håp om å få pengene før 3.-4. januar? Anonymous poster hash: 607e6...539
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Ganske umulig å svare på her... Du må bare fortsette å ta kontakt med nav. Jeg fikk ikke AAP før det hadde gått over to mnd etter at søknaden var i orden. Kjipt å gå så lenge uten penger, men jeg hadde heldigvis en buffer på sparekonto så det gikk jo greit... Du får etterbetalt da iallefall👍🏻 Anonymous poster hash: 294a6...889
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Pengene kommer, selv om første utbetaling pleier å være treiiiig. Husk: «i forhold til» betyr «sammenlignet med», og ikke noe som helst annet. Anonymous poster hash: 5e625...a99
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Takk for svar. Jeg vet at pengene kommer, men syns det er veldig lenge å vente. Vi hadde buffer, men så har det blitt en god del store utgifter, gaver osv nå de siste par mnd så den ble fort brukt opp. Vi er i null per nå, men samboer får ikke lønn før 15. så nå begynner vi å slite hvis pengene ikke kommer snart. Vi har to barn, lån på bolig og bil og andre utgifter som selvfølgelig må betales. Bilen må byttes ut, så nå håper vi virkelig at pengene kommer og krysser fingrene for at bilen holder. Anonymous poster hash: 607e6...539
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Jeg opplevde en gang når jeg ble sykemeldt at pengene ikke kom, jeg ringte og personen jeg snakket med sa at pengene lå klart til utbetaling noen få dager etter. Dette er noen år siden så før man kunne logge seg inn og sjekke selv. Jeg fikk ikke pengene på den datoen og ringte dagen etter, da fikk jeg samme svar, at pengene lå klart til utbetling og kommer til en bestemt dato. Igjen kom de ikke så jeg ringte og fikk det samme svaret. Men pengene kom ikke. Ringte igjen. Jeg tror det var den sjette gangen pengene ikke hadde kommet at jeg fikk snakke med en ÆRLIG person som sa at min sykemelding ikke var behabdlet i det hele tatt, og personen beklaget veldig. Jeg ble satt over direkte til sjefen foe forvaltningen som også bekalget og lovet at den skulle de ta tak i så fort som mulig. Og at pengene skulle overføres så rask den var fardig behandlet. Jeg fikk pengene dagen etter. Da hadde det gått ca 2-3 mnd siden jeg ble sykemeldt og jeg hadde måttet lånt penger av mine foreldre til husleie, mat osv. Jeg fikn jo etterbetalt så kunne betale tilbake til mine foreldre men det var ikke en gøy opplevelse. Og helt sykt at så mange på tlf løy til meg! De sa alle at de kunne se at pengene lå klart til utbetaling. Når jeg fikk AAP innvilget tidligere i år så fikk jeg pengene få dager etter søknaden ble innvilget. Så ring de! Men sjekk først dine utbetalinger på din side om du ikke har gjort det. Ligger pengene der så får du de i dag Jeg får AAP alltid kl 15.45. Anonymous poster hash: 2fd84...c4a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 Ops jeg la merke til nå at du ikke har nevnt AAP Men sjekk dine utbetalinger uansett og ring om det ikke står noe der. Anonymous poster hash: 2fd84...c4a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Det er helt håpløst om de lyver. Her står det på ditt nav når jeg logger inn at søknaden er ferdig behandlet, men ingenting på dine utbetalinger. Foreldrepenger er det jeg venter på Anonymous poster hash: 607e6...539
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Det er helt håpløst om de lyver. Her står det på ditt nav når jeg logger inn at søknaden er ferdig behandlet, men ingenting på dine utbetalinger. Foreldrepenger er det jeg venter på Anonymous poster hash: 607e6...539 Når starter/startet permisjonen din? Anonymous poster hash: 28aa3...e7c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Når starter/startet permisjonen din? Anonymous poster hash: 28aa3...e7c Over to mnd siden. Anonymous poster hash: 607e6...539
