Gå til innhold

Møter opp uten gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg til julaften.. har ikke noe særlig penger da jeg er ufør pga kronisk sykdom og sitter igjen med 15 kr på konto.. og har mistet bostedet mitt pga klarte ikke å betale husleie.. og sitter igjen med en haug regninger / gjeld .. i morgen møter jeg opp hos min tante uten julegaver til noen.. vurderer å bare bli hjemme :(

Anonymous poster hash: f2acd...1b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tusen ganger heller at min niese skulle komme uten gaver enn å sitte alene hjemme.

Kan du ikke sende en sms til de som skal være der om situasjonen, så slipper du å forklare i morgen?

Jeg håper du går til din tante og at du får en nydelig jul.

Skrevet

Er så lei av å leve på denne måten .. har aldri råd til noenting lever på minimalt og synes det er flaut å måtte søke sosial hjelp avogtil men vil helst klare meg.. er en voksen dame som ikke har råd til julegaver ..

Anonymous poster hash: f2acd...1b1

Skrevet

Jeg er så enig med *Miss Marple*. Jeg ville mye heller hatt besøk av deg enn at du skulle sittet hjemme alene på julaften. Det er ikke pakker som er det viktige, men å være sammen med familien og venner :)

Men hvorfor vil du ikke ha sosialhjelp? Det er ikke flaut å be om hjelp når man trenger det. Jeg var som deg før. Ville klare meg selv. Dette gjaldt ikke penger, men om å be om tjenester.

Jeg har blitt ufør med uhelbredelig kreft, og jeg er konstant sliten og dårlig. Men å be om hjelp eller å takke ja til hjelp, satt langt inne. Til slutt skjønte jeg heldigvis at for å ha nok energi til å ta vare på barna mine, måtte jeg ha hjelp. Og nå går det så bra!

Barna blir ofte hentet av foreldrene til venner i barnehagen, så slipper jeg å bruke energi på å dra dit. Og vi blir flere ganger i uken bedt på middag hos venner, så slipper jeg å lage mat, vaske kopper og rydde.

Jeg er så glad for at jeg la stoltheten til side,ig det synes jeg du også bør gjøre. Alle kan være uheldige og havne i en situasjon som din, og da er det viktig at man takker ja til alt som kan hjelpe til så man kommer ovenpå igjen.

Kos deg hos tante (vær åpen om situasjonen - det er det aller beste å gjøre, for da skjønner hun godt hvorfor du ikke har med pakker) og ta kontakt med NAV asap.

God jul 🎄🎁❤️

Skrevet

Kan du ikke gi alternativ gave?

For.eks kort med teksten: -Jeg kommer og hjelper deg med husvask en gang du trenger det.

-Har du for liten tid, si ifra så gjør jeg ærender for deg.

-Skal du ut? Jeg sitter barnevakt.

Osv osv.

Koster deg ingenting og du gir noe som for mange er sårt tiltrengt.

Skrevet

Min pappa er sånn. Noen ganger kommer han ikke fordi skammen blir for stor. Jeg vil mye heller tilbringe tid sammen med han enn at han sitter alene og er flau og har det vondt. Når det er sagt så syns jeg at selvom du ikke har penger så går det an å finne andre alternativer. Nå er det nok litt sent, men neste år kan du være kreativ. Hadde satt stor pris på litt innsats fra pappa. Det er ikke prisen som teller, men det at han har prøvd å få til noe personlig til meg. For eksempel komme og klippe hekken i april, hjelpe med bærplukk om sommeren, lage middag hos oss første mandag i mnd osv. Eller bare et enkelt kort med fine ord :-)

Skrevet

Kan du ikke gi alternativ gave?

For.eks kort med teksten: -Jeg kommer og hjelper deg med husvask en gang du trenger det.

-Har du for liten tid, si ifra så gjør jeg ærender for deg.

-Skal du ut? Jeg sitter barnevakt.

Osv osv.

Koster deg ingenting og du gir noe som for mange er sårt tiltrengt.

Om man er ufør på grunn av kronisk sykdom så har man sikkert ikke energi nok til å vaske for andre..? Tenk deg litt om.

Anonymous poster hash: 6662b...425

Skrevet

Er du for stolt for å søke om sosialhjelp, så får du sitte der med de 15 kronene dine da

Skrevet

Er du for stolt for å søke om sosialhjelp, så får du sitte der med de 15 kronene dine da

Og riktig god jul til deg også!

Skrevet

Om man er ufør på grunn av kronisk sykdom så har man sikkert ikke energi nok til å vaske for andre..? Tenk deg litt om. Anonymous poster hash: 6662b...425

Think you a little about Günther...

Det var bare noen raske forslag hvis hun ikke har lyst til å møte opp helt tomhendt.

Tror HI er smart nok til å tilpasse kortene til sin situasjon.

Skrevet

Og riktig god jul til deg også!

God jul ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...