Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Hun bruker minst to timer hver kveld på å sovne,uansett når hun legger seg. Ser ikke på noe barnetv, ipad osv. 1/2-1 time før leggetid. Hun klarer rett og slett ikke å sovne. Har slitt med dette lenge. Er som regel blid og fornøyd, men ofte veldig kort lunte. Hun sover også veldig dårlig på nettene og våkner som regel hver natt... Anonymous poster hash: 8530b...406
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Hun bruker minst to timer hver kveld på å sovne,uansett når hun legger seg. Ser ikke på noe barnetv, ipad osv. 1/2-1 time før leggetid. Hun klarer rett og slett ikke å sovne. Har slitt med dette lenge. Er som regel blid og fornøyd, men ofte veldig kort lunte. Hun sover også veldig dårlig på nettene og våkner som regel hver natt... Anonymous poster hash: 8530b...406 Det blir jo opp til legen å vurdere, men så vidt jeg vet er jo ikke melatonin skadelig. Noen kan oppleve at de blir ekstra trette dagen derpå. Anonymous poster hash: 4c137...061
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Spør legen deres Har begynt med dette medikamentet selv og en ny verden har åpenbart seg for oss. Sovner innen en halvtime og da i 12 timer sammenhengende, i motsetning til 6 timer som han gjorde før jeg startet. Mye blidere unge også. Anonymous poster hash: 0e98b...424
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Vet ikke så mye om dette men ville bare si at vår 5 åring bruker også to timer på å sovne, vet om flere også så tror ikke det er så unormalt. Vår legger seg i 19.30 tiden, får lese litt/høre på lydbok i senga. Sovner i 21-21.30 tiden. Vår sover riktignok hele natta og står opp 7.30-8 tiden. Anonymous poster hash: a6094...1b9
n74 Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Vår bruker og mellom en til to timer på å sovne. Gjort det siden tre års alder. Er nærmere sju nå. Men sover gjennom natten stort sett
n74 Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Vår bruker og mellom en til to timer på å sovne. Gjort det siden tre års alder. Er nærmere sju nå. Men sover gjennom natten stort sett
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #7 Skrevet 26. desember 2016 Har dere prøvd å være ute et par timer på ettermiddagen, gå gjerne tur . Gjøre fysisk. Mine sovner lettere om de er ute på ettermiddagen, faste tidspunkt. Se en veldig sløv serie på tv, mens de venter på havregrøt uten sukker. Punktlighet er viktig her. Må i seng før 19.15. I seng, må lyset av tvert. Anonymous poster hash: eb69f...e86
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #8 Skrevet 26. desember 2016 Mine vekkes/står opp senest 0630. I helg også. Rutiner er ekstremt viktig her. Anonymous poster hash: eb69f...e86
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #9 Skrevet 26. desember 2016 Min sønn begynte med melatonin som 6-åring. Han brukte opptil to timer på å sovne. Stebarna og søsteren hans kan også bruke tid på å sovne, men forskjellen er at de bruker tid på å sovne iblant. Ikke absolutt hver eneste dag. Også takler de litt mindre søvn de dagene de sovner sent. Sønnen min er totalt avhengig av alle timer søvn han kan få. Så for oss og sønnen har det vært veldig riktig. Han våkner dog omtrent hver eneste natt. Anonymous poster hash: 3c17b...9b5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #10 Skrevet 26. desember 2016 Melatonin er egentlig ikke en innsovningsmedisin men et hormon for å holde seg sovende. Jeg tar den selv. Men om man tar den minst en time før legging så kan den hjelpe på innsovningen. Jeg sliter ikke med å sovne men våkner mye pga medisiner, jeg tar melatonin rett før legging. Jeg ville hørt meg legen og ikke hørt på hva folk mener her ang barn og medisiner, men samtidig så er det jo et hormon som vi produserer selv. Husk at den kan slutte å fungere så man bør ta en ukes pause. I begynnelsen så sluttet den å fungere for meg en gang i mnd men nå er det ca annen hver mnd. Og for noen kan melatonin bruke ca 14 dager på å fungere men for meg så fungerer den innen 2-3 dager. Anonymous poster hash: d0c7e...745
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #11 Skrevet 26. desember 2016 Hun bruker minst to timer hver kveld på å sovne,uansett når hun legger seg. Ser ikke på noe barnetv, ipad osv. 1/2-1 time før leggetid. Hun klarer rett og slett ikke å sovne. Har slitt med dette lenge. Er som regel blid og fornøyd, men ofte veldig kort lunte. Hun sover også veldig dårlig på nettene og våkner som regel hver natt... Anonymous poster hash: 8530b...406 Melatonin er ikke sovemedisin det er søvnhormon som de fleste har i kroppen fra før. Altså det skal brukes som tilskudd om du mangler. Hjalp på datteren min og da gikk det opp for meg at det kanskje var det som har feilt meg også hele livet og det var det så vi bruker det begge to Anonymous poster hash: 8c46e...ae6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #12 Skrevet 26. desember 2016 Hadde ikke gitt det til barna mine, jeg tok det selv og fikk skikkelig hangover. Imovane derimot den svakeste hjalp meg med innsovning uten bivirkninger. Anonymous poster hash: d34f8...c6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå