Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #1 Skrevet 24. desember 2016 Sønnen min på 5 år tok noen små biter av sjokolade å det kastet han opp igjen ganske umiddelbart. Han kastet bare opp en gang. Må vi avlyse hele familiebesøket vi skal ha idag da? Anonymous poster hash: a18be...461
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #2 Skrevet 24. desember 2016 Neis, si fra så får folk velge om de vil komme eller ikke☺ Min fikk oppkastsyken i fjor når vi var innvitert til søsteren min sin familie. Jeg ringte og sa fra at vi måtte bli hjemme. Svaret jeg fikk da var at "herregud, jeg har både sofa til å ligge på og bøtte til å spy i. Det er julaften, vi tar den sjansen😉" (Altså, jebta mi var både kvik og rask, hadde hun vært skamdårlig så hadde vi nok blitt hjemme) Anonymous poster hash: af030...9b8
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #3 Skrevet 24. desember 2016 Han virker ikke dårlig sånn ellers. Anonymous poster hash: a18be...461
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #4 Skrevet 24. desember 2016 Kusinen skulle foresten komme å hun hadde 40 i feber inatt. Men skjønner at folk er mer hysteriske med oppkast Anonymous poster hash: a18be...461
frk Nilsen Skrevet 24. desember 2016 #5 Skrevet 24. desember 2016 Gi beskjed så kan besøket velge. God bedring og god jul
Magia Skrevet 24. desember 2016 #6 Skrevet 24. desember 2016 Jeg ville sett an formen. Det er ikke sikkert han er syk selv om han kasta opp sjokolade én gang. Kanskje han svelget den feil? Kanskje det var for tidlig på morgenen for sjokolade? Kan være flere grunner enn omgangssyke til at man kaster opp.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #7 Skrevet 24. desember 2016 Er nok søsteren min som er mest hysterisk selv om hun selv har ett barn som hadde høy feber inatt. Anonymous poster hash: a18be...461
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #8 Skrevet 24. desember 2016 Her er det jeg som har blitt dårlig og vi er vertene, jeg er i tillegg kokken... Ble fryktelig kvalm i går kveld, har sittet på do i natt og i dag er jeg fremdeles kvalm, kaldsvetter og er generelt ikke i form. Avlyser ikke Jeg er nøye med hygienen, tar medisiner og hviler mye. I verste fall legger jeg meg nedpå mens resten spiser middag, men håper formen holder seg. Er nok verre å avlyse for min del siden jeg har ribba i ovnen og har all maten her, men så lenge vertene sier det er greit og barnet orker så reis med god samvittighet Her melder ingen avbud pga meg, men jeg holder nok litt tilbake på nærkontakt i dag. Anonymous poster hash: f31f5...e5b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #9 Skrevet 24. desember 2016 Kan også være at han kastet opp fordi han gleder seg veldig og magen ikke takket sjokolade til frokost Se formen an, men hvis de har barn med 40 i feber skjønner jeg ikke helt at de tenker det er verre med ditt barn. Anonymous poster hash: f31f5...e5b
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #10 Skrevet 24. desember 2016 Jeg syns ikke omgangssyke er noe krise. Ja, det er kjipt når det står på, men det går jo fryktelig fort over. Verre med 2 uker med influensa, eller halsbetennelse som aldri gir seg, eller unge med ørebetennelse for 5 natta på rad. Si fra, og gi beskjed om at han er frisk og fin ellers. Jeg hadde ikke brydd meg! Anonymous poster hash: 266b9...fd3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #11 Skrevet 24. desember 2016 Enig med resten - gi beskjed så velger besøket selv! Kan legge til at bonusdatteren min kaster opp noen ganger når hun er ekstremt spent og gleder seg - det har skjedd flere julaften'er og bursdager også putter man i henne sjokolade i tillegg så ber man jo om det (hun tar det heldigvis med et smil nå. Hun blir veldig fort bilsyk også så hun blir ikke redd eller stresset av å kaste opp når hun selv kjenner at hun ikke føler seg syk) Anonymous poster hash: 076fa...08a
