Gå til innhold

Fant blod i trusen til datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det jeg snakker om

De kaller det skjedekrans... hos meg var det i hvert fall ingen tvil. Jeg har drevet mye med ridning, falt på sykkelstenger noen ganger, men aldri blødd fra skjeden.

Da jeg derimot hadde sex for første gang, var det ingen tvil om at det var et hinder der. Aner ikke hvor lenge han holdt på før han kom seg gjennom, men det var lenge. Ikke var han uerfaren heller. Neste morgen kom det ut noe som minnet om en krans, nesten som tykk gummi. Mange ganger tykkere enn kondom, så det var ikke noe fra kondomene. Synd forskerne ikke så det ;)

Til Hi - forstår at dette er vanskelig for deg, man tenker jo så mange retninger når man oppdager noe slikt.

Jenta di ville ikke snakke om det. Har du snakket med henne om mensen? Hvis det er mensen hun har fått vil hun jo trolig trenge bind i dagene som kommer. Og trolig litt informasjon fra deg om hvor ofte man skifter bind, at det kan variere hvor mye man blør, at det kan være lurt å skrive ned når hun får mensen hver gang slik at hun kan vite ca. om hun får regelmessige blødninger. Og også selvfølgelig at når man har fått mensen så kan man bli gravid om man har sex.

Ellers kan infeksjoner hos noen gi litt uvanlige blødninger også.

Det at jenta di ikke vil snakke om dette, det ville gjort at jeg ville tatt praten med henne om hennes kropp og hennes grenser, at ingen har lov å gjøre noe mot henne som hun ikke vil, og om noen prøver å gjøre noe med hennes kjønnsorganer så er det ulovlig og hun må si fra. At det alltid er riktig av henne å si fra til deg hvis noe slikt har skjedd henne! Selv om noen skulle si til henne at hun ikke må si noe til deg, så skal hun alltid si fra om noen gjør noe slikt med henne!

Anonymous poster hash: 90217...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det de det ikke det er noen sammevoksninger av slimhinnen hos noen mer hos noen mindre det er selvsagt ikke en "hinne" i den forstand men slimhinner. I større eller mindre grad.

Slimhinneområdet hos kvinner er hele skjeden, labia minor, clitoris, vestibulum og deler av labia major og perineum. Det finnes ikke en egen slimhinnetype som bare "jomfruer" har.

Men ved gnisninger/gnaging eller andre former for ytre påvirkning kan det blø fra alle de nevnte områdene, da.

Anonymous poster hash: bd8b5...3aa

Skrevet

Slått underlivet mot noe hardt. Grener på ett tre, klatrestativ. Jeg slo meg til blods nedentil et par ganger i min barndom på den måten.

Anonymous poster hash: 743ad...163

Skrevet

Selv om ikke jomfruhinnen finnes så får vi kvinner som regele en blødning når "hinnen" blir brutt.

Jeg fikk mensen som 11 mens min storesøster var 14 og vår mor var kanskje 10 (hun var iallefall tidlig). Så er ikke alltid sånn at man automatisk får mensen når mora gjør det.

Anonymous poster hash: 2fac5...ea4

Skrevet

Jeg husker jeg datt rett på sykkelstangen, slo meg skikkelig. Da var det endel blod i trusa. Jeg sa ingenting til mamma og kastet trusen. Tror jeg var 8-9 år

Spør om hun har slått seg.

Anonymous poster hash: 08d46...d03

Skrevet

Finnes det en mann i huset?

Anonymous poster hash: d2a33...16e

Skrevet

Hun kan ha slått seg.

Jeg falt på et gjerde som barn, og blødde veldig etterpå. Kasta trusa i søpla husker jeg, fordi jeg ville ikke at moren min skulle se det.

Hvis datteren din er liten av vekst, så er det nok ikke mensen. Mener at man må opp i en hvis vekt først?

Hvis hun ikke vil fortelle deg noe, så ville jeg nok tatt en tur til legen. Men ville snakket ordentlig med henne først.

Skrevet

Finnes det en mann i huset?

Anonymous poster hash: d2a33...16e

Eller på skolen? På fritidsaktiviteten? Bestefedre? Onkler? Etc etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...