Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Skrevet 23. desember 2016 Fikk akkurat mail fra barnehagen med info om neste barnehageårs bemanning. De har ansatt en dramapedagog med master, men hun er ansatt som fagarbeider i assistentstilling. Det synes jeg er veldig rart. Jeg er selv kunstpedagog og synes det hadde vært veldig rart hvis jeg skulle ha blitt lønnet/jobbet som assistent. Synes videre at det er usolidarisk at hun "underpriser" seg ved å bruke kompetansen sin i en assistentstilling. Hvis barnehage og skoler vil ha kompetanse har de vær så god å betale for den. Hun ødelegger jo på en måte for oss andre. Når jeg tar oppdrag opplever jeg at folk får sjokk over timesprisen min og forventer at man skal gjøre jobber gratis. Kjenner at jeg blir skikkelig provosert. Dere andre med kunst.ped.utdanninger, hva tenker dere? Anonymous poster hash: 9b57d...d55
Snøfnugget Skrevet 23. desember 2016 #2 Skrevet 23. desember 2016 Er ikke kunst eller dramapedagog, men er barnevernspedagog og barnehagelærer. Har opplevd flere ganger at pedagoger velger å være assistenter i barnehage, ofte er de unge og usikre og ønsker erfaring før de får mer ansvar (opplevd både dramapedagog, barnevernspedagog og formingslærere som har gjort dette). Så lenge de velger og ønsker det selv må det jo være ok, og det er jo også positivt for barnehagen. Har også opplevd barnehagelærere som vil ha assistentstilling.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Skrevet 23. desember 2016 Er ikke kunst eller dramapedagog, men er barnevernspedagog og barnehagelærer. Har opplevd flere ganger at pedagoger velger å være assistenter i barnehage, ofte er de unge og usikre og ønsker erfaring før de får mer ansvar (opplevd både dramapedagog, barnevernspedagog og formingslærere som har gjort dette). Så lenge de velger og ønsker det selv må det jo være ok, og det er jo også positivt for barnehagen. Har også opplevd barnehagelærere som vil ha assistentstilling. Takk for svar. Dette er en voksen dame. Flott for barnehagen, men får likevel litt bismak i munnen. Tenker at hun ødelegger for andre ved at hun tar jobben fra f.eks. en barne og ungdomsarbeider, og at hun gir barnehagen kompetanse til spottpris. Anonymous poster hash: 9b57d...d55
Snøfnugget Skrevet 23. desember 2016 #4 Skrevet 23. desember 2016 Takk for svar. Dette er en voksen dame. Flott for barnehagen, men får likevel litt bismak i munnen. Tenker at hun ødelegger for andre ved at hun tar jobben fra f.eks. en barne og ungdomsarbeider, og at hun gir barnehagen kompetanse til spottpris. Anonymous poster hash: 9b57d...d55 Ja ser hva du mener og har tenkt det samme flere ganger i jobben min. Har spurt flere av disse og som regel er det som sagt unge mennesker som ønsker erfaring eller for å se om barnehage er noe for dem. Kjenner også en barnevernspedagog som jobber som assistent i skolen. Er jo selvfølgelig en veldig god situasjon for arbeidsplassen som får nærmest gratis kompetanse.
Fandens Oldemor Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 Vær glad for at barnehagen får tilgang til denne ressursen og kompetansen. Hun har da ikke noe ansvar for andre med samme utdanning.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #6 Skrevet 23. desember 2016 Det handler om lojalitet til egen profesjon. Hvis noen jobber "gratis" ødelegger det andres levebrød. Anonymous poster hash: 9b57d...d55
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #7 Skrevet 23. desember 2016 Er dramapedagog og skjønner dilemmaet, spesielt siden jeg freelancer med teateropplegg til barnehager osv. Samtidig kan det være hun vil ha en fast jobb og det ikke finnes som dramapedagog Anonymous poster hash: b18a4...038
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 Er dramapedagog og skjønner dilemmaet, spesielt siden jeg freelancer med teateropplegg til barnehager osv. Samtidig kan det være hun vil ha en fast jobb og det ikke finnes som dramapedagog Anonymous poster hash: b18a4...038 Alle vil vel ha fast jobb, men hvis alle skal tenke som hun gjør vil jo ingen kunne jobbe slik som du gjør. Anonymous poster hash: 9b57d...d55
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Skrevet 23. desember 2016 Takk for svar. Dette er en voksen dame. Flott for barnehagen, men får likevel litt bismak i munnen. Tenker at hun ødelegger for andre ved at hun tar jobben fra f.eks. en barne og ungdomsarbeider, og at hun gir barnehagen kompetanse til spottpris. Anonymous poster hash: 9b57d...d55 Hun "tar" jo ikke jobben fra noen, de velger jo hvem de vil ha. Ser ikke heller at det er usolidarisk, for du vil jo selv fortsatt kreve full lønn når du søker jobb. Jeg er musikkpedagog selv, så jeg skjønner dine betenkeligheter, altså. Men jeg syns vel mest at hun er "feil utdannet", ikke overkompetent. Anonymous poster hash: 89092...437
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #10 Skrevet 24. desember 2016 Fikk akkurat mail fra barnehagen med info om neste barnehageårs bemanning. De har ansatt en dramapedagog med master, men hun er ansatt som fagarbeider i assistentstilling. Det synes jeg er veldig rart. Jeg er selv kunstpedagog og synes det hadde vært veldig rart hvis jeg skulle ha blitt lønnet/jobbet som assistent. Synes videre at det er usolidarisk at hun "underpriser" seg ved å bruke kompetansen sin i en assistentstilling. Hvis barnehage og skoler vil ha kompetanse har de vær så god å betale for den. Hun ødelegger jo på en måte for oss andre. Når jeg tar oppdrag opplever jeg at folk får sjokk over timesprisen min og forventer at man skal gjøre jobber gratis. Kjenner at jeg blir skikkelig provosert. Dere andre med kunst.ped.utdanninger, hva tenker dere? Anonymous poster hash: 9b57d...d55 Nå kan det også være at hun søkte en assistent/fagaebeiderstilling for å få jobb, og da har hun ikke krav på å bli betalt som pedagog. Anonymous poster hash: 1b59e...891
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2016 #11 Skrevet 24. desember 2016 Hva tenker du hun skulle vært lønnet som da? Anonymous poster hash: 77f90...b24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå