Gå til innhold

Å jul med din glede

Anbefalte innlegg

Skrevet

All kjøttmaten til i morgen har surnet(resten av kjøleskapsmaten er i orden), juletrefoten oppdaget vi nå at ble kastet i fjor og huset er ikke ferdig pyntet, ikke fått levert alle gavene til tantebarna da de ble avglemt😩 Og 5 åringen klager over vondt i magen (går omgangen i nærområdet).

Vi bor 5 mil unna nærmeste by og har kun en dårlig Coop marked butikk i bygda. Så nå krysser jeg fingrene at de har fersk ribbe, juletrefot, medisterkaker og julepølser igjen.

Var litt stressa og deppa fra før og dagen ble ikke akkurat bedre.

Sorry for dette negative innlegget. Alt

Ordner seg sikkert men nå ble jeg utrolig motløs.

Anonymous poster hash: 6146b...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøleskapet mitt klikket i går kveld. Var "heldigvis" for syk til å handle inn til jul i går slik jeg skulle...

Leier med hvitevarer. Huseier mente det var nok å rime av fryserdelen. Kjøleskapet har nå stått på flere timer etter at avisingen var over, har gått ned noe i temperatur, men ikke nok til at jeg kan legge mat inn i det. En time til butikken stenger.

Sitter her og krysser fingrene for at huseier hadde rett, at det var nok å avise, for jeg kan tenke meg hvor populær jeg blir om de må ut og kjøpe nytt i morgen.... :/

Kanskje det kan trøste deg at jeg er helt alene i julen, ikke har pyntet med en eneste ting fordi jeg har vært for dårlig siste ukene, og har heller ikke juletre. Hadde du bodd i nærheten kunne du fått låne juletrefoten min :D

Hvis butikken ikke har juletrefor, hør med naboene, det kan godt være noen har en ekstra de ikke lenger bruker.

Nødløsning på juletrefot kan være følgende: En stor vaskebøtte, lag fire hull i bøtten helt øverst (til å feste treet med), sett treet oppi, legg noen tunge stener rundt foten på treet for å få tyngde i bøtten. Sentrer treet med tau i hullene øverst og bind fast. Fyll på vann. Og dekk bøtten med en striesekk eller et hvitt putevar.

Jadda... vært med på noen nødløsninger selv ;)

Håper dere får tak i julematen!

Anonymous poster hash: 79e0e...889
Skrevet

All kjøttmaten til i morgen har surnet(resten av kjøleskapsmaten er i orden), juletrefoten oppdaget vi nå at ble kastet i fjor og huset er ikke ferdig pyntet, ikke fått levert alle gavene til tantebarna da de ble avglemt Og 5 åringen klager over vondt i magen (går omgangen i nærområdet).

Vi bor 5 mil unna nærmeste by og har kun en dårlig Coop marked butikk i bygda. Så nå krysser jeg fingrene at de har fersk ribbe, juletrefot, medisterkaker og julepølser igjen.

Var litt stressa og deppa fra før og dagen ble ikke akkurat bedre.

Sorry for dette negative innlegget. Alt

Ordner seg sikkert men nå ble jeg utrolig motløs.

Legg ut på FB om noen har en juletrefot å låne

Anonymous poster hash: 2cad7...24a

Skrevet

Ble grei med både juletrefot og mat🙌🏻 Pakkene blir levert i morgen av mannen og jeg må ordne resten nå i kveld. Ungene bryr seg heldigvis fint lite om hvor rotete og upyntet huset er(fått lagt på duker og putetrekk). Gardinene ble hengt opp til 1 desember.

Jeg må vel bare innse at jeg ikke kan forvente å rekke alt jeg trodde på 2 dager med en fraværende mann og 2 små unger. Men alt ordner seg og julestemningen kommer til den som venter på den sies det.

HI

Skrevet (endret)

Så bra dere fikk juletrefot og mat!

Her blir det bare støvsuging og tjoge over gulvet med grønnsåpe , bare for lukta😂

I fjor gikk oppvaskmaskinen til helvete på julaften😱 12 tilbords og oppvask deretter😂

Barn bryr seg ikke om det er gullende rent. Bare dere koser dere😊

God jul !

Endret av skinnfilla
Skrevet

Godt det ordnet seg med det meste da😀

Her har vi ett sykt barn, en kræsjet bil på glatta i går, en annen bil på verksted og fortsatt ikke fått hentet pakker på posten. Mangler noen siste innkjøp på butikken, men jul blir det likevel😉

Anonymous poster hash: b77fe...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...