Gå til innhold

Er nyttårsaften en viktig dag for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren har ikke det beste forholdet til hverandre er ofte ganske uenige om hva som er best for barnet og hvordan vi skal gjøre ting.

Denne nyttårsaften er det far som skal ha barnet å nå skjeller han meg ut fordi jeg ikke har tenkt å feire dagen sammen med de.

Han mener at på sånne spesielle dager så er det en selvfølge at jeg skal være med faren og sønnen vår,å at han er en dårlig mamma som ikke ønsker å feire denne dagen sammen med sønnen min.

Selvsagt ønsker jeg å feire nyttårsaften med sønnen min,men ønsker ikke komme når det er barnefaren som skal ha barnet.

Da vil jeg heller feire dagen med foreldrene mine og søskene mine.

Jeg har sønnen min så mye ellers at jeg syns helt ærlig ikke at det gjør så mye om jeg må feire denne dagen uten han ettersom nyttårsaften ikke betyr så mye for meg.

Barnefaren har han kun annenhver helg.

Hva hadde dere gjort?

Feiret nyttårsaften med barnet ditt,barnefaren og hans familie?

Eller feiret med venner eller familie når du har mulighet til det?

Å er det veldig viktig for deg å være med barnet ditt på nyttårsaften?

Anonymous poster hash: 8d942...f67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som om BF bare er ute etter å sverte deg. Det er ikke noe krise for meg å ikke feire med eldste (som har en annen far) så lenge hun er hos far. Utover det syns jeg det er viktig å være sammen med ungene mine selvsagt.

Anonymous poster hash: 98cc6...d4b

Skrevet

Jeg og barnefaren har ikke det beste forholdet til hverandre er ofte ganske uenige om hva som er best for barnet og hvordan vi skal gjøre ting.

Denne nyttårsaften er det far som skal ha barnet å nå skjeller han meg ut fordi jeg ikke har tenkt å feire dagen sammen med de.

Han mener at på sånne spesielle dager så er det en selvfølge at jeg skal være med faren og sønnen vår,å at han er en dårlig mamma som ikke ønsker å feire denne dagen sammen med sønnen min.

Selvsagt ønsker jeg å feire nyttårsaften med sønnen min,men ønsker ikke komme når det er barnefaren som skal ha barnet.

Da vil jeg heller feire dagen med foreldrene mine og søskene mine.

Jeg har sønnen min så mye ellers at jeg syns helt ærlig ikke at det gjør så mye om jeg må feire denne dagen uten han ettersom nyttårsaften ikke betyr så mye for meg.

Barnefaren har han kun annenhver helg.

Hva hadde dere gjort?

Feiret nyttårsaften med barnet ditt,barnefaren og hans familie?

Eller feiret med venner eller familie når du har mulighet til det?

Å er det veldig viktig for deg å være med barnet ditt på nyttårsaften?

Hva tror du barnet vil? Hadde dere klart å få en god stemning? Ville barnet fått noe ut av det? Vil han ha det bedre med bare faren? Skal andre enn bare dere være tilstede? Hvis dette er noe kun barnefar ønsker fordi han ser for seg at det kan være koselig av en eller annen grunn, hadde jeg latt være.. er det veldig viktig for gutten din hadde jeg bare vært med de og familien en annen gang... spesielt siden dagen ikke er så viktig for deg uasnett.

Anonymous poster hash: b1437...03c

Skrevet

Barnet her er forresten 5 år om det har noe å si :)

Familien hans er verdens beste så hadde ikke hatt noe problemer med å feire dagen med de,men er barnefaren jeg egentlig ikke har så lyst å være med.

Da ønsker jeg heller en hyggelig kveld med familien min :)

Barnefaren VET at det pleier å funke å spille på samvitigheten min så er nok derfor han drar " dårlig mamma" kortet.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Høres ut som barnefar gjør dette bare for å kontrollere deg?

For meg betyr ikke nyttårsaften noe særlig, jeg er gift med barnas far da, så vi har jo en koselig familiekveld med god mat, brettspill og det som hører med. Hadde jeg vært skilt hadde jeg nok ikke brukt denne dagen sammen med eksen og hans familie nei.

Anonymous poster hash: db47a...740
Skrevet

Hva tror du barnet vil? Hadde dere klart å få en god stemning? Ville barnet fått noe ut av det? Vil han ha det bedre med bare faren? Skal andre enn bare dere være tilstede? Hvis dette er noe kun barnefar ønsker fordi han ser for seg at det kan være koselig av en eller annen grunn, hadde jeg latt være.. er det veldig viktig for gutten din hadde jeg bare vært med de og familien en annen gang... spesielt siden dagen ikke er så viktig for deg uasnett.

Anonymous poster hash: b1437...03c

Altså om jeg hadde hatt barnet denne nyttårsaften så hadde jeg gjort mye ut av dagen,men når jeg ikke har sønnen min så er ikke dette en spesiell dag for meg.

Sønnen min syns det er veldig kjekt at mamma OG pappa er med på ting sammen noe vi også gjør jevnlig.

Men blir nok hyggeligere om jeg ikke kommer ettersom jeg ikke egentlig ønsker å være der den dagen.

Vil heller være med min familie der jeg kan slappe av å bare være meg selv å kose oss med en familiekveld.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Høres ut som barnefar gjør dette bare for å kontrollere deg?

