Gå til innhold

Abort og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 3 mnd på vei. Vet ikke hvorfor, men har en følelse av at det er noe galt med barnet mitt. Det er veldig ønsket så håper såklart ikke det er det. Dette fikk meg bare til å tenke litt. Har hatt 3 ks bak meg, lite arrvev

Men tenkte plutselig.. Hva hadde skjedd hvis jeg hadde mistet barnet? At det hadde dødd? Eller at jeg kommer på ul (skal dit om 2 uker), og det ikke er noe hjerteslag? Jeg kan jo ikke ta en aborttabletter?

Noen som har vært i samme situasjon? Tar de ks da? Beklager groteske tanker. Mye rart en bekymrer seg for...

Anonymous poster hash: 1022a...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt 2 ks. Mistet i uke 13.

Ingen fare med arret.

Jeg har tenkt samme tanke som deg.

Anonymous poster hash: 589a8...081

Skrevet

Tok de keisersnitt når du mistet i uke 13?

Skrevet

Tok de keisersnitt når du mistet i uke 13?

Nei nei.

Liten fødsel ble det..

Skrevet

Jeg mistet i uke 14, og jeg fikk cytotec som satte igang en "fødsel". Fosteret kom ut noen timer senere.

Skrevet

det samme har eg og lurt på :( har 4 ks og håper på eit nr 5 :) gje ein lyd dersom du får svar

Anonymous poster hash: 2268d...0ed
Skrevet

Jeg er 3 mnd på vei. Vet ikke hvorfor, men har en følelse av at det er noe galt med barnet mitt. Det er veldig ønsket så håper såklart ikke det er det. Dette fikk meg bare til å tenke litt. Har hatt 3 ks bak meg, lite arrvev

Men tenkte plutselig.. Hva hadde skjedd hvis jeg hadde mistet barnet? At det hadde dødd? Eller at jeg kommer på ul (skal dit om 2 uker), og det ikke er noe hjerteslag? Jeg kan jo ikke ta en aborttabletter?

Noen som har vært i samme situasjon? Tar de ks da? Beklager groteske tanker. Mye rart en bekymrer seg for...

Hvorfor i alle dager kan du ikke ta aborttabletter?

Anonymous poster hash: f6f5c...1ac

Skrevet

Hvorfor i alle dager kan du ikke ta aborttabletter?

Aborttabletter setter jo igang rier så kroppen skal støte ut/føde fosteret. Man kan ikke føde med en livmor full av arrvev etter KS, den kan revne.

Svigerinnen min mistet i uke 14 (ma),der ble det utskrapning

Anonymous poster hash: 71d6c...71e

Skrevet

Aborttabletter setter jo igang rier så kroppen skal støte ut/føde fosteret. Man kan ikke føde med en livmor full av arrvev etter KS, den kan revne.

Nettopp dette jeg tenkte på! Det var derfor jeg lurte, hva man gjorde..

Skrevet

Har uansett hørt at man må føde normalt når et barn i magen dør pga stor fare for infeksjon ved ks.

Skrevet

Har uansett hørt at man må føde normalt når et barn i magen dør pga stor fare for infeksjon ved ks.

Jeg har hatt flere svangerskap bak med. Tatt ks flere ganger. Jeg kunne jo ikke ha født nå?

Skrevet

Er det ingen som kan svare på dette? Som har vært i lignende situasjon?

Skrevet

Jeg hadde ikke orket tanken på at de skulle dele opp fosteret i biter. Og det er ikke det samme å føde ett foster i uke 16 som ett fullbårent barn. Du får nok ikke ks. Den største faren ved livmorruptur er at barnet dør og det er jo ikke en reell problemstilling her.

Skrevet

De deler vel ikke opp et foster i biter ved keisersnitt? Da hadde ingen under blitt født ved ks... Det er jo fare for mors liv ved livmorrutur regner jeg med? Ikke bare barnet..

Skrevet

De deler vel ikke opp et foster i biter ved keisersnitt? Da hadde ingen under blitt født ved ks... Det er jo fare for mors liv ved livmorrutur regner jeg med? Ikke bare barnet..

Ved utskrapning..

Skrevet

Veldig sjelden det er så stor fare for mor. Blødninger greier vi ofte å kupere. Verst for banet som mister oksygentilførsel.

Skrevet

Okei. Jeg har ingen erfaringer med det her. Så jeg bare spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...