Gå til innhold

hvpr øenge har dere vært dårlige med influensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper å bli frisk til nyttår...

Anonymous poster hash: 56371...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

småen ble syk lillejulaften å i dag er første dagen han er frisk.

Anonymous poster hash: 325ff...ea9
Skrevet

En skikkelig influensa pleier nok å vare en fjorten dagers tid. En forkjølelse ca. det halve, er det en kraftig forkjølelse, så henger den gjerne i i ca. 10 dager. Er du sikker på at det er influensa du har, og ikke bare en (kraftig) forkjølelse? Svært mange tror de har influensa når de er kraftig forkjølet. 

Anonymous poster hash: 88c84...808
Skrevet

småen ble syk lillejulaften å i dag er første dagen han er frisk.

Da har han vært forkjølet, og ikke hatt influensa. 

Skrevet

Da har han vært forkjølet, og ikke hatt influensa. 

så 40 i feber i 2 netter er vanlig forkjølese??

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 66655...238

Skrevet

Ja, det er det nok. Det er langt fra uvanlig at små barn får 40 i feber. 

Skrevet

Ja, det er det nok. Det er langt fra uvanlig at små barn får 40 i feber. 

Vet at det er vanlig med høy feber var ikke det jeg spurte om.

Ingen får feber av bare en vanlig forkjølese.

Ved influensa så er det vanlig med feber.Så nei sønnen min var ikke bare forkjølet han hadde influensa!!

Skrevet

Ved influensa så er det vanlig med feber.Så nei sønnen min var ikke bare forkjølet han hadde influensa!!

Herregud er du en sånn??

Min yngste hadde feber HVER uke i halvannet år! Tror du han hadde influensa så lenge da eller?

40 i feber i 2 dager er IKKE influensa. Og man blir ikke frisk av influensa på 3 dager.

Skrevet

Blir helt matt av hvor fort folk roper influensa. Feber i 2 dager er ikke influensa!

Skrevet

Fjas. 

Det er helt vanlig å få feber ved en vanlig hard forkjølelse. 

Ingen blir frisk av influensa på to-tre dager. 

Sønnen din har vært forkjøla. 

Skrevet

Det er helt vanlig å få feber ved en kraftig forkjølelse, fordelen med at det er forkjølelse er at feberen bare varer 1-4 dager

Ved en influensa er det vanlig å ha feber oppimot en uke, og være i redusert form i opptil 2-3 uker

Anonymous poster hash: 6bf11...9ae

Skrevet

Du vet det er vanlig med feber, men en får det bare ved influensa..? Feber er helt vanlig hos små barn ved helt vanlig forkjølelse. Og influensa varer lengre enn 2 døgn.

Anonymous poster hash: 9b986...d9f

Skrevet

Fjas. 

Det er helt vanlig å få feber ved en vanlig hard forkjølelse. 

Ingen blir frisk av influensa på to-tre dager. 

Sønnen din har vært forkjøla. 

det er absolutt ikke noe hard forkjølese,er så vidt han hoster litt og litt tett i nesen når han ligger.

Sønnen min har hatt INFLUENSA.

Skrevet

Klippet fra nhi

Barn får ved forkjølelse ofte høy feber, de spiser lite, blir grinete og kan få urolig søvn på grunn av nesetetthet.

Skrevet

Klippet fra nhi

Barn får ved forkjølelse ofte høy feber, de spiser lite, blir grinete og kan få urolig søvn på grunn av nesetetthet.

Hentet fra NHI siden du likerså godt den siden:

Hva er influensa?

Influensa er en betennelse i luftveiene forårsaket av influensa-virus. Tilstanden medfører vanligvis feber, slapphet, tørrhoste, hodepine og muskel-/leddsmerter. Snue og sår hals i tillegg er ikke uvanlig.

Skrevet

det er absolutt ikke noe hard forkjølese,er så vidt han hoster litt og litt tett i nesen når han ligger.

Det kan du kun slå fast ved å ta en prøve for influensaen. Forøvrig er jeg enig med alle andre at det er helt atypisk at man er bra av influensa etter noen få dager. Min datter hadde helt like symptomer som gutten din og hun var hos legen etter 3 dager med høy feber, verk i kroppen og bare litt hoste og hun hadde ikke influensa, men en annen virusinfeksjon.