For meg betyr ikke nyttårsaften noe særlig, jeg er gift med barnas far da, så vi har jo en koselig familiekveld med god mat, brettspill og det som hører med. Hadde jeg vært skilt hadde jeg nok ikke brukt denne dagen sammen med eksen og hans familie nei.

Anonymous poster hash: db47a...740

Han er  5 år :)

Tviler ikke ett sekund på at han prøver å kontrollere meg nei!

Når jeg var sammen med en annen,så hadde barnefaren vært innpå min mobil når jeg ikke så det å blokkert nummeret til kjæresten min sånn at jeg ikke fikk noen av meldingene som han sendte meg.Syk fyr!

Skrevet

Nyttårsaften er ikke spesielt viktig for meg, men gjør litt ut av det for sønnen min sin del. Han er også 5, og er veldig opptatt av fyrverkeriet, noe han deler med faren. Hadde jeg ikke vært sammen med faren så hadde jeg valgt det samme som deg. Sønnen min hadde ikke vært avhengig av å ha meg til stede for å ha en fin nyttårsaften sammen med faren, den dagen er uansett mest deres greie.

Anonymous poster hash: 6805a...112
Skrevet

Sønnen min er heller ikke avhengig av å ha meg der for å få en fin nyttårsaften,han kommer til å kose seg med å feire dagen med besteforeldre,fetter,onkel og tante og faren.

Likevel så vil han alltid helst at jeg også skal være der,men kan være greit å lære han at jeg ikke alltid kan være med.

Skrevet

Nyttårsaften er ikke en dag jeg føler meg avhengig av å være sammen med barnet mitt,så jeg hadde heller feiret dagen med gode venner jeg ellers ser sjeldent :)

Skrevet

Er nå blitt innvitert til å feire nyttårsaften med to gode venniner så det frister jo.

Høres mye gøyere ut enn å tilbringe hele dagen med barnefaren :P

Skrevet

Hadde forresten lignede innlegg i fjor men da var det juletrefest på jobben hans jeg MÅTTE være med på!

Ellers var jeg jeg en egoistisk elendig mamma som kun tenkte på meg selv..

Ser ikke helt logikken i hvorfor skulle vært med han og barnet vårt på juletrefest på HANS jobb.

Der er det bare vanlig å ha med familie ikke ekser.

Skrevet

Bare øv deg på å si "jeg er sikker på at du klarer å gi barnet en kjempehyggelig nyttårsaften. I år er det din tur, et annet år er det meg. Vi skal ikke feire sammen, men gjøre det beste ut av det hver for oss."

Eksen din er selvsagt livredd for at du skal ha det moro og dra på fest med en vennegjeng mens han er "stuck" med en femåring...

Anonymous poster hash: 56418...ba7

Skrevet

Når det er jeg som har småen på nyttårsaften så er foresten han aldri med oss.

Da er han å drikker med kamerater.

Mens han forlanger at jeg skal gi glipp på alle mine planer på nyttårsaften for å tilbringe dagen sammen med dem..

Ja han er forsatt veldig sjalu selv om det var han som gjorde det slutt når jeg fortalte at jeg var gravid.

Skrevet

Høres ut som du vet hva du vil, hva dom er best for sønnen din og hvorfor exen ber om dette. Ikke la deg presse!

Anonymous poster hash: 1371b...a8b

Skrevet

viktig er den vel ikke,men jeg liker den, er veldig koselig dag :)

Skrevet

Når det er jeg som har småen på nyttårsaften så er foresten han aldri med oss.

Da er han å drikker med kamerater.

Mens han forlanger at jeg skal gi glipp på alle mine planer på nyttårsaften for å tilbringe dagen sammen med dem..

Ja han er forsatt veldig sjalu selv om det var han som gjorde det slutt når jeg fortalte at jeg var gravid.

Du må bare øve på å si at dere ikke skal feire ting sammen før eventuelt konfirmasjonen. Argumentet ditt er selvsagt det som alle barnepsykologer henviser til; man skal ikke gi barnet noen illusjoner om at mamma og pappa vil komme til å bli sammen. Å "leke" familie på visse utvalgte dager kan få barnet til å dyrke et håp, og dermed bli grusomt skuffa.

Skrevet

Ja som eksen min sa (ikke barnefaren) så burde jeg gå på NEI kurs der jeg lærer å si nei til ting jeg egentlig ikke vil :P

Lar meg dessverre ofte presse av faren å nå har jo han skjønt at det nyttet å gjøre det sånn.

Har heldigvis klart å sette ned foten når det gjeldt viktigere ting som hvor bursdagen til småen skal feires og hvor mange som skulle innviteres.

Skrevet

Ja som eksen min sa (ikke barnefaren) så burde jeg gå på NEI kurs der jeg lærer å si nei til ting jeg egentlig ikke vil :P

Lar meg dessverre ofte presse av faren å nå har jo han skjønt at det nyttet å gjøre det sånn.

Har heldigvis klart å sette ned foten når det gjeldt viktigere ting som hvor bursdagen til småen skal feires og hvor mange som skulle innviteres.

Fortsett å øve på nei! Han bestemmer ikke over deg, og du trenger ikke svare hans oppringninger.

Skrevet

viktig er den vel ikke,men jeg liker den, er veldig koselig dag :)

Ja jeg syns det er en koselig dag jeg vil tilbringe med de jeg bryr meg mest om.

Da frister det mer å være med familie eller venner den dagen enn å tilbringe den med barnefaren.

Å sønnen min ser jeg så ofte ellers så er ikke krise om jeg ikke er den dagen med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...