Gå til innhold

Godta besøk av hund eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Om noen har en hund, som da jo er en del av familien, burde andre godta det og ta imot denne hunden på besøk osv? Tenker spesielt nå i julen. Hvis man drar i selskaper osv. Blir jo hunden alene hjemme hele tiden?

Anonymous poster hash: 66986...ee0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk kunne gjerne hatt med hund til meg , men det er ikke alle som liker å ha hund i hjemmet . Så man kan ikke forvente at det er greit . En hund klarer noen timer alene hjemme.

Anonymous poster hash: 4e4d7...918

Skrevet

Hunden er et kjært familiemedlem og er alltid med oss. Vi har ingen i familie eller blandt venner som ikke liker hunder så hunder er velkommen til alle, men hadde jeg hatt venner/familie hvor hunden ikke var velkommen hadde ikke jeg kommet heller.

Anonymous poster hash: b8e38...fcd

Skrevet

Pga allergi og astma utgår hundebesøk her, dessverre. Nå har det aldri vært noe problem for noen vi kjenner heller.

Anonymous poster hash: f37a7...f2b

Skrevet

Da vi hadde hund spurte jeg alltid om jeg skulle la hunden bli hjemme. Til og med til de som alltid hadde sine hjem åpne for hunder.

Vi selv har hjemmet vårt åpnet for hunder. Men det er faktisk ikke alle hunder jeg synes det er så kjekt å ha på besøk. Hunder som ikke eier oppdragelse er aldri kjekt å ha som gjester.

Anonymous poster hash: 5c4d0...21c

Skrevet

Nå er vi aldri på overnattingsbesøk hos andre, så at hunden er alene hjemme noen timer går greit. Hun er jo alene når vi er på jobb

Anonymous poster hash: c8cbc...c56

Skrevet

Her er sønnen min allergisk, så ikke mye vi kan ha hunder inne.

Kun på nyttårsaften og korte besøk vi har besøk av hund, og de er renslige og korthåra, og rolige.

Ingen i vår krets bortsett fra et barnløst par tar med hunden på besøk.

Skrevet

Uaktuelt jeg har to svære katter. Det hadde ikke fått bra!

Anonymous poster hash: 45087...377

Skrevet

Her er hunder velkommen. Men ikke alle som har hund samtidig. Seks hunder og masse gjester går ikke.

Anonymous poster hash: 55234...e11

Skrevet

Vi er ikke allergiske, men vi har en katt som ikke liker hunder og en datter som er litt redd dem. I tillegg misliker mannen lukta og alt annet som ofte celler med hunder. Hvis noen må ha med hund kan den våre i garasjen.

Anonymous poster hash: 2ca80...1ea

Skrevet

Nei, vi har katt og mannen er allergisk mot hund.

Anonymous poster hash: 82ad8...5e3

Skrevet

Hunden er et kjært familiemedlem og er alltid med oss. Vi har ingen i familie eller blandt venner som ikke liker hunder så hunder er velkommen til alle, men hadde jeg hatt venner/familie hvor hunden ikke var velkommen hadde ikke jeg kommet heller.

Anonymous poster hash: b8e38...fcd

Ikke selvsentrert du nei...

Anonymous poster hash: 52e7f...745

Skrevet

Broren min har hund, den får selvsagt komme inn. Den kan selvsagt ligge i buret sitt i bilen, men alle synes det er koselig med besøk av den.

Anonymous poster hash: 8e157...cbe

Skrevet

Jeg har har hund selv men siden min hund hater andre hunder utgår besøk av andre hunder. Den dagen jeg ikke har hund lengre betyr ikke det at det er fritt frem her for andre hunder i familien.

Min svigermors hund er ikke velkommen fordi dette er en hund som er vandt til å få lov til å ligge i møblene. Helt uaktuelt her. Svigerinnes hund får heller ikke komme hit da dette er en diger hund som sikler noe voldsomt. Når den sikler og rister segmså fyker det sikkleklyser rundt omkring. Hun hadde samme rase tidligere og etter ett besøk måtte jeg vaske gardiner, stoffsofa,vegger,vinduer, og gå over SLT annet av møbler pga sikel. Det ble med det eneste besøket av den hunden.