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Jeg venter også. Søkte om AAP i oktober. Fikk innvilget i begynnelsen av desember. Fortsatt ikke ett rødt øre. Synes det er ganske arrogant av nav. Nå var det ikke krise for min del, men tenk alle som ikke har en mann å leve på, og ikke få penger til jul engang..! Anonymous poster hash: 3192c...bc6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Vel dette er neppe noen trøst, men jeg ventet i 6 måneder før første utbetaling kom , altså 6 mndr etter at vedtak var innvilget. Min buffer var tom etter 2 mndr, så jeg måtte ta opp dyrt forbrukslån for å klare meg. Anonymous poster hash: 1c8b6...a0b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #12 Skrevet 27. desember 2016 Det er helt håpløst om de lyver. Her står det på ditt nav når jeg logger inn at søknaden er ferdig behandlet, men ingenting på dine utbetalinger. Foreldrepenger er det jeg venter på Anonymous poster hash: 607e6...539 De brukte nesten 3 mnd på å behandle min søknad om foreldrepermisjon men tror jeg fikk pengene fort. Ring som sagt. Veldig frekt å lyve! De taper da ikke inntekt på å være ærlige. Anonymous poster hash: 2fd84...c4a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Jeg ventet en sykepengeutbetaling som skulle ha kommet i begynnelsen av desember, men ikke kom før siste uka før jul. Ringte og spurte etter utbetalingen flere ganger og fikk beskjed om at nav har hatt en endring i utbetalingssystemet sitt i begynnelsen av desember. Denne endringen eller oppdateringen eller hva det er var årsak til at utbetalingen min kom mye senere enn den skulle. Skjønte ikke helt hele forklaringen til dama jeg snakka med, men det var visstnok flere ting som hadde gått feil ved denne endringen/oppdateringen. Feil som dessverre gjorde at utbetalingen min kom sent. Kan være lurt å ringe og spørre kanskje? Anonymous poster hash: 28aa3...e7c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Dette virker ikke lovende. Har ringt og sendt melding via ditt nav. Har fått til svar at alt er i orden, søknaden er innvilget, men at jeg må sjekke dine utbetalinger for å se om pengene kommer, og der står det ingenting. De er uansett sjelden flinke til å oppdatere denne utbetalingssiden for barnetrygd kommer alltid opp noen dager etter den er på konto. Hi Anonymous poster hash: 607e6...539
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Dette virker ikke lovende. Har ringt og sendt melding via ditt nav. Har fått til svar at alt er i orden, søknaden er innvilget, men at jeg må sjekke dine utbetalinger for å se om pengene kommer, og der står det ingenting. De er uansett sjelden flinke til å oppdatere denne utbetalingssiden for barnetrygd kommer alltid opp noen dager etter den er på konto. Hi Anonymous poster hash: 607e6...539 Hos meg kommer barnetrygden opp blandt mine utbetalinger ca en uke før jeg får de. Anonymous poster hash: 2fd84...c4a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Dette virker ikke lovende. Har ringt og sendt melding via ditt nav. Har fått til svar at alt er i orden, søknaden er innvilget, men at jeg må sjekke dine utbetalinger for å se om pengene kommer, og der står det ingenting. De er uansett sjelden flinke til å oppdatere denne utbetalingssiden for barnetrygd kommer alltid opp noen dager etter den er på konto. Hi Anonymous poster hash: 607e6...539 Fikk du ikke foreldrepengene før jul må du nok vente på de til rundt den 25.januar når de har neste utbetaling. Ring de uansett i morgen igjen og spør de. Anonymous poster hash: 4ddaf...a16
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Fikk du ikke foreldrepengene før jul må du nok vente på de til rundt den 25.januar når de har neste utbetaling. Ring de uansett i morgen igjen og spør de. Anonymous poster hash: 4ddaf...a16 Har de gjort en feil så kan de utbetale før den 25. jan. Det har de gjort med meg to ganger. Anonymous poster hash: 2fd84...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå