Gå til innhold

Når legger en 11 åring seg i disse dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når det er ferie nlir fortbklokja både 23 og 23.30.

Liker det ikke. For da blir det lissom midnatt før jeg får egentid.

Lyst på ett par glass vin, bare slappe av i sofaen.

Savner nesten tiden da hun var i seng kl 20.... hehehe...

Anonymous poster hash: 09f8f...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

22, men kan ha lyset på litt lengre. Blir vekt før 9 hverdag.

Anonymous poster hash: ff2bb...591

Skrevet

10-åringen har nettopp lagt seg. Leser litt på sengen nå før jeg ber han slokke lyset om noen minutter.

Anonymous poster hash: e3b8a...000

Skrevet

De to på 9 og 12 med oss nå. Egentid finnes ikke mer, bare å innse at den tiden er over!

Anonymous poster hash: c85d9...3c1

Skrevet

11 år (straks 12) er i tannpussen nå. ☺

Men legger seg like godt kl.20 som 23. Tror ikke hun tenker på hvor mye klokka er når jeg sier at "Nå et det på tide å ta natta'n." 😜😄

Anonymous poster hash: 8a760...050

Skrevet

Begynner kveldsstellet kl 8 nå i steden for halv 8. Blir senere når Jula skikkelig begynner. Stort behov for mye søvn.

Anonymous poster hash: cf049...3e8

Skrevet

Mine er på vei i seng nå, men det er helt greit. De har jobbet som helter i hele dag med juleforberedelser. Med såyr det er å gjøre før jul er det fantastisk med unger som holder ut og hjelper meg til sene kvelden.

(En vanlig lørdagskveld kan jeg være litt enig med deg, meN stort sett er det kos at de er sammen med oss.)

Anonymous poster hash: cab1d...345

Skrevet

Min 10-åring er på tur i seng nå, men får lese litt på senga.

Skrevet

11-åringen her legger seg klokka kvart over åtte - halv ni. Av og til senere, men det er den vanlige leggetida som gjelder gjennom året. Prøver å ikke la det skli ut i ferier, for de trenger virkelig søvnen i den alderen de er. 

Han leser, gjerne frem til halv ti.

(Har en på 13 - han begynner å stelle seg klokka 21 og er som regel i seng rundt halv ti. 

De sier at alle legger seg senere, og det kan godt være, men jeg står i mot :) Det er alt for mange barn som sover for lite. Jeg ser det hver dag i jobben som lærer. Spesielt etter ferier er det mange som er så trøtte at de ikke klarer å konsentrere seg. Vi har også mobilene i stua for at de ikke skal bli forstyrra av meldinger ol som tikker inn. Det er ganske sprøtt hvor sent andre barn driver å sender ting på snap osv. Vet ikke om foreldrene deres vet om det. Ikke bra for barn og tenåringer å være opp til midnatt slik mange er. Det får store konsekvenser for mange av dem. 

Anonymous poster hash: 959c1...1d7
Skrevet

Min 10-åring (snart 11) gikk på badet klokka 9. Han var oppe klokka 7 i dag og jeg så at han var sliten (han er ikke en sånn som sover lenge når han kan, står opp tidlig uansett). På julaften får han selvfølgelig være oppe til han stuper :)

Anonymous poster hash: dcbe4...524
Skrevet

11-åringen sendes i seng 21.30.

Han er et a-menneske. Oppe før 7 uansett.

Anonymous poster hash: 820f6...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...