Anonymous poster hash: f5fc5...5d7

Skrevet

Hvis hunden ligger stille på tildelt teppe er den velkommen, men orker ikke sånne som spinner rudt og ødelegger parketten.

Skrevet

Har hund og får jeg ikke pass er det ikke alltid jeg heller kan komme på besøk dersom ikke hunden får bli med. Den kan være alene en stund, men det går ei grense.

Siden jeg selv har hund har jeg sjeldent noe i mot at andre har med sin, men jeg liker at folk spør først og ikke bare slipper inn møkkete bikkjer som markerer uten å sjekke hva som befinner seg på innsiden en gang. Jeg liker heller ikke bikkjer som maser på meg, bjeffer i utide, tigger ved bordet osv osv...

Elsker hunder, men det går ei grense!

Anonymous poster hash: 6a1c5...9f3

Skrevet

Jeg godtar ikke besøk av hund med mindre den står ute i hagen.

Anonymous poster hash: 4d0d1...633

Skrevet

Vertene bestemmer hvem som er invitert, inkludert pelskledde familiemedlemmer. Gjestene velger om de vil takke ja eller nei. Så kan man snakke sammen og bli enige om kompromisser om det er aktuelt.

Skrevet

Vi har aldri opplevd at noen har spurt. Man tar vel ikke med hunden når man drar på besøk til andre?!

Anonymous poster hash: 0376b...184

Skrevet

Problemstillingen er heldigvis ikke aktuell men det kommer ingen hund inn til oss. Gubben er allergisk og huset er ikke hundevennlig.

Er det virkelig folk som ikke kan gå på besøk uten hunden sin? Rart. Hunden er vel alene vanligvis på dagtid?

Syns det er skikkelig rart p ta med hunden på et par timers besøk. Om det er overnatting skjønner jeg det så klart. Og om det er valper.

Anonymous poster hash: f3c6f...ee3

Skrevet

Vi har hund, og klarerer alltid med vertene om det er greit å ta sen med eller ikke. Det er ikke greit å la hunden være alene hjemme en hel arbeidsdag pluss hele kvelden. Da blir gjerne å ta med hunden i bilen og få en tur med den i forbindelse med besøket.

Selv dere som ikke liker hund, må skjønne at hunden er et levende vesen med behov eierne må ta hensyn til . Det kalles dyrevelferd. En hund er ingen pyntegjenstand.

Skrevet

Vi har hund, men tar den ikke med på besøk. Litt fordi den røyter ekstremt og kan være litt av en energibunt. Ikke at jeg har prøvd men føler det hadde blitt som å ha en ekstra unge med, og etterlater huset deres fullt av hår som de ikke har bedt om. Både jeg og samboer går hjemme nå for tiden, jeg er sykemeldt pga tungt svangerskap og samboer av andre grunner jeg ikke trenger å utdype her, så han er verken ofte eller lenge alene hjemme.

Anonymous poster hash: 2f026...57e
Skrevet

Hadde det ikke vært for at vi har to katter så ville hunder vært velkommen hos oss. Jeg håper det er noe hundeeiere forstår. Jeg har hatt hund i 13 år før jeg fikk katt. Tok bare med hunden der det var OK. Vet om andre hundeeiere som ikke synes det er OK at folk med hund tar det som en selvfølge å ta med seg hunden på besøk, t.o.m til de som har hund da altså

Anonymous poster hash: 18e93...557

Skrevet

Her har vi valgt å ikke ha hund og er ikke interessert i å ha andres hunder inn i huset pga liker ikke røyting sikling, skraping og alt som drypper fra tissen og hunderomper gnidd i teppene. De som har hund lar den bli hjemme når de besøker folk som ikke inviterer hund.

Anonymous poster hash: fa4b1...9e7

Skrevet

Mann og ett barn allergiske (potensielle astmaanfall), så her er ingen pelsdyr velkomne. Men det er klart hundeeiere får velge selv om de vil besøke oss, like mye som vi velger å ikke besøke de på grunn av allergien. Svigerforeldrene pleide å komme med hundene uten å spørre før, men etter mannens allergi forverret seg kraftig måtte vi sette en hard grense, og det eneste som kommer nå er stikk om hvor sjeldent de ser oss.

Anonymous poster hash: f26c8...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...