Gå til innhold

Får ikke lov til å spise i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise på fjellet i dag, og jeg har laget matpakke og kaffe. Nå kommer mannen hjem og nekter oss å spise i bilen. Vi må stoppe for å spise. Nå er han drit sur for at jeg reagerer og truer med å bli hjemme. Ungene krangler og jeg blir bare helt matt. Bilen var ny i vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ikke latt ungene spise i ny bil.

Går da fint å gå ut av den for å spise. Unger søler mye.

Anonymous poster hash: 74df4...088
Skrevet

Du virker være så sutrete og sur. Skikkelig dramaqueen.

Jeg skjønner mannen!

Anonymous poster hash: 4b3c0...501

Skrevet

Da får mannen kjøpe d dere skal spise. Sikkert masse kø både på veien og der dere evt skal spise, men kanskje en pause fra kjøringen gjør godt...

Er det hans bil kan han faktisk nekte, er d deres så sier du at du støvsuger. Tror d ligger litt julestress bak denne kranglen, sånn helt egentlig.

Anonymous poster hash: 448f7...1e7

Skrevet

Jeg syns også det er rart at du fortsetter å krangle med mannen din om alt mulig når dere allerede sliter så mye på grunn av deg og du sier du vil beholde han.

Skrevet

Det er jo mye som spiller inn her. Hvor langt skal dere kjøre, hvordan er været der, hvor gamle er barna, finnes det steder dere kan gå inn på veien og spise matpakkene, eller må dere kjøpe mat. Hvor kaldt er det der dere skal være, ikke sikkert at det er ideelt at bilen blir kald mens dere stopper for å spise. Skal dere kjøre fjellovergang så må dere jo ha matpakke.

Men å true med å bli hjemme, det blir for stor reaksjon. Her er det nok en god del andre frustrasjoner som også kommer ut.

Anonymous poster hash: 48548...5a4
Skrevet

Men da tar du med maten og drikke, så stopper dere på veien og spiser.

Ikke ødelegg noe som skal bli koselig, svelg din stolthet og kom med juleglede 🙏😉

Anonymous poster hash: 2aabf...7a7

Skrevet

Det er snakk om skiver, ikke makrell i tomat. Vi skal kjøre i minst 4 timer. Jeg krangler ikke, bare trekker meg unna. Skjønner ikke problemet, vi spiser i min bil.

Skrevet

Det å true med å bli hjemme, er din form for å trekke deg unna. Lurer på hvordan du er når dere faktisk krangler da?🙈

Skrevet

Er ikke jeg som truer med å bli hjemme, er min mann.

Skrevet

Misforsto den ja.. Uansett, hvordan har dere samvittighet til å skape dårlig stemning for barna lillejulaften? Pga av en slik filleting? Noen foreldre altså....

Skrevet

Fy fader for en kjip start på jula.

Anonymous poster hash: 6dfe5...a63

Skrevet

Hvorfor ødelegge julen for både dere og ikke minst for ungene Pga filleting

Anonymous poster hash: b6c36...7a3

Skrevet

Kjøp setetrekk på biltema

Anonymous poster hash: 5ae70...be8

Skrevet

Dette vitner om at det skal veldig lite til for å skape en konflikt hjemme hos dere.

En 'normal' tilnærming ville kanskje ha vært slik;

-Ok, da har jeg laget matpakker som ungene kan spise i bilen.

-Oi. Kan vi heller stoppe og spise underveis? Jeg vil helst ikke ha smuler og griseri i baksetet.

-åja. Jeg er ikke så nøye på sånt, men det er jo ikke noe problem å ta en liten stopp.

Det å insistere på at det MÅ spises i bilen for enhver pris/ å bli så fornærmet og trassen at han nekter å dra på juleferie hører ingen steder hjemme.

Dette er kanskje lettere å se utenfra, men her er det lett å være litt rundere i kantene uten de helt store kostnadene.

Vær rausere mot hverandre.

Skrevet

Enig med spidermamma. I vårt hjem ville dette helt klart vært en ikke-sak. Innlegget ditt får meg til å tenke at konfliktnivået er høyt i utgangspunktet, og at det ligger mye og murrer rett under overflaten som kommer til uttrykk i slike situasjoner. Og også fører til at dere begge føler at dere taper ansikt ved å gi etter, og derfor står på deres.

Beklager, men dette ganger ingen, spesielt i et forhold der dere sliter. Legg denne ballen død, si at greit, da kan dere jo stoppe et sted og spise utenfor bilen. Å krige om småting fører bare til at de større problemene blir vanskeligere å løse.

Skrevet

Jeg ville heller ikke latt ungene spise i ny bil.

Går da fint å gå ut av den for å spise. Unger søler mye.

gå ut å spise i storm på fjellet. Sikkert en god ide.
Skrevet

Enig med spidermamma. I vårt hjem ville dette helt klart vært en ikke-sak. Innlegget ditt får meg til å tenke at konfliktnivået er høyt i utgangspunktet, og at det ligger mye og murrer rett under overflaten som kommer til uttrykk i slike situasjoner. Og også fører til at dere begge føler at dere taper ansikt ved å gi etter, og derfor står på deres.

Beklager, men dette ganger ingen, spesielt i et forhold der dere sliter. Legg denne ballen død, si at greit, da kan dere jo stoppe et sted og spise utenfor bilen. Å krige om småting fører bare til at de større problemene blir vanskeligere å løse.

Spise utenfor bilen i storm, snø og 5minus? Trø en skive inn på 3 sekund hadde det blitt.

Anonymous poster hash: 560ee...6f8

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Skjønner mannen din. Barn og spising i bil er noe svineri. Finnes det ikke bensinstasjoner langs reiseruta. Spis godt før dere drar så holder det med ei pølse på veien😊

Skrevet

Herrefred! Hvor mye smuler og flekker kan en skarve matpakke lage? Sært av far å ikke lempe på krava for ungene sin del. La dem spise i bilen, sier jeg :)

Anonymous poster hash: ce117...4b4
Skrevet

Her får heller ikke ungene spise i bilen, noe vi er helt enige om. Det blir så mye søl, så det gidder vi ikke. Mye greiere å ta en pause når de skal spise.

Skrevet

Jeg har ikke kranglet, jeg sa bare at jeg ikke skjønte at vi ikke kunne spise i bilen. Det er snakk om tre barn og det er et helvetes drittvær. Men etter at han tok en dusj, fikk jeg en suss og han sa beklager, nå har vi spist og drukket i bilen. Alle er glade og mette. 😊

Skrevet

Jeg har ikke kranglet, jeg sa bare at jeg ikke skjønte at vi ikke kunne spise i bilen. Det er snakk om tre barn og det er et helvetes drittvær. Men etter at han tok en dusj, fikk jeg en suss og han sa beklager, nå har vi spist og drukket i bilen. Alle er glade og mette. 😊

Hjerte hjerte

Skrevet

Jeg har ikke kranglet, jeg sa bare at jeg ikke skjønte at vi ikke kunne spise i bilen. Det er snakk om tre barn og det er et helvetes drittvær. Men etter at han tok en dusj, fikk jeg en suss og han sa beklager, nå har vi spist og drukket i bilen. Alle er glade og mette.

Så bra :) Håper du, og dine, får en fin julefeiring

t07067.gif

Anonymous poster hash: ce117...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...