Gå til innhold

Røykelaks, biff, salami osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Og har ett barn som jeg fikk for 8 år siden. Etter tråden lengre under her jeg ble litt i tvil.

KAN man spise disse matvarene hvis de har vært fryst og varmebehandlet etterpå? Blir usikker. Søkt på nettet og ser info overalt.

Jeg har spist en biff, denne hadde vært fryst først, tint i kjøleskapet, og så stekte jeg den ca medium. Da visste jeg ikke at jeg var gravid.

Anonymous poster hash: e9866...3cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matportalen.no!

Anonymous poster hash: 013a9...d8b

Skrevet

Jeg er gravid. Og har ett barn som jeg fikk for 8 år siden. Etter tråden lengre under her jeg ble litt i tvil.

KAN man spise disse matvarene hvis de har vært fryst og varmebehandlet etterpå? Blir usikker. Søkt på nettet og ser info overalt.

Jeg har spist en biff, denne hadde vært fryst først, tint i kjøleskapet, og så stekte jeg den ca medium. Da visste jeg ikke at jeg var gravid.

Anonymous poster hash: e9866...3cb

Men ble du syk, da?

Anonymous poster hash: ddae6...059

Skrevet

Man trenger ikke å bli syk selv om man får toksoplasmose. Parasitten dør hvis den dypfryses flere døgn ( minst -18 grader).

( Listeriabakterien overlever for øvrig frysing, men i dette tilfellet er vel toksoplasmose mest aktuelt).

Hi, det har sikkert gått helt fint. Bare sørg for at kjøtt er gjennomstekt/ kokt fra nå av.

Anonymous poster hash: 2898c...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...