Gå til innhold

Hjelp meg med denne bittelille mattenøtten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to rabattkuponger i en matbutikk på 10% på en hel handel på hver. Jeg ønsker å handle for 600 kroner i butikken. Tjener jeg noe på å dra selv å handle for 300, og så la min mann få den andre kupongen og handle det siste for 300? Eller blir summen av samme rabatt om jeg drar selv til varehuset, handler for 600 og bruker en kupong på hele beløpet? Sett ut fra at jeg ikke kommer tilbake senere og handler der, jeg skal kun ha disse varene a kr. 600. Får jeg liksom 20% rabatt om jeg sender mannen og kjøper for 300?

Anonymous poster hash: 11d06...a70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-he... du er søt, da ;)

10 % av 300 = 30

To ganger kr. 30 = 60

10 % av 600 = 60

Dvs. det blir det samme om du handler hele beløpet i ett, eller om du tar halve beløpet på en kupong og andre halve på den andre.

Kjøp alt du trenger og lever den ene kupongen.

Hvis du ikke skal ha noe annet i den butikken innen kupongen går ut, så kan du heller gi bort den siste kupongen, så gjør du noen andre glad :)

Kjenner du ingen som skal handle i den butikken, så kan du gi kupongen til en person som går inn i butikken når du er der :)

Anonymous poster hash: 15cf0...69f
Skrevet

Hva er det rabatten gjelds for, da? 10% er jo samme andel enten du fordeler det slik eller sånn. Hvis du vil ha "stor rabatt" må du handle mye, men 10% av 600 kr er uansett 60 kr.

Anonymous poster hash: b297b...9ed

Skrevet

Ahh det var litt det jeg tenkte, men lett å bli forvirret i disse juletider. Og matte var ikke mitt sterkeste fag nei, et under at jeg kom meg gjennom 2p på vgs igrunn.Bra råd om den andre kupongen der, da skal jeg se om jeg ser en barnefamilie med storhandel i blikket på butikken i morra :D

Skrevet

Ahh det var litt det jeg tenkte, men lett å bli forvirret i disse juletider. Og matte var ikke mitt sterkeste fag nei, et under at jeg kom meg gjennom 2p på vgs igrunn.Bra råd om den andre kupongen der, da skal jeg se om jeg ser en barnefamilie med storhandel i blikket på butikken i morra :D

Så bra :)

Anonymous poster hash: 15cf0...69f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...