Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #1 Skrevet 25. desember 2016 Irriterer meg over at far og hans familie kun gir penger på bankkonto i julegave. Penger barna ikke kan bruke til de er 18 år, de blir sikkert glade for de da men jeg må stå for gaver i alle år.ikke har jeg stor familie så jeg pleier å kjøpe minst tre pakker til hver fra meg slik at det blir iallfall noen esker under juletreet. Barna er 12 og 14 år. Syns det er så kjipt for barna å bare få en sms, nå har du mer penger på kontoen ho, ho, ho. Anonymous poster hash: c5566...d10
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #2 Skrevet 25. desember 2016 Irriterer meg over at far og hans familie kun gir penger på bankkonto i julegave. Penger barna ikke kan bruke til de er 18 år, de blir sikkert glade for de da men jeg må stå for gaver i alle år.ikke har jeg stor familie så jeg pleier å kjøpe minst tre pakker til hver fra meg slik at det blir iallfall noen esker under juletreet. Barna er 12 og 14 år. Syns det er så kjipt for barna å bare få en sms, nå har du mer penger på kontoen ho, ho, ho. Anonymous poster hash: c5566...d10 Det er jo en fantastisk gave . Han tenker på fremtiden deres. Unger nå til dags har jo alt de trenger ! Anonymous poster hash: 4c0eb...7c1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #3 Skrevet 25. desember 2016 Ja han, bestemor,bestefar og broren hans tenker alle på fremtiden. Jeg og min familie tenker på gleden av å åpne noen pakker på julaften. Men det er kanskje best at også vi gir penger, så kan vi sitte der på julaften og ikke åpne noenting. Tenker barna syns det blir stas. Eller nei kanskje ikke, en grunn til at begge barna vil feire julen her og ikke hos far. Anonymous poster hash: c5566...d10
skjotta Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Ja han, bestemor,bestefar og broren hans tenker alle på fremtiden. Jeg og min familie tenker på gleden av å åpne noen pakker på julaften. Men det er kanskje best at også vi gir penger, så kan vi sitte der på julaften og ikke åpne noenting. Tenker barna syns det blir stas. Eller nei kanskje ikke, en grunn til at begge barna vil feire julen her og ikke hos far. Anonymous poster hash: c5566...d10 Hvorfor så ekstrem og trassig? Foreslår de at du bare skal gi penger? Nå for jo barna begge deler. Pakker fra dere og penger fra dem. Hvorfor skal du bestemme hva andre skal gi?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 Han og familien er nok redd for at du skal nyte godt av ungenes gaver og derfor vil de gjøre julen for ungene kjipe. Er det faktisk pener der eller tar far de? Anonymous poster hash: 72cdd...f7e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #6 Skrevet 25. desember 2016 Hvem har sagt at jeg skal bestemme det ? Jeg skrev at jeg irritererer meg over det, da barna ikke syns det er så artig. Skrev ironiskt Ikke sagt noe om det og kommer heller ikke til å gjøre det, helt topp at barna heller vil være hos meg hver jul. Ekstrem, bestemme hva andre skal gi... Skal sei du er rask å konkludere Anonymous poster hash: c5566...d10
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #7 Skrevet 25. desember 2016 Helt genialt DE snart 18 år og får nyte pengene da. Men burde være en klausul etter min mening, siden dere er meget opptatt av penger. Hadde jeg vært bestefaren deres, så hadde jeg lagt inn begrensninger på bruken. Kun til boligkjøp eller likende, så de ikke går til vas og sløseri! Anonymous poster hash: cff21...d9b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #8 Skrevet 25. desember 2016 Flott at de gir penger. Men de kunne godt ha gitt en liten julegave også. Kjedelig for barn å "bare" få penger på konto. Anonymous poster hash: 1eb4f...d24
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 Jeg synes det er en uting å gi penger. Samme med voldsomt dyre gaver. Det hører mer til bursdagen. Synes egentlig norsk jul er ganske rart. Alt handler om å kjøpe dyre gaver og gi masse penger. Synes egentlig julens budskap forsvinner da, når alt handler om gavene. Der jeg kommer fra gir vi små personlige gaver som vi vet at ungene setter pris på, også handler det mest om familie og kos. Vi åpner ikke på julaften heller så hele besøket er veldig avslappet og fint. Anonymous poster hash: aa197...be2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #10 Skrevet 25. desember 2016 Min sønn får en liten gave under treet og penger på konto fra noen i familien, syns det er supert siden han får sykt masse fra før av Anonymous poster hash: 5ab88...977
*Miss Marple* Skrevet 25. desember 2016 #11 Skrevet 25. desember 2016 Hos oss gir besteforeldre på begge sider kontanter til barnebarna, men selv til de eldste kjøper de smågaver i tillegg. Innpakkede gaver er stas uansett alder selv om penger på konto kanskje er mer fornuftig. Jeg syns faktisk det blir litt for lettvint å bare føre over penger uten å legge omtanke i å finne en gave som passer og gleder.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #12 Skrevet 25. desember 2016 "dere er meget opptatt av penger" ? Hva mener du med det ? Min elste datter fra et tidligere forhold klarte seg fint med å jobbe i kun to måneder og så betale for hele førerkortet sitt. Der trengte ikke deler av familien gi penger i julegave siden hun var liten for å spare på hennes vegne. Selv etter alle disse årene med tvangssparing for de andre to barna så kommer de allikavel måtte jobbe litt for å komme i mål med førerkortet. Så nei barna syns ikke det er stas å ikke få julegaver i X antall år fra den siden av familien. Sommerjobb får de når de er litt eldre Anonymous poster hash: c5566...d10
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #13 Skrevet 25. desember 2016 Du sier de heller vil være hos deg for der får de gaver. Betyr det at om de hadde feiret hos far, hadde du ikke sendt med dem gavene fra deg? Sært. Anonymous poster hash: b0c5b...7d3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #14 Skrevet 25. desember 2016 Mine foreldre gir penger på konto + pakke Anonymous poster hash: df5b1...39c
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #15 Skrevet 25. desember 2016 Samme hos oss. Svigers overfører en sum til både jul og bursdag. Vi har begynt med en felles sparepott til å dekke en ferie eller opplevelse. Junior synes selv dette er helt greit. Han har alt han trenger, og han elsker turer og opplevelser. Anonymous poster hash: d429d...8d8
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #16 Skrevet 25. desember 2016 Far vil ikke ha pakkene over i sitt hus, sært ja Anonymous poster hash: c5566...d10
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2016 #17 Skrevet 25. desember 2016 Ungdommene kommer i det minste til å få en knall russefeiring! Anonymous poster hash: cb0b6...29e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2016 #18 Skrevet 26. desember 2016 Hvorfor så ekstrem og trassig? Foreslår de at du bare skal gi penger? Nå for jo barna begge deler. Pakker fra dere og penger fra dem. Hvorfor skal du bestemme hva andre skal gi? Da kan hun selv aldri "slippe unna" med bare å gi penger. Det ville jo være totalt juldödare! Anonymous poster hash: 90576...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå