Gå til innhold

Kreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mistanke om at mannen min har fått lymfekreft, vi venter bare på svar fra siste beinmargsprøven. Noen som er i samme situasjon? Hva slags rettigheter har jeg? Vi har tre små barn.

Anonymous poster hash: c3f35...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettigheter? Til hva da tenker du?

Anonymous poster hash: 54e89...40a

Skrevet

Angående hjelp etc?

Skrevet

Angående hjelp etc?

Hjelp til hva da tenker du? Passe barn? Vaske hus? Nei, du må nok klare deg selv, med mindre dere har noen midler i bakhånd gjennom forsikring f.eks.

Anonymous poster hash: 54e89...40a

Skrevet

Du har ingen spesielle rettigheter nei.

Mannen fin vil jo få behandling, du må ta deg av hus, hjem og barn mens det står på

Men sjekk forsikringene hans, mange gir en engangsutbetaling ved alvorlig sykdom, som kreft

Håper alt går greit for dere

Anonymous poster hash: 90474...864

Skrevet

Jeg vet jeg må ta vare på barna mine og huset mens han får behandling. Det var ikke det jeg lurte på. Men jeg er nødt til å være borte fra jobb pga arbeidstider. Skal sjekke forsikringene våre

Skrevet

Du vil nok kunne sykemeldes delvis eller helt i perioder. Du skal kanskje følge til behandling, ta deg av eventuelle akutte situasjoner mm? I tillegg er den psykiske belastningen du utsettes for ikke til å undervurdere, søvnmangel mm kan føre til redusert arbeidsevne. Lykke til, kreftbehandling handler ofte ikke om å kjempe, men å holde ut i behandlingstiden, både for den som er syk og for familien.

Anonymous poster hash: 113e8...5a5

Skrevet

Du vil nok kunne sykemeldes delvis eller helt i perioder. Du skal kanskje følge til behandling, ta deg av eventuelle akutte situasjoner mm? I tillegg er den psykiske belastningen du utsettes for ikke til å undervurdere, søvnmangel mm kan føre til redusert arbeidsevne. Lykke til, kreftbehandling handler ofte ikke om å kjempe, men å holde ut i behandlingstiden, både for den som er syk og for familien.

Anonymous poster hash: 113e8...5a5

http://mobil.oa.no/debatt/helse/sykdom/dette-misforstar-folk-om-sykemelding/o/5-35-269764

Anonymous poster hash: c30b1...6c4

Skrevet

Jeg vet jeg får sykemelding av legen min pga det psykiske.

Skrevet

At ektefelle har kreft gir ikke deg noen rettigheter.

Du har rett på å bli sykemeldt når du er syk, psykisk eller fysisk.

Utover det må du benytte deg av eget nettverk for å komme i mål med alt.

Hvis det er slik at du jobber turnus vet jeg om flere som får tilrettelagt arbeidstid en periode som passer med den kabalen som skal gå opp hjemme.

Dette er selvsagt en tøff situasjon for dere som familie og ingen vil vel løfte på et øyenbryn om du blir sykemeldt.

Mitt personlige råd til deg som nær pårørende selv er så godt det lar seg gjøre å holde fast ved faste rutiner, forsøk å jobbe så mye du kan. Forsøk å opprettholde mest mulig normalitet i hverdagen.

Anonymous poster hash: 52053...6b3

Skrevet

Dersom du har en sjef med relativt velutviklede antenner vil han jo gjøre det han makter for å tilrettelegge arbeidstiden for deg om det blir nødvendig.

Men har du forsikring kan det hjelpe.

Og dersom mannen din har behov for ledsager tenker heg du får dekket tapt arbeidsfortjeneste. Men ikke under held behandlingsperioden.

Krysser fingre for at prøvene viser seg å ikke være kreft😟❤️

Anonymous poster hash: ad84e...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...