Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Min datter har veldig skjeve hjørnetenner oppe. Den ene står sopoass ut at den stikker ut på leppen når hun smiler. Det set ikje bea ut. Jeg spurte om eette sost vi var hos tannlegen. Men følte hun avfeide jeg med at det ikje var noe å bekymre seg for, dette kunne rette seg selv..... Synes ikke hun tok min bekymring alvorlig.... Hadde dere bestilt en ny time, eller ventet halvannet pt til my time? Anonymous poster hash: ec025...f66
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Er dette Norsk? Anonymous poster hash: 3f18a...27e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Hvor gammel er datteren din? Anonymous poster hash: da8de...445
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Hvor gammel er datteren din? Anonymous poster hash: da8de...445
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Er dette Norsk? Anonymous poster hash: 3f18a...27e Nødvendig? Anonymous poster hash: 03837...2c1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Er dette Norsk? Anonymous poster hash: 3f18a...27e "Norsk"?? Anonymous poster hash: a6559...b17
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Alder har noe å si. Hvorfor var det unødvendig sa tannlegen? Anonymous poster hash: 06f88...157
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 Alder? Jeg har to barn med slike hjørnetenner. Hos den ene rettet det seg ikke, når alle melketennene var ute og alle voksentennene på plass var fremdeles hjørnetennene vridd, sto langt oppe i tannkjøttet og pekte litt ut. Han fikk regulering. Hos den andre var de enda skjevere og sto enda mer ut, men etterhvert som melketennene innover i munnen ramlet ut kom de seg mer og mer på plass. Han har vært litt sen med tannfelling så han er nå 12 år og har fremdeles noen melketenner igjen, men hjørnetennene ser utrolig mye bedre ut enn for et års tid siden. Så tannlegen har helt rett, dette kan falle på plass av seg selv ettersom hode og kjeve vokser til voksen størrelse, melketenner faller ut og de nye tennene kommer på plass. Det er vel stor enighet i dag om at det har blitt en trend om å sette på regulering så tidlig som mulig, men den trenden viser seg å ha gått litt vel langt i feil retning. Mange barn som ikke er utvokst i hode og kjeve har skjeve tenner, som retter seg når de vokser til. Derfor anbefaler mange i dag, også tannleger, å vente litt med den reguleringen for å se hvordan det ferdige resultatet fra naturens side blir først. Anonymous poster hash: 2475b...076
Berta The Housekeeper Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 Så lenge det ikke sjenerer datteren din, og det ikke er noe fysisk problem, så er det vel ingen ting å ha hastverk med? Jeg selv ble presset på regulering da jeg var mindre, og det hele var noe herk. Hadde klart meg fint med skjeve tenner. Det er jo bare sjarmerende!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 Så lenge det ikke sjenerer datteren din, og det ikke er noe fysisk problem, så er det vel ingen ting å ha hastverk med? Jeg selv ble presset på regulering da jeg var mindre, og det hele var noe herk. Hadde klart meg fint med skjeve tenner. Det er jo bare sjarmerende!min datter skal ikke ha skjeve tenner nei, forde noen synes det er sjarmerende. For øvrig første gang jeg har sett noen uttale seg om at det er sjarmerende. Nåvel, jenta er 11 år. Og tannlegen har sikkert rett. Lurt å vente. Men ingrid alexandra har hatt regulerin i over 1 år allerede, og hun hadde heller ikke svært skjeve tenner. Nei min datter har ett pent smil, men det skal ikke ødelegges av to skjeve tenner Anonymous poster hash: ec025...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå