Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Samboeren min fikk diagnosen diabetes 1 i sommer. Han har ok regulert blodsukker nå og vi kjenner til de fleste signaler. De siste to dagene har det vært litt stress med to veldig gira unger og han har vært hissigere enn vanlig, noe som signaliserer at blodsukkeret ikke er godt nok regulert hos han. Det er ikke spesielt forhøyet, men mulig det svinger mer enn vanlig, sensoren hans sluttet å virke forrige uke så han måler nå manuelt og da blir det ikke så hyppige målinger. Saken er at de siste to dagene så sovner han hele tiden. Han er konstant kjempetrøtt og klarer rett og slett ikke å holde seg våken. Det tar også lang tid å vekke han. Kan dere som har diabetes 1 fortelle meg om dette henger sammen med sykdommen og hva det kan skyldes? Han har barnet sitt her på samvær og hun er selvfølgelig lei seg for at faren bare sover eller er sur, selv om jeg gjør det jeg kan for å dekke opp for det. Er bekymret for at det kan være noe mer siden han er så på felgen. Anonymous poster hash: 98556...fba
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Jeg ville ringt legevakten og spurt de. De kan svare på medisinske spm. Anonymous poster hash: 807a7...85e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Han bør få sjekket seg på legevakten. Nå! Det kan være farlig om dere venter til i morgen, det har allerede vært slik i to dager. Ring legevakten NÅ! Var det du som slet veldig med å få ham til å oppsøke lege i sommer? I så fall så mener jeg å huske at han var veldig uvillig til å innrømme diagnosen, men at han forstod alvoret etterhvert. Likevel kan det være han har "sklidd ut" nå i julen, at han har spist søtsaker som du ikke vet om. Dette kan ha rotet til blodsukkeret hans. Legevakten nå! Anonymous poster hash: 5747e...cae
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Jeg har diabetes type 1, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av trøtthet. Derimot får diabetikere ofte lavt stoffskifte (disse sykdommene henger sammen), og ekstrem fatigue/trøtthet er et tegn på lavt stoffskifte. Jeg har selv dette, og blir selv veldig trøtt når stoffskiftet mitt ikke er godt regulert. Anonymous poster hash: 5ef45...0f1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Han bør få sjekket seg på legevakten. Nå! Det kan være farlig om dere venter til i morgen, det har allerede vært slik i to dager. Ring legevakten NÅ! Var det du som slet veldig med å få ham til å oppsøke lege i sommer? I så fall så mener jeg å huske at han var veldig uvillig til å innrømme diagnosen, men at han forstod alvoret etterhvert. Likevel kan det være han har "sklidd ut" nå i julen, at han har spist søtsaker som du ikke vet om. Dette kan ha rotet til blodsukkeret hans. Legevakten nå! Anonymous poster hash: 5747e...cae Ja, det stemmer. Men etter han fikk diagnosen og har fått tett oppfølging på sykehuset har han vært veldig flink. Han har kontrollert blodsukkeret sitt veldig godt. Jeg vet og ser at han spiser sukker, men har regulerer det med insulin (og spiser selvfølgelig mye mindre enn før). Ifølge endokrinologen hans er han veldig flink og har svært god kontroll i forhold til mange, så jeg stoler jo litt på det. Passer på at han måler jevnt og jeg ser hva han ligger på. Tenkte å få han til å ringe sykehuset uansett neste virkedag, men vi kan ta en tlf til legevakta og. Han skal på jobb kl 05 inatt. HI Anonymous poster hash: 98556...fba
Ziva Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Hvis sensoren sluttet å virke i forrige uke hvorfor har han ikke kontaktet sin diabetessykepleier eller endokrinolog og fått en ny? Eller tatt kontakt med de som har sensoren?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Har har vært i kontakt med dem, men fordi han er med i et unikt forskningsprosjekt har han ikke kunnet få ny med en gang. Han har to nye på vei. Han måler manuelt i mellomtiden. Har snakket med legevakt nå og fått avklart litt, han hadde glemt å ta insulinen sin tidligere ikveld og ble kjapt litt piggere når han fikk satt den. Det er fortsatt en del som må sjekkes, men prøvene hans fra 14 des. var fine på både stoffskifte og alt annet. Han har tannpine, så mulig det er en infeksjon på gang som gjør at blodsukkeret svinger mye og fører til dette. Skal snakke med endokrinologen neste virkedag. HI Anonymous poster hash: 98556...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå