Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Vi skal være hos oss på julaften og mannens familie skal komme. Nå har hans søster fått influensa, og mannen mener hun får bli hjemme, da han er redd for smitte. Han mener altså at hun skal sitte alene på julaften. Jeg mener hun må komme hit, og så får vi bare tåle å bli syke etterpå. Vi trenger jo ikke å være nær henne heller. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 3d020...fa4
Luksusdyret Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Vi skal være hos oss på julaften og mannens familie skal komme. Nå har hans søster fått influensa, og mannen mener hun får bli hjemme, da han er redd for smitte. Han mener altså at hun skal sitte alene på julaften. Jeg mener hun må komme hit, og så får vi bare tåle å bli syke etterpå. Vi trenger jo ikke å være nær henne heller. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 3d020...fa4 Jeg hadde ikke utsatt mine barn for influensa, så nei, mannen din er ikke på bærtur. Jeg hadde heller aldri i verden dratt til noen etter å ha fått influensa, særlig hvis de hadde små barn. Bare fordi DU synes at det er greit å bli syk i 2-3 uker, betyr det ikke at din mann og dine barn ønsker å få influensa. Og du trenger ikke å være nær henne heller, det spres via dråpesmitte.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ville ikke hatt noen med influensa hos oss på julaften,jeg ville ikne risikert at vi ligger syk resten av julen. Akkurat som vi sa at vi ikke ønsket å feire jul med søsteren min når datteren hennes hadde vannkopper. Jeg hadde baby på 6 mnder å ville ikke at han skulle bli smittet så de holdt seg hjemme å måttex feire alene. Er jo synd når det blir sånn men jeg ønsker ikke å at meg eller sønnen min skal bli syke i julen. Anonymous poster hash: c74d4...4b4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ville ikke hatt noen med influensa hos oss på julaften,jeg ville ikne risikert at vi ligger syk resten av julen. Akkurat som vi sa at vi ikke ønsket å feire jul med søsteren min når datteren hennes hadde vannkopper. Jeg hadde baby på 6 mnder å ville ikke at han skulle bli smittet så de holdt seg hjemme å måttex feire alene. Er jo synd når det blir sånn men jeg ønsker ikke å at meg eller sønnen min skal bli syke i julen. Anonymous poster hash: c74d4...4b4 Nå hadde uansett ikke sønnen din fått vannkopper før uti januar da. Men kjipt når babyer får vannkopper i og med at de mest sannsynlig ikke blir immune likevel. Men influensa og omgangssyke osv. hadde jeg gjort alt for å unngå. Anonymous poster hash: 2882d...b11
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ville ikke hatt noen med influensa hos oss på julaften,jeg ville ikne risikert at vi ligger syk resten av julen. Akkurat som vi sa at vi ikke ønsket å feire jul med søsteren min når datteren hennes hadde vannkopper. Jeg hadde baby på 6 mnder å ville ikke at han skulle bli smittet så de holdt seg hjemme å måttex feire alene. Er jo synd når det blir sånn men jeg ønsker ikke å at meg eller sønnen min skal bli syke i julen. Anonymous poster hash: c74d4...4b4 Nå hadde uansett ikke sønnen din fått vannkopper før uti januar da. Men kjipt når babyer får vannkopper i og med at de mest sannsynlig ikke blir immune likevel. Men influensa og omgangssyke osv. hadde jeg gjort alt for å unngå. Anonymous poster hash: 2882d...b11
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Er svigerinnen din av dem som kaller en kraftig forkjølelse for influensa eller har hun virkelig fått sesonginfluensa? De fleste er vel ikke i stand til å reise på besøk om de er sengeliggende med influensa så da sier saken seg selv. Om hun ligger rett ut med høy feber osv ønsker hun vel selv å bli hjemme? Om hun bare et forkjølet hadde jeg ikke brydd meg, hun kunne kommet til meg Anonymous poster hash: 9f5ca...4fb
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Er svigerinnen din av dem som kaller en kraftig forkjølelse for influensa eller har hun virkelig fått sesonginfluensa? De fleste er vel ikke i stand til å reise på besøk om de er sengeliggende med influensa så da sier saken seg selv. Om hun ligger rett ut med høy feber osv ønsker hun vel selv å bli hjemme? Om hun bare et forkjølet hadde jeg ikke brydd meg, hun kunne kommet til meg Anonymous poster hash: 9f5ca...4fb Jeg mener hun kun er forkjølet, da hun er relativt oppegående idag, og kun har vært syk siden tirsdag. Mannen mener det kan være influensa. Anonymous poster hash: 3d020...fa4
Anyne Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Hadde ikke brydd meg så lenge ikke hele kvelden var preget av host og nys og snørr. Bare kom, men blir det for mye kan hun jo trekke seg tilbake i sofaen og spise etterpå eller noe.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Om hun bare var forkjølet så hadde hun hjertelig velkommen Anonymous poster hash: c74d4...4b4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har tre små og er aldri redd for smitte. De kan bli smittet hvor som helst og når som helst, det gidder jeg ikke stresse med. Så hadde det vært meg hadde hun fått komme. Er jo også to dager til og da er hun kanskje frisk. Anonymous poster hash: 7adab...e78
the amazing spidermamma Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 Hvis hun skulle ligge rett ut i influensa, tror jeg heller at jeg ville ha stukket innom med noe julemat som hun kunne spise hvis hun orket. Men hvis det bare er en vanlig forkjølelse, så hadde hun vært velkommen hos meg.
Superdolly Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 Det er forskjell på forkjølelse og influensa. Hvis det er din mann som har stilt diagnosen på avstand, er ikke den helt pålitelig. Sist jeg hadde influensa (det er heldigvis noen år siden) var jeg dausjuk og lå rett ut. Lenge. Orket knapt å gå på do, og det hadde vært helt uaktuelt å reise bort til noen på besøk. Jul eller ikke jul. Er hun forkjølet, så hadde jeg sagt velkommen og forventet at hun tok litt hensyn. Har hun influensa, orker hun mest sannsynlig ikke komme uansett.
Berta_78 Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 Det kunne ikke falt meg inn å si at familie ikke var velkommen på julaften. Smitte er overalt hele tiden. Trenger ikke kline med henne, liksom.. Men jeg er enig med superdolly; har hun influensa på ekte, orker hun ikke.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 Har man influensa, så ønsker man ene og alene å få ligge helt rolig i senga si. Da ønsker man ikke å dra i besøk. Er man derimot «bare» forkjøla, så kan man orke å dra i besøk, men hadde det vært meg, så hadde jeg blitt hjemme, men sendt familien i vei på julebesøk. Men forkjølesessmitte hadde ikke jeg som vertskap brydd meg om.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 Vi skal være hos oss på julaften og mannens familie skal komme. Nå har hans søster fått influensa, og mannen mener hun får bli hjemme, da han er redd for smitte. Han mener altså at hun skal sitte alene på julaften. Jeg mener hun må komme hit, og så får vi bare tåle å bli syke etterpå. Vi trenger jo ikke å være nær henne heller. Hva hadde dere gjort?Anonymous poster hash: 3d020...fa4 Det er du som mener hun ikke skal komme sant? Selvsagt drar man ikke bort når man er syk og smitter andre. Kjipt, men sånn er livet. Anonymous poster hash: 44c3e...6ce
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #16 Skrevet 22. desember 2016 Hos oss hadde hun vært velkommen:-) Det skal veldig mye til for å ekskludere noen på julaften hos oss! Hun hadde fått beskjed om å ha god håndhygiene og at ungene ikke trengte å klemme/kose med henne. Anonymous poster hash: 81a82...487
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 Det er du som mener hun ikke skal komme sant? Selvsagt drar man ikke bort når man er syk og smitter andre. Kjipt, men sånn er livet. Anonymous poster hash: 44c3e...6ce Hæ? Nei, jeg skriver jo at det er mannen. Jeg vil jo ha henne her. Mannen er hysterisk synes jeg. Anonymous poster hash: 3d020...fa4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 Hæ? Nei, jeg skriver jo at det er mannen. Jeg vil jo ha henne her. Mannen er hysterisk synes jeg. Anonymous poster hash: 3d020...fa4 Har hun influensa så orker hun vel ikke å komme til dere uansett Anonymous poster hash: 744e2...2e3
sug lut Skrevet 22. desember 2016 #19 Skrevet 22. desember 2016 Har hun influensa er hun neppe ute og feirer noe som helst. Har hun en forkjølelse er det jo ikke farlig uansett.
It's all about me Skrevet 22. desember 2016 #20 Skrevet 22. desember 2016 En voksen person som er over den verste kneika klarer fint å oppholde seg i et rom med andre mennesker uten å spre smitte til alle. La henne få go-stolen slik at ingen sittet oppå henne. Gi forbud mot å hjelpe til med mat, pådekking eller snacks. Si innenfra til alle barna at kos og sitting går på fanget må spares til en annen gang. Osv osv. Hadde vært verre hvis hun hang over en spypose. Å stenge henne ute på julaften er iallfall hjerterått.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2016 #21 Skrevet 22. desember 2016 Jeg tenker nok at mannen er litt på bærtur ja, selv om jeg kan forstå det. Mange sier at de har influensa når de egentlig bare har en forkjølelse, da det er mer "akseptert" å være syk med influensa enn forkjølelse. Og at man er redd for å få influensa i hus, det kan jeg forstå. Det er jo likevel godt mulig at hun "bare" er forkjølt og ikke helt i form. Hadde gitt henne tilbudet om å komme og heller lagt til rette for god hygiene og at hun kan få trekke seg tilbake dersom hun blir sliten. Har hun alt vært syk noen dager, er det ikke sikkert at hun heller lengre er smittsom, da de første dagene er de mest smittsomme. Tenker at hun får ta vurderingen selv om hva hun føler for. Det er veldig kjedelig å bli utelatt for noe som egentlig er en enkel forkjølelse, fordi en kanskje har ordlagt seg feil. Er det virkelig influensa hun har, som nevnt over, vil jeg tro hun vil takke nei for tilbudet uansett. Anonymous poster hash: 16351...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå