Gå til innhold

Skuffa- er jeg urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bedt mannen om å prioritere oss fremfor hyttebygging i dag. vi har begge fri og det er 2 dager til jul og alt som medfører av å ordne til dette. Mannen skal jobbe igjen i morgen mens jeg og barna har fri.

Han har brukt hver en ledig stunda helt siden sommerferien på hyttebygging. jeg har bedt han roe ned siden jeg ikke makter alt med 100% jobb, 2 barn under 6 år og plages med nerveskade i en fot og et ben som medfører gangvansker og nedsatt kraft i en arm. I tillegg vært mye svimmel med øresus og trykk i hodet. Er helt skutt allerede etter jobb. Han blir bare sur og sier han bygger hytta for oss. Vært borte i hele dag.

Hvordan nå inn til mannen? Han er jo god og snill men er veldig enten eller og går all in i sine prosjekter. Glemmer da litt resten av verden.

Anonymous poster hash: 669d1...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idiotisk å si at han bygger hytta til dere når dere ikke er enige i bruken av tid til det.

Anonymous poster hash: f7474...25a
Skrevet

Ja det føler jeg også. Men han virker helt besatt av å få opp hytta på rekordtid. Ja det er bare for en liten periode(1 år) men jeg mener han bør prioritere barna, huset og meg fremfor hyttebygging. Føler ikke jeg blir tatt på alvor. Han er vant til at jeg yter 110%, men nå har det sagt stopp.

Jeg mente at vi skulle vente med hyttebygging til barna var større men han har hele tiden gjort ting på sin måte. Skal være sjeleglad når hytta er ferdig. Blir jo veldig kosli men samtidig mye ekstra jobb som jeg PR.nå ikke har energi/ kropp til å gjøre.

HI

Anonymous poster hash: 669d1...bb3

Skrevet

Jeg bor like ved et hyttefelt. Vi bygdefolk kaller det bare Skilsmissefeltet. Der er det utrolig mange historier som ligner på din, hi: Mannen bygger og jobber og tilbringer alt for mye av sin ledige tid på hytta, mens hun sitter igjen og er i praksis alenemor. Når hytta er ferdig, er ekteskapet også det... Hun er drittlei og har funnet ut at hun ikke har behov for en mann som aldri gidder å være sammen med henne og ungene, men prioriterer dem vekk. Han er sjokkert og overrasket, for han "har gjort det for familien". Og samtidig ignorert alle hennes beskjeder, bønner, forsøk på å si fra. Og hytta havner på finn.no.

Jeg hadde satt foten ned med et brak. Gitt mannen beskjed om at nå blir det familievernkontoret neste, og der vært veldig tydelig på hva som var problemet, hva han måtte gjøre for å fikse det og hva som ville skje om han ikke prioriterte familien sin litt nå.

Og forresten så har jeg en følelse av at så fort denne hytta er ferdig, kommer han til å sette i gang med et nytt prosjekt. Og så er det på'n igjen.

Skrevet

Har en mann jeg som var litt slik. Det viktigste i verden var liksom oppussing i huset, eller delta som fotballtrener etc. Flink på ferier og forsåvidt med ungene, men alt det kjedelige havnet alltid på meg. Etter 5 år sa det stopp og jeg dro han med til familievernkontoret så han kanskje så alvoret. Gått seg litt til nå gudsjelov

Anonymous poster hash: c7aef...f34

Skrevet

Støtter Superdolly helt og fullt!

Sett ned foten! Ikke ordne hans klær til jul eller annet han skulle gjort. Fortell ham i kveld at i morgen ringer du familievernkontoret og at dere må dit når dere får time.

Spør hvilken glede han får av hytta om du ikke har helse til å være med når hytta er ferdig. Mener han at hytta er viktigere enn din helse?

Jeg har også bodd i nærheten av et hyttefelt tidligere. I lokalmiljøet så snakket folk om det samme som Superdolly sier. Der mannen tilbrakte all sin tid på å sette opp hytta og aldri var sammen med familien i prosessen, der endte det ofte fort med skillsmisse. De parene som brukte mer tid og som var der sammen oftere enn ikke, de var de som holdt sammen.

Til og med eiendomsmeglerne der snakker om det. Nå er hytter på fjellet mer populært igjen, og de har registrert at det ofte blir mange nye hytter for salg rett etter de er ferdige. Nå er det større etterspørsel enn antall hytter for salg, og nå fleiper de med at det ordner seg, for nå kommer snart skillsmissene blant disse hyttefolkene. Det er ikke uten grunn - det er noe de har sett i årevis.

Nå må du tenke på din egen helse først og fremst. Om han elsker deg så ønsker han ikke at du skal ødelegge helsen din for at han skal bli litt raskere ferdig med en hytte - eller?

Ring familievernkontoret i morgen!

Anonymous poster hash: acc17...fbd
Skrevet

Du er ikke urettferdig men han er heller ikke fæl. Dere må kommunisere om hvordan dere organiserer hverdager såvel som ferie.

Det er en luksus å få velge seg et prosjekt i småbarnsfasen! Det er luksus å få gjøre noe annet enn det som blir til overs av gjøremål. Å få være den som velger først hva man skal bruke dagen på må gå på omgang. Dette budskapet må du gjenta til det synker inn.

Anonymous poster hash: 8c1d4...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...