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #12 Skrevet 24. desember 2016 Her er det jeg som har blitt dårlig og vi er vertene, jeg er i tillegg kokken... Ble fryktelig kvalm i går kveld, har sittet på do i natt og i dag er jeg fremdeles kvalm, kaldsvetter og er generelt ikke i form. Avlyser ikke Jeg er nøye med hygienen, tar medisiner og hviler mye. I verste fall legger jeg meg nedpå mens resten spiser middag, men håper formen holder seg. Er nok verre å avlyse for min del siden jeg har ribba i ovnen og har all maten her, men så lenge vertene sier det er greit og barnet orker så reis med god samvittighet Her melder ingen avbud pga meg, men jeg holder nok litt tilbake på nærkontakt i dag. Anonymous poster hash: f31f5...e5b 😱😱 Anonymous poster hash: 791b6...06d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #13 Skrevet 24. desember 2016 Her er det jeg som har blitt dårlig og vi er vertene, jeg er i tillegg kokken... Ble fryktelig kvalm i går kveld, har sittet på do i natt og i dag er jeg fremdeles kvalm, kaldsvetter og er generelt ikke i form. Avlyser ikke Jeg er nøye med hygienen, tar medisiner og hviler mye. I verste fall legger jeg meg nedpå mens resten spiser middag, men håper formen holder seg. Er nok verre å avlyse for min del siden jeg har ribba i ovnen og har all maten her, men så lenge vertene sier det er greit og barnet orker så reis med god samvittighet Her melder ingen avbud pga meg, men jeg holder nok litt tilbake på nærkontakt i dag. Anonymous poster hash: f31f5...e5b Hjelpes! Jeg og familien min hadde ikke kommet. Det skal godt gjøres å ikke bli smittet når du både lager maten og bruker samme bad/toalett. Hjelper ikke at du lar være å gi en klem tror jeg... Anonymous poster hash: a31b0...26d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #14 Skrevet 24. desember 2016 Her er det jeg som har blitt dårlig og vi er vertene, jeg er i tillegg kokken... Ble fryktelig kvalm i går kveld, har sittet på do i natt og i dag er jeg fremdeles kvalm, kaldsvetter og er generelt ikke i form. Avlyser ikke Jeg er nøye med hygienen, tar medisiner og hviler mye. I verste fall legger jeg meg nedpå mens resten spiser middag, men håper formen holder seg. Er nok verre å avlyse for min del siden jeg har ribba i ovnen og har all maten her, men så lenge vertene sier det er greit og barnet orker så reis med god samvittighet Her melder ingen avbud pga meg, men jeg holder nok litt tilbake på nærkontakt i dag. Anonymous poster hash: f31f5...e5b Her er jo alle dømt til å bli dårlige :/ Anonymous poster hash: 879e2...87d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #15 Skrevet 24. desember 2016 Jeg hadde satt pris på beskjed. Jeg hadde valgt og ikke komme. Men jeg har en alvorlig sykdom som gjør at jeg tåler ikke like godt omgangssyke og influensa er direkte livsfarlig for meg. Tar selvfølgelig vaksine hvert år. Men min mann og barn hadde dukket opp. Så hadde de måtte skiftet med en gang de kom hjem og vasket og sterilisert seg 😁 Anonymous poster hash: 15861...98c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #16 Skrevet 24. desember 2016 Han kastet opp ca 9.30 å har forsatt ikke kastet opp mer. Så ble julefeiring ettersom verten syns det var greit at vi kom. Anonymous poster hash: a18be...461
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #17 Skrevet 24. desember 2016 Alltid opp til de som skal i juleselskapet. Var selv syk i år så ringte for å spørre om det var ok at jeg kom og holdt god avstand til de andre. Anonymous poster hash: 54c6f...8a1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #18 Skrevet 24. desember 2016 Tok ikke ringerunde til alle 12 gjestene som skulle komme utenom oss,men spurte hun som skulle ha julebesøket. Vi kom oss gjennom dagen og kvelden uten mer oppkast Anonymous poster hash: a18be...461
Hjertefru Skrevet 24. desember 2016 #19 Skrevet 24. desember 2016 I ditt tilfelle hadde jeg nok ikke avlyst, høres ut som det kanskje var andre årsaker til oppkastet... Men å lage maten når man har omgangssyke er komplett idioti. Hadde omgangssyke i jula for noen år siden, heldigvis er mannen kokk. Gjestene ble advart. Gikk bra, de fleste av dem hadde vært syke.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #20 Skrevet 24. desember 2016 Ja virker ikke som det var spysyke for han spiste og drakk mat i besøket uten at det kom opp igjen. Anonymous poster hash: a18be...461
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #21 Skrevet 24. desember 2016 Men styrte bevisst unna å gi han sjokolade og is for sikkerhetsskyld. Dey var jo ikke noe problem uansett ettersom han kun ville ha noen få mariakjeks og litt juice. Anonymous poster hash: a18be...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå