Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Sier det til alle at det er fordi julaften er så stress... Sannheten er at jeg absolutt ikke ser frem til å sitte å være i "godt humør" og smile, sammen med en gjeng voksne mennesker som alltid har noe å offe seg for, alle meget egosentriske, min far og eldre søster er de verste. Men mor og lillesøster kan og slå på stortromma i blant. Min far og storesøster er eksperter på å kreve at alle syns synd på dem. At alle andre skal hjelpe dem. Så på lørdag kommer jeg til å lage kaffe og lufte bikkja for pappa, og ta meg av barna til min storesøster, mens de ikke gidder løfte en finger for meg. Og foreldrene mine røyker inne, jeg har alltid hata det og sagt det til dem mange ganger, og får da kjeft tilbake. Hvorfor godtar jeg det fra dem? For å bevare husfreden kanskje? Aner ikke. Jeg veit bare at det alltid har vært sånn, og jeg går mot jul, 17.mai, bursdager, osv. Med samme følelsen; at jeg gruer meg til det.... Både jeg og storesøster er alenemødre, så ingen fedre som tar sin del her. Jeg veit jeg kan ta et annet valg; å ikke tilbringe så mye tid med dem, men det er ikke lett når vi ikke har noen andre... Anonymous poster hash: 3e025...717
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Du får klage og synes synd på deg selv, eller ta på deg voksen kvinne-buksene og starte dine egne, røykfrie julefeiring. Anonymous poster hash: 89ee2...ba7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Hadde fint feiret hjemme uten disse folkene jeg altså. Skynd deg å handle inn til deg og barnet/a din/e og så ringer du til dem midt på dagen og sier at dere blir hjemme. Problem solved. Anonymous poster hash: e0437...5f5
Tyra79 Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 (endret) Vi er hjemme "alene" med ungene da!! Er jo tross alt primærfamilien som er viktigst. Lag deres helt egne tradisjoner, og nyt dagen! Her hjemme har vi gjort det, vi er fem personer: Vi våkner så smått til NRKs julemorgen og Snekker Andersen. Spiser frokost og julestrømpe foran TV. Jeg lager grøt som spises etter Askepott. Deretter begynner vi på middagen etter Disneys jul. Vi er litt styrt av NRK denne dagen, men må liksom få med oss alt. Vi spiser rundt 18, og åpner gavene etter det. Ungene kunne aldri tenket seg å forandre på tradisjonene våre. Feiret jul med min far et år, dette ville de aldri igjen! De nyter freden og roen, og syns det er stas å pynte seg til kvelden. Gleder oss alle mann!! Endret 22. desember 2016 av Tyra79
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Vi er hjemme "alene" med ungene da!! Er jo tross alt primærfamilien som er viktigst. Lag deres helt egne tradisjoner, og nyt dagen! Her hjemme har vi gjort det, vi er fem personer: Vi våkner så smått til NRKs julemorgen og Snekker Andersen. Spiser frokost og julestrømpe foran TV. Jeg lager grøt som spises etter Askepott. Deretter begynner vi på middagen etter Disneys jul. Vi er litt styrt av NRK denne dagen, men må liksom få med oss alt. Vi spiser rundt 18, og åpner gavene etter det. Ungene kunne aldri tenket seg å forandre på tradisjonene våre. Feiret jul med min far et år, dette ville de aldri igjen! De nyter freden og roen, og syns det er stas å pynte seg til kvelden. Gleder oss alle mann!! Jeg ønsker helst det, men så lenge det bare er meg og småen er det ikke et alternativ nå... Anonymous poster hash: 3e025...717
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ønsker helst det, men så lenge det bare er meg og småen er det ikke et alternativ nå... Anonymous poster hash: 3e025...717 Da vil du heller være i et hus der det røykes inne med ungen din? Helt uforståelig for meg. Anonymous poster hash: 281f6...19e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Hva så!? Julen kommer og går, uavhengig av ditt humør og dine forventninger.. Og til neste år kommer enda en. Om og om igjen, om man er man heldig.. Anonymous poster hash: 495e3...a29
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Hva så!? Julen kommer og går, uavhengig av ditt humør og dine forventninger.. Og til neste år kommer enda en. Om og om igjen, om man er man heldig.. Anonymous poster hash: 495e3...a29 Jeg ville definitivt valgt en ensom røykfri jul framfor de folka der! Skap dine egne tradisjoner og kos deg med ungen din isteden! Anonymous poster hash: 495e3...a29
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Slutt å si ja til å hjelpe mer enn hva du synes er greit og når klagekoret setter i gang så endre samtaleemnet. Jeg har lært meg til at jula blir som det jeg gjør den til, ikke at det er lett, men jeg prøver å ikke irritere meg lenger. Noen klager, noen har dårlig humor, noen blir aldri fornøyde osv. Det er familie på hodt og vondt og jeg tror vi har godt av å bli bedre på å bare ta ting som de er. I det vi begynner å henge oss opp i alt som irriterer oss så ødelegger vi jula mer for oss selv enn andre noen gang kunne klart. Anonymous poster hash: 044e5...197
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 Du er ikke alene om å ikke glede seg til jul. Jeg hater jula. Det er så mye forventinger. Man skal være blid og hyggelig pyntet og striglet så og si hele tiden. Møte folk man egentlig ikke snakker med resten av året. Anonymous poster hash: 86466...150
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 Du og søstra burde feiret jul ilag. Anonymous poster hash: 495e3...a29
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 Jeg gruer meg også så vanvittig mye til jul p.g.a. min far 😡 Han er en jævlig drittgubbe som ikke gjør annet enn å klage og fortelle andre hvor dumme de er! Jeg var innom der i kveld og da rant det over for meg! Fortalte han akkurat hva jeg mente om han! Og hvis det kommer ett eneste negativt ord ut av den kjeften hans kommer vi ikke på julaften! Nå er det nok! Hadde det ikke vært for min stakkars mor hadde vi aldri vært der😡 Så jeg føler med deg❤ Anonymous poster hash: 7ccbe...17f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 Kan ikke du og sønnen reise bort? En hytte på fjellet kanskje? Pakke gode pyjamaser og mat og godteri. Må være herlig 😊 Anonymous poster hash: 23c25...9d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå