Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Fant ikke folat på matbutikken, men fant en multivitamin med folat i, så kjøpte denne. For å få riktig dose anbefalt folat må jeg ta 2 tabeletter istede for 1 (som er anbefalt dose). Gjør det noe å ta dobbel dose multivitamin? Må jo få i meg så mye folat som anbefalt? Anonymous poster hash: 8e7f5...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Det er farlig å ta for mye A vitamin. Du bør kjøpe folat når apoteket åpner igjen Anonymous poster hash: f80db...f2b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 D-vit skal man heller ikke ta for mye av men nivået i kroppen stiger sakte over flere uker så frem til tirsdag går det bra. Hvordan det er med A-vit vet jeg ikke. Hvorfor må du ta folat? Gravid? Babyen får neppe brokk om du hopper over noen få doser. Anonymous poster hash: f940c...b80
Berta The Housekeeper Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Vent og kjøp heller Folat på apoteket da du har mulighet. A,K og B vitaminer skal man ikke overdrive med ettersom det hoper seg opp i kroppen og kan gi uheldige konsekvenser. For mye C og D er ikke bra å overdrive med det heller, du kan bli uvel av det. Prat heller med legen om du trenger tilskudd av noe mer.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Takk for svar. Glemte å skrive at jeg er gravid, hehe. Men når jeg kjøper folat på butikken, kan jeg ta den i tillegg til multivit.? Da får jeg jo for mye folat? Anonymous poster hash: 8e7f5...abf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Takk for svar. Glemte å skrive at jeg er gravid, hehe. Men når jeg kjøper folat på butikken, kan jeg ta den i tillegg til multivit.? Da får jeg jo for mye folat? Anonymous poster hash: 8e7f5...abf Du skal ikke kjøpe folat på butikken, men apoteket. Du trenger bare å ta folat og tran/trankapsler som gravid, ikke multivitaminer. Anonymous poster hash: 987f7...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå