Gå til innhold

Er barnet klar for å slutte med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er 2 år og 3 mnd. Siden hun var 22 mnd har vi hatt henne på doring. Det er lenge siden hun sluttet å bæsje i bleie, men når vi har hatt henne uten bleie hjemme har det ofte vært uhell. I kveld før hun la seg kom jeg fram til at hun har vært tørr i ett døgn, har gitt beskjed når hun har måttet gå på do. I flere dager har hun hatt tørr bleie på natta. Betyr dette at hun er klar for å slutte med bleie? Dette er vårt første barn så vi har ikke god erfaring.

Anonymous poster hash: 5f2bb...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men dere må følge opp og passe på å ta henne på do etter mat og soving og med jevne mellomrom ellers gjennom dagen i starten.

Anonymous poster hash: a12d8...ab1

Skrevet

Med mine to har jeg sluttet ganske tvert med en gang de har ønsket å sitte på do og tisse og bæsje. Det har funket kjempebra på mine. Men eldstemann var 3 år og neste var bare 2 år og 2 måneder så tror det er veldig forskjellig fra barn til barn. Jeg hadde bare kjørt på hadde jeg vært dere 😀

Skrevet

Takk for svar 😊 Nå har hun vært bleietørr i to døgn. Holder det å ta henne på do en gang i timen? Er det for tidlig å snakke med bhg og teste ut om hun takler og ikke bruke bleie i bhg? Tenker i alle fall det kan være lurt å ta på henne bleie før de går ut i bhg da det er tungvint med nye bekledning .

HI

Skrevet

Takk for svar 😊 Nå har hun vært bleietørr i to døgn. Holder det å ta henne på do en gang i timen? Er det for tidlig å snakke med bhg og teste ut om hun takler og ikke bruke bleie i bhg? Tenker i alle fall det kan være lurt å ta på henne bleie før de går ut i bhg da det er tungvint med nye bekledning .

HI

Nevn det for barnehagen du. Har inntrykk av at de fleste barnehager er flinke til å følge opp bleieslutt, men dersom det er flere uhell hver dag, så gjør de jo så klart det de mener er enklest.

Skrevet

synes så synd på barn som blir stresset av foreldrene. ingen barn er klare så små

Anonymous poster hash: 8641b...c62
Skrevet

synes så synd på barn som blir stresset av foreldrene. ingen barn er klare så små

Barn som blir stresset av foreldrene? Hva mener du? Barn er forskjellige. Har hørt barn som har sluttet med bleie når de har vært 2 år eller yngre. Vår datter er 2 år og 3 mnd. HI

Skrevet

Joda noen er klar tidlig, det betyr ikke at foreldrene stresser dem. Min slutta med bleier da hun fylte 2 år. Da hadde hun lenge hatt tørr bleie hver morgen og i lengre perioder på dagtid, sa som regel at hun ville på potte og motsatte seg å få på bleien. Hun har knapt hatt noen uhell bortsett fra de første dagene og tilsammen 3 uhell på natta (to av gangene var hun syk med feber og fikk masse drikke på kvelden).

Anonymous poster hash: 9bfaa...30e

Skrevet

Det er bare tull! Veldig mange barn er klar for å slutte med bleie når de er rundt to år.

Anonymous poster hash: a12d8...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...