Gå til innhold

Skulle aldri prøvd dopplerene mine😢😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9+0 i dag PG måtte prøve dopplerene mine,fant selvfølgelig ingen hjertelyd.. det ble oppdaget ma uke 9 sist svangerskap😔 Så et levende foster for en uke siden,men åh at jeg skulle prøve de!!!

Anonymous poster hash: dc4c4...1ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skulle du ikke ha gjort av flere grunner:

- Embryo er på størrelse med en drue, så hjertet er omtrent så stort som en druestein... Ikke lett å treffe med en doppler. Hvis du hadde hørt noe hadde det med svært høy sannsynlighet vært din egen puls.

- Doppler er ikke anbefalt brukt i 1.trimester utenom på sterk medisinsk indikasjon pga faren for varmeutvikling og fosterskade. Doppler er den varianten av ultralyd som inneholder høyest energi, og dermed høyest risiko. Les litt på dopplerteknologi og Termisk Index.

Vent til uke 14-15, da er det større sannsynlighet for å treffe riktig, og mindre risiko for fosteret :)

Anonymous poster hash: 4f92c...f9b

Skrevet

Leger og jordmødre finner jo heller ikke hjertelyd i uke 9 med dopplerne de har, så rart om du skulle finne den. Prøv igjen om 2-3 uker :)

Anonymous poster hash: 3aec3...d2c

Skrevet

Det er jul, miraklenes tid. Ta det med ro, du vil få oppleve et mirakel du også. Det er jeg overbevist om! :)

Anonymous poster hash: 2f60e...886
Skrevet

Det er helt sikkert bare bra med fosteret. Legg dopplerene innerst i skapet og prøv heller å nyte graviditetene.

Fostre blir stressa av doppler, så begrens bruken. Da jeg var på en av mine første legetimer med siste skulle legen høre på hjertelyden. Merka at lillemann skvatt til i magen. De liker ikke lyden, det er jo deres egen hjertelyd som blir forsterka.

Skrevet

Mitt kegekontor bruker ikke doppler før uke 15 nettopp fordi før da kan det være vanskelig å finne hjertelyden, og i hvertfall før uke 12. De vil ikke skremme gravide om de ikke finner hjertelyden.

Som andre sier så ikke sjekk igjen før om noen uker, slapp av :) 💜

Anonymous poster hash: 993e1...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...