Gå til innhold

Kan jeg en ha halsbetennelse uten feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert etter veldig dumt spørsmål men er det mulig å ha halsbetennelse uten å ha feber?

Jeg har hatt veldig vondt i halsen i 3 uker å nå er det så gale at jeg må ta smertestillende før måltid for å klare å svelge maten.

Men jeg har ikke hatt feber.

Anonymous poster hash: fa6c1...11c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har hatt vondt så lenge, og det er så vondt, så tipper jeg du har streptokokker.

Jeg har hatt det ca 20 ganger, gjerne en gang i mnd frem til jeg fjernet mandlene, og det var ofte uten feber.

Gå til legen og ta en strep-test og crp i morra.

Anonymous poster hash: 90260...02f

Skrevet

Sikkert etter veldig dumt spørsmål men er det mulig å ha halsbetennelse uten å ha feber?

Jeg har hatt veldig vondt i halsen i 3 uker å nå er det så gale at jeg må ta smertestillende før måltid for å klare å svelge maten.

Men jeg har ikke hatt feber.

Jeg har streptokokker ofte. Har aldri feber eller nedsatt allmenntilstand.

Anonymous poster hash: 41b9b...270

Skrevet

Okey sikkert best å komme meg til lege da ja :)

Ble bare så usikker for har en gutt på 5 år som veldig ofte har halsbetennelse pga store mandler,å han har alltid høy feber itellegg.

Men da prøver jeg å få legetime i morgen :)

Skrevet

Høres ut som streptokokkhals, jeg hadde det for noen år siden og det varte i 3 mndr og jeg hadde like mange antibiotikakurer. Hadde ingen feber, bare sykt vondt i halsen.

Ville kommet meg til lege.

Anonymous poster hash: 5b3ee...3d0

Skrevet

Ja. Ikke alle får feber, og voksne for vanligvis sjeldnere feber enn barn. Jeg får sjelden feber, noe som et par ganger har ført til at jeg har blitt sykere enn nødvendig fordi jeg ikke trodde at jeg var syk, hadde jo ikke feber. Så ikke bry deg om feberen, men almennstilstand og symptomer. Spesielt det siste, for min erfaring er i alle fall at almennstilstanden ofte føles bedre enn den egentlig er når jeg ikke har feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...