Gå til innhold

Sleit med å puste på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplevde her en natt at jeg våknet opp av at jeg sleit med å puste, jeg lå på siden. Jeg fikk puste men det strammet seg i halsen og jeg sleit med både innpust og utpust. Jeg lagde høye hveselyder eller hva det kalles. Det varte kanskje 5 innpust og 5 utpust. Jeg fikk så klart litt panikk så gjorde ikke noe med en gang men satte meg etterhvert opp og da fikk jeg puste normalt igjen. Noen som har opplevd dette og vet hva det er?

Har skjønt det sånn at søvnapne ikke er sånn her?

Skal til legen over nyttår så kan nevne det da

Anonymous poster hash: 8f1b8...4c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angstanfall? Startet sånn om natta for meg.

Anonymous poster hash: eb184...c59

Skrevet

Angstanfall? Startet sånn om natta for meg.

Nei har ikke angst. Synd at du har det :(

Skrevet

Jeg har slik rett som det er,og hos meg er det at jeg ligger anspent mener fysioterapeut..Har nevnt det til legen også og han mener det samme..

Anonymous poster hash: 83644...1b8

Skrevet

Allergi mot juletre!

Anonymous poster hash: e72a0...206

Skrevet

Ingen har angst før det oppleves . Høres veldig ut som angst anfall

Anonymous poster hash: d4893...a9f

Skrevet

Jeg har slik rett som det er,og hos meg er det at jeg ligger anspent mener fysioterapeut..Har nevnt det til legen også og han mener det samme..

Jeg lurer på om det kan være noe sånt, vet jeg biter tennene sammen hardt i søvne. Skal få meg bittskinne. Eller rett og slett en episode med søvnapne. Er litt overvektig men ikke enorm.

Skrevet

Allergi mot juletre!

Anonymous poster hash: e72a0...206

Mot treet som vi ikke har?

Skrevet

Ingen har angst før det oppleves . Høres veldig ut som angst anfall

Har ikke angst ;) Vet mye om angst da jeg har jobbet mye med personer som har det. Og jeg har det fint psykisk.

Skrevet

Jeg hadde det også fint psykisk da jeg fikk mitt første angstanfall. Det kjentes 100% somatisk ut.

Skrevet

Jeg har ikke angst nå lenger, men hadde noen anfall av panikkangst for snart 20 år siden.

Skrevet

Jeg fikk også pusteproblemer tidlig i høst. Og blodtrykksfall. Ble så ille at jeg ringte legevakta. Ble frisk til jeg kom meg dit. Hadde plutselig begynt å tenke på at jeg kanskje kunne være syk. Lungekreft..

Snakket med en venn som er lege og angst var han sikker på at jeg hadde hatt. Angst er ikke bare i hodet, det utskilles noe i nyrene som gjør at man kan få pusteproblemer mm.

Tok alle prøver tilgjengelig og jeg er frisk generelt.

Og jeg har aldri hatt slikt før. Ikke etterpå heller.

Det KAN være et anfall av angst, men trenger jo ikke ;)

Anonymous poster hash: 64f2e...fab

Skrevet

Jeg hadde det også fint psykisk da jeg fikk mitt første angstanfall. Det kjentes 100% somatisk ut.

Vet mye om angst og dette var ikke angst :)

Skrevet

Jeg går på div medisiner for migrene så skal sjekke vedleggene deres. Eller så tipper jeg at det var søvnapne. Får høre hva legen mener :)

HI

Skrevet

Jeg lurer på om det kan være noe sånt, vet jeg biter tennene sammen hardt i søvne. Skal få meg bittskinne. Eller rett og slett en episode med søvnapne. Er litt overvektig men ikke enorm.

Jeg har biteskinne pga hard biting om natta...Og noen ganger er jeg ekstra anspent og da kan jeg brå våkne med pusteproblemer...

Skrevet

Jeg har biteskinne pga hard biting om natta...Og noen ganger er jeg ekstra anspent og da kan jeg brå våkne med pusteproblemer...

Greit å vite :) Skal til tannlegen i januar og få ordnet bittskinne

Skrevet

hvordan kan du være så bastant på at det ikke er angst? Du som har så god arbeidserfaring med personer med angst burde vel vite godt at angst kommer i mange former, og at det også er veldig vanlig at det plutselig kan komme. jeg vil tro at noen av de som foreslår angst er personen med liknende erfaringer og vil hjelpe deg. At du har enkelte psykiske utfordringer her kan man forstå på bakgrunn av at du sliter med tanngnisninger om natta. Det vil jeg tro er et uttrykk for noe bakenforliggende.

Anonymous poster hash: 6c89f...846

Skrevet

hvordan kan du være så bastant på at det ikke er angst? Du som har så god arbeidserfaring med personer med angst burde vel vite godt at angst kommer i mange former, og at det også er veldig vanlig at det plutselig kan komme. jeg vil tro at noen av de som foreslår angst er personen med liknende erfaringer og vil hjelpe deg. At du har enkelte psykiske utfordringer her kan man forstå på bakgrunn av at du sliter med tanngnisninger om natta. Det vil jeg tro er et uttrykk for noe bakenforliggende.

Anonymous poster hash: 6c89f...846

Enig ! Virker som du utelukker angst fordi du mener du vet så mye om det ? Du har jo tydeligvis ikke nok kunnskap om det for angsten kommer kastet på deg uten forvarsel

Skrevet

Jeg har veldig god selvinnsikt men men hva dere vil ;) Men nå får jeg vel kommentarer på at jeg ikke kan ha selvinnsikt :P

Syns at flere her er så bastante på at det er angst 😂 Halsen var fysisk tett og jeg våknet av det midt på natta. Hadde det skjedd mens jeg lå og grublet på noe som plager meg så hadde jeg vært enig i at det kunne været et angastanfall. Men som sagt jeg kjenner meg selv veldig godt og sliter ikke psykisk, har det veldig bra :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...