Anonymous poster hash: bf193...a52

Skrevet

Kjære lille venn. Man blir ikke frisk av influensa i løpet av tre dager. Punktum. Man har ikke automatisk influensa om man har høy feber. Punktum. Sønnen din har ikke hatt influensa, siden en influensa aldri er over i løpet av så kort tid. Det aller minste man må regne med hvis man får influensa, er 12-14 dager. Sånn. Nå trenger du ikke å protestere mer, dette vet jeg, og det er dessuten vanlig allmennkunnskap.

Skrevet

Hentet fra NHI siden du likerså godt den siden: Hva er influensa?

Influensa er en betennelse i luftveiene forårsaket av influensa-virus. Tilstanden medfører vanligvis feber, slapphet, tørrhoste, hodepine og muskel-/leddsmerter. Snue og sår hals i tillegg er ikke uvanlig.

"Symptomer

Vi kan merke at barnet er rammet av influensa på nedsatt allmenntilstand. I tillegg kan barnet bli slapt, få feber, hodepine, vond hals og muskel/leddsmerter.

- Kort fortalt blir barnet helt slått ut. Influensa er både sterkere og varer lengre enn en vanlig forkjølelse. Barnet kan virke svært sykt, uten noe særlig snue eller hoste. Det er spesielt feber, kombinert med smerter i musker og ledd som er typisk for influensa. Derfor er det enkelt å stille en diagnose i influensasesongen, sier Ivar Halvorsen som er spesialist i allmennmedisin og leder i Rogaland legeforening"

Og strengt tatt kan ikke DU stille en diagnose fordi han har hatt 40 i feber i 2 døgn. Det kan kun stilles av en lege, som tar blodprøve. Du må gjerne TRO at sønnen din har influensa, men jeg kan garantere deg at det har han ikke.

Veldig mange som er forkjøla nå sier de har det, fordi det er sesong for det. Sannheten er at 95% som mener de har det, kun har fått en litt kraftig forkjølelse

Skrevet

Kjære lille venn. Man blir ikke frisk av influensa i løpet av tre dager. Punktum. Man har ikke automatisk influensa om man har høy feber. Punktum. Sønnen din har ikke hatt influensa, siden en influensa aldri er over i løpet av så kort tid. Det aller minste man må regne med hvis man får influensa, er 12-14 dager. Sånn. Nå trenger du ikke å protestere mer, dette vet jeg, og det er dessuten vanlig allmennkunnskap.

Nei dette vet du tydligvis ikke! Du burde lese deg litt mer opp på temaet før du prøver å fremstå som bedrevitende!

Skrevet

Nei dette vet du tydligvis ikke! Du burde lese deg litt mer opp på temaet før du prøver å fremstå som bedrevitende!

Beklager, men du driter deg bare ut nå. Sønnen din har ikke hatt influensa, jeees.

Sønnen din har hatt en forkjølelse.

Anonymous poster hash: ba14f...e23

Skrevet

Jeg har hatt influensa en gang. Da lå jeg med høy feber og vondt i kroppen nesten 2 uker (ingen andre symptomer), og redusert i nesten 2 mnd. B

Skrevet

Det som i alle fall er helt sikkert, er at du ikke kan diagnostisere din sønns to feber-netter som influensa. Han har garantert ikke hatt influensa, og om du hadde tatt barnet til lege, så hadde han antakelig sagt omtrent sånn: «nei, nei, dette er slett ingen influensa, men det er en virusinfeksjon med influensa-lignende symptomer».

Sånn. Case closed.

Skrevet

Hentet fra NHI siden du likerså godt den siden: Hva er influensa?

Greia er jo at det kan være vanskelig å skille mellom influensa og forkjølelse, fordi symptomene kan være så like.

Man kan bli helt utslitt og få høy feber av forkjølelse, og man kan faktisk bli ganske mildt angrepet av influensa og bare være syk i 3-4 dager.

Da kan bare en blodprøve avgjøre om man har sesonginfluensa eller en annen infeksjon.

Men tommelfingerregelen er at influensa varer mye lengre enn andre forkjølelsesinfeksjoner, derfor er det nærliggende å tro at sønnen din ikke har hatt influensa siden han ble så fort frisk.

Med mindre du har tatt blodprøve hos legen kan heller ikke du vite om det var influensa eller forkjølelse

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg har hatt influensa en gang. Da lå jeg med høy feber og vondt i kroppen nesten 2 uker (ingen andre symptomer), og redusert i nesten 2 mnd. B

Jeg har i mitt noen-og-førti år lange liv enda ikke hatt influensa. Men fy flate så mange ganger jeg har vært skikkelig dårlig et par dager i forbindelse med forkjølelse. Feber, vondt i hele kroppen, et ork å komme seg fra senga til do. Men fremdeles: bare forkjøla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...