Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Sitter nå uten penger i desember. Jeg sendte inn søknaden i rett tid. Med alle dokumentasjoner. Når jeg ringer nav sier de den ligger til behandling og de ikke vet når den er ferdig. Skulle egentlig ha min første utbetaling 12 desember. I november da jeg ringte sa de den kom til å bli ferdig behandlet til min første utbetaling siden jeg hadde sendt den inn i rett tid Jeg vet jo at alt blir etterbetalt. Men det hjelper lite nå når julen står for tur og vi ikke har fått handlet inn alt. Bufferen er også tom pga ekstra utgifter i oktober. Mannen sin lønn gikk til regninger og mat tidligere i mnd. Er snakk om 20000 vi venter på 😓 Anonymous poster hash: c733b...c94
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Noen andre som har måttet vente så lenge på søknaden? Anonymous poster hash: c733b...c94
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Opp. Den skulle vært ferdig behandlet for