Gå til innhold

3 barn, 3 bilseter, hvordan gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte Ford galaxy 😄, har fire barn, kjempefornøyd med bilen 😄.

Anonymous poster hash: 72012...250

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du mange ungdomsskoleelever som er rett over 135 cm? Du kommer i så fall kanskje fra ei bygd med høy grad av innavl? Siden alle lider av veksthemming, mener jeg. Gjennomsnittlig lengde for 13 år gamle jenter er nemlig 160 cm. Eller er dere kanskje så rasende intelligente i bygda di at man begynner på ungdomsskolen når man er 9 år (hvilket er gjennomsnittlig alder for ei jente på 135 cm).

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-29924.html

Hvor i alle dager kommer bygda inn i bildet???

Anonymous poster hash: 29161...713

Skrevet

Vi måtte bytte bil uansett og kjøpte da en S-Max. Veldig fornøyd. Vår 10-åring sitter fortsatt i bilsete.

Anonymous poster hash: 41cf8...bbf

Skrevet (endret)

Jeg har faktisk sjekket ganske nøye, og det er ikke gitt at beltestol er det sikreste for større barn. Det er en sannhet som er skapt av foreldre og bilstolprodusenter, eksperter på sikkerhet er ikke like enige.

Samtidig som skader og dødelighet på små barn er gått drastisk ned siste tiåret, har ikke de nye beltestolene gjort mye for eldre barn.

Større barn kommer lenger frem i setet med beltestol, og dermed nærmere setet forran - dermed blir sjansen for hodeskader større enn dersom barnet feks sitter på bilpute. Bilpute har fått et ufortjent dårlig rykte for større barn - faktisk!!

Hadde jeg sittet med data/PC skulle dere fått linker- men Google det de som vil.

Endret av hol(L)y COW
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Kommer ikke til å kjøpe ny bil, vi kjøpte ny e-golf for snart 2 år siden og har lån på den, i tillegg slipper vi bompenger.

Mannen er avhengig av bilen til jobb ellers bruker han 1 time hver vei til/fra jobb og med bensin/diesel bil vil vi måtte betale 90kr i bompenger hver dag!

Har veldig lave barn, eldste som er 126 går i 4.klasse, men sitter i beltestol enda. Vi får ta oss en tur å prøve ut nye bilseter, de vi har nå er ganske brei.

Hi

Anonymous poster hash: d41cb...1c7

Skrevet

Jeg har faktisk sjekket ganske nøye, og det er ikke gitt at beltestol er det sikreste for større barn. Det er en sannhet som er skapt av foreldre og bilstolprodusenter, eksperter på sikkerhet er ikke like enige.

Samtidig som skader og dødelighet på små barn er gått drastisk ned siste tiåret, har ikke de nye beltestolene gjort mye for eldre barn.

Større barn kommer lenger frem i setet med beltestol, og dermed nærmere setet forran - dermed blir sjansen for hodeskader større enn dersom barnet feks sitter på bilpute. Bilpute har fått et ufortjent dårlig rykte for større barn - faktisk!!

Hadde jeg sittet med data/PC skulle dere fått linker- men Google det de som vil.

Dette var veldig interessant lesning faktisk. Og ja jeg skal Google ;-)

Anonymous poster hash: 12d74...ed9

Skrevet

Kjenner du mange ungdomsskoleelever som er rett over 135 cm? Du kommer i så fall kanskje fra ei bygd med høy grad av innavl? Siden alle lider av veksthemming, mener jeg. Gjennomsnittlig lengde for 13 år gamle jenter er nemlig 160 cm. Eller er dere kanskje så rasende intelligente i bygda di at man begynner på ungdomsskolen når man er 9 år (hvilket er gjennomsnittlig alder for ei jente på 135 cm).http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-29924.html

Sorry, men du hørtes ikke særlig smart ut du heller...

Anonymous poster hash: ae4fb...772

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Sorry, men du hørtes ikke særlig smart ut du heller...

Aiai, det uovervinnelige "du er dum"-argumemtet! Jeg innser at slaget er tapt. 😁

Skrevet

Hvor i alle dager kommer bygda inn i bildet???

Anonymous poster hash: 29161...713

Du har rett. Ber om unnskyldning til eventuelle bygdefolk som føler seg støtt. Var bare ment som litt tåpelig harselas. Blir litt påvirket av min mann som er oppvokst i bygdemiljø og ofte tuller litt med det.

Skrevet

Aiai, det uovervinnelige "du er dum"-argumemtet! Jeg innser at slaget er tapt.

Regner med en må legge seg på ditt nivå for at du skal forstå oss inavla 160 folkene.

Skrevet

Regner med en må legge seg på ditt nivå for at du skal forstå oss inavla 160 folkene.

Mens vi er inne på det:Latterliggjøring av mødre som ønsker å sikre det kjæreste de eier er noe av det dummeste jeg ser. Argumenter gjerne imot hvis du har GODE argumenter.

"Øh, skal de liksom sitte i beltestol til de begynner på ungdomsskolen" er ikke et godt argument.

Skrevet

Mens vi er inne på det:Latterliggjøring av mødre som ønsker å sikre det kjæreste de eier er noe av det dummeste jeg ser. Argumenter gjerne imot hvis du har GODE argumenter.

"Øh, skal de liksom sitte i beltestol til de begynner på ungdomsskolen" er ikke et godt argument.

Og hvor har jeg sagt det? Du er ikke helt god...

Skrevet

Kanskje hvis man har en mikroskopisk bil og framsetene veldig langt bak... Men ellers skal det vel godt gjøres. Og det er ikke mange centimeter om å gjøre. Dette vil jeg gjerne se linkene på, det høres rart ut.

Trygg trafikk selger forøvrig ikke seter, og har dermed ingen egeninteresse i å anbefale seter.

Anonymous poster hash: 02725...6c1

Skrevet

Og hvor har jeg sagt det? Du er ikke helt god...

Sorry, feilsitering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...