Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Må bare få ut litt frustrasjon. Føler at jeg er den som alle mine venner kommer til når de har problemer av et eller annet slag. Jeg hører og kommer med råd. Nå trenger jeg dem fordi jeg sliter en del selv akkurat nå. Ringte til min beste venninne for å få snakket litt ut om de problemene jeg har. Ble rett og slett avvist og fikk høre om alle hennes problemer og hvor jævlig hennes dag har vært. Hver gang jeg prøvde å si at jeg må få ut litt frustrasjon så begynte hun rett og slett med et nytt tema og til slutt fikk jeg nei nå kan jeg ikke snakke mer. Skulle ønske jeg hadde venner som faktisk kunne støtte og høre på meg når jeg for første gang på mange mange år faktisk trenger noen. Har aldri følt meg så alene som jeg har gjort i kveld. Er glad at jeg har besteforeldre som har tatt med barna på juleferie på fjellet(Jeg drar dit i morgen etter jobb) så de slipper å se en mamma som bare gråter. Anonymous poster hash: 0fea3...1e6
shesback Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Vær tydelig. Si rett ut at du faktisk ringte fordi DU trengte å lufte litt, og at det gjør det verre for deg når du blir avbrutt på den måten. Kan høres dumt ut, men det er ikke alltid folk innser hvordan de er før de får direkte beskjed. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Pass deg for sånne venner. Når du havner i problemer, vil de ikke være der. Du er nemlig deres 'lytte'-venn, og de har ikke tid til dine trivielle problemer. Den dagen du får skikkelige problemer, fordufter de. Det skjedde meg. Hadde venninner som brukte meg som lyttemaskin. Men... Jeg fikk problemer i forholdet og var utro mot samboer. Istedet for å prate med meg, stille støttende opp og få meg gjennom det, så fordømte de meg og frøs meg ut. Dårlige venner, kan man si. Anonymous poster hash: bbe4b...37e
shesback Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Jeg fikk problemer i forholdet og var utro mot samboer. Istedet for å prate med meg, stille støttende opp og få meg gjennom det, så fordømte de meg og frøs meg ut. Dårlige venner, kan man si. For en klovn du er.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Asymmetriske forhold er ikke helt uvanlige. Pass deg for å gi mer enn du kan tåle å gi. De rundt deg har ikke automatisk plikt til å gi like gjennytelser. Å ha veldig lyst på det man selv gir er skummelt. Skaff deg heller nye venner som lytter på den måten du krever enn å prøve å forandre gamle venner til å bli som deg. Anonymous poster hash: 44434...ecb
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Takker for svar. Har vel innsett at jeg er en lytter og ikke har noen av de i min vennegjeng. Men har fått snakket med noen i kveld heldigvis. Ikke blant de nærmeste men ei som kan bli en god venn håper jeg. En nabo som jeg ofte går tur med hund sammen med. Det var godt å få høre noen gode råd av ei som skal få en blomst på døra før jeg drar på fjellet i morgen. Og det beste av alt ho så at jeg trengte å snakke da vi begynte å gå tur. Anonymous poster hash: 0fea3...1e6
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Takker for svar. Har vel innsett at jeg er en lytter og ikke har noen av de i min vennegjeng. Men har fått snakket med noen i kveld heldigvis. Ikke blant de nærmeste men ei som kan bli en god venn håper jeg. En nabo som jeg ofte går tur med hund sammen med. Det var godt å få høre noen gode råd av ei som skal få en blomst på døra før jeg drar på fjellet i morgen. Og det beste av alt ho så at jeg trengte å snakke da vi begynte å gå tur. Anonymous poster hash: 0fea3...1e6 Så godt du traff ei som så deg, Hi Hun andre venninnen din, hun virker nesten lite sosialt intelligent når du sier du trenger å snakke med henne og hun da "svarer" med å bare snakke om seg selv. Jeg har hatt en del lignende venner som forsvant når jeg ble syk. Jeg har bare droppet dem. En av dem tok nylig kontakt, men jeg orker ikke, det var ikke mye verdt det vennskapet når det kom til stykket. Jeg har aldri vært den som hold regnskap i vennskap, har alltid tatt det for gitt at er man veldig gode venner så stiller man opp for hverandre i kriser om det er mulig (innenfor rimelighetens grenser). Men har innsett at i flere vennskap har det kun gått en vei, nemlig lytting og hjelp fra meg til dem, ikke motsatt. Når man oppdager at det går bare en vei er det vondt, og dessverre så kommer som regel den vissheten når man har det som verst og trenger vennskapet som mest. Men man kommer over det. Man lærer hvem som er egentlige venner og de som bare er "solskinnsvenner". Tenk at på sikt er dette noe som kan bringe med seg noe positivt for deg, Hi. Du kan heretter velge å ikke bruke energi på de som bare tapper deg. Og du får muligheten til å finne nye og bedre venner hvor det er litt mer balanse i vennskapet. Håper ting ordner seg for deg, Hi Anonymous poster hash: 792ee...69e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Ja det føltes veldig godt. Det var naboen som også tok kontakt om det å gå med hundene, for ho viste at jeg var hjemme alene i kveld. Nå kan jeg legge meg mye lettere til sinns og glede meg til julefeiring på hytta med foreldrene mine og ikke minst barna. Anonymous poster hash: 0fea3...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå