Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Skrevet 23. desember 2016 Hvordan fungerer dette ? Ett vennepar fortalte akkurat at de skulle igjennom dette og at de hadde 5 år foran seg med veldig dårlig råd. Får vondt av de , selvom de satt seg i knipe selv :/ Anonymous poster hash: d7f58...1a0
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #2 Skrevet 23. desember 2016 Hvordan fungerer dette ? Ett vennepar fortalte akkurat at de skulle igjennom dette og at de hadde 5 år foran seg med veldig dårlig råd. Får vondt av de , selvom de satt seg i knipe selv :/ Anonymous poster hash: d7f58...1a0 Det er jo ikke synd på de, de slipper egentlig billig unna. Noen år med veldig dårlig råd, så vips er all gjelden borte. 5 år er jo ikke lenge Anonymous poster hash: 3bdd0...6ef
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Skrevet 23. desember 2016 Det er vel sånn ar de som får innvilget gjeldssanering får en minimumssum å leve for i 5 år. Alt over den summen går til kreditorene. Anonymous poster hash: bd1fb...4e2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #4 Skrevet 23. desember 2016 Jo de slipper vel billig unna , med at de er gjeldfri innen 5 år. Bare tenkte hvordan de fem årene blir ,de har 1 barn . Om er minimalt med penger de neste årene de har Anonymous poster hash: d7f58...1a0
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 Dersom de går ut fra SIFOs budsjett, så vil de sannsynligvis klare seg meget godt. Det er ikke lite penger de opererer med der. Anonymous poster hash: bd1fb...4e2
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #6 Skrevet 23. desember 2016 Det er ikke lite penger de får beholde i gjeldsordning. Mye mer enn satsene for sosialhjelp. Anonymous poster hash: 2e0fd...5c9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #7 Skrevet 23. desember 2016 Vi var studenter med barn i 6 år. Vi levde flott på vesentlig mindre penger enn man har igjen ved gjeldsordning. Anonymous poster hash: 0eaa7...85b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 De er jo drittheldige! Min mor søkte om det, men fikk det ikke innvilget. Hun eier ikke nåla i veggen og har masse gjeld og sliter veldig. Så de skal være takknemlig og du skal være kjempeglad på deres vegne. Det er veldig få som får gjeldsordning. Får bare håpe de ikke roter det til igjen etter de 5 årene. Da har de sikkert flere barn også. Anonymous poster hash: 690fd...388
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Skrevet 23. desember 2016 Under gjeldsordning, så vil man få utbetaling etter SIFO-modellen. Det blir tillot med gitt ekstra penger til ferie. De vil ikke lide noen nød. Anonymous poster hash: 105f0...f1a
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Skrevet 23. desember 2016 Det er vel heller en luksus å komme under noe slikt?!! Her har vi måttet snu på krona i mange år, særlig når vi var unge. Vi kjøpte ikke det vi hadde lyst på. Vi hadde aldri nyeste mobil, TV osv! Er jo en grunn for at vi ikke er der det paret er.. Og kjenner noen som har vært gjennom det. Hun sa de levde livets glade dager før det sa poff, og sitter i dag med den svindyre sofaen som er grusomt stygg(i dag) da hun sier de får leve på gamle synder, "kostet så veldig" som hun sier. (Svindyr sofa de kjøpte på avbetaling) Men hun sier det var null problem å leve på gjeldssanering, man fikk mer enn man trodde. Så det var ikke så ille likevel. Synd for kreditorer som må slite med lavmålsfolk som aldri gjør opp for seg derimot. Anonymous poster hash: 03f4a...2b9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Under gjeldsordning, så vil man få utbetaling etter SIFO-modellen. Det blir tillot med gitt ekstra penger til ferie. De vil ikke lide noen nød. Anonymous poster hash: 105f0...f1a De får ikke utbetalt penger for ferie. Jeg har selv gjeldsordning og man har da livsopphold satser å forholde seg til hver måned. Resten går til kreditorer. I mitt tilfelle betaler jeg ekstra hver måned så jeg beholder feriepenger. Anonymous poster hash: 4a1bb...826
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2016 #12 Skrevet 23. desember 2016 De får ikke utbetalt penger for ferie. Jeg har selv gjeldsordning og man har da livsopphold satser å forholde seg til hver måned. Resten går til kreditorer. I mitt tilfelle betaler jeg ekstra hver måned så jeg beholder feriepenger. Anonymous poster hash: 4a1bb...826 Vi har heller aldri fått ekstra til ferie. I tillegg så har vi måtte holde billån og huset utenom ordningen, så vi har betalt masse renter på det disse årene (ikke lov å nedbetalr i perioden, bare fryse det. Til ganske høy rente). Så vil ikke si vi har levd godt. Hadde masse restskatt som også har blitt trekt ekstra i mnd. Anonymous poster hash: a8369...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå