Gå til innhold

Strikkehjelp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha strikket litt luer og en liten babydrakt har eg hevet meg på en "enkel" buksedrakt til jentungen min på 1, og strikker nå for første gang med settpinner. Det var kjempe vanskelig først, men nå går det greit og det første beinet er ferdig. MEN. I oppskriften står det flytt arbeidet over på rundpinne og begynn på neste bein. What? Beinet er bare på 32 masker og selv på en 40 cm blir dette altfor tight og eg får det ikke på. Pinne nr. er 3,5 hvis det betyr noe. I oppskriften står det heller ikke noe om å øke maskene før det skal på rundpinne... hva gjør eg galt??

Anonymous poster hash: 4a8d3...304
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke sette de på en rundpinne. Bare sett de på en hjelpepinne eller en snor. Når du er ferdig med det andre beinet bør det ikke være noe problem å få de på rundpinne, da har du jo 64 masker totalt :)

Anonymous poster hash: 694ed...1f4

Skrevet

Er jo bare å sette det over på rundpinnen, er jo ikke problem det fordi om du har bate 32 masker? og så strikke det andre beinet på settepinnene og setter det over på rundpinnen og strikker 64 masker rundt på rundpinnen. Vil jo bli et hull i skrittet du må sy igjen til slutt. Forøvrig anbefaler jeg deg å Google "magic loop", bruker ikke settepinner lenger, kun rundpinne.

Anonymous poster hash: 2f959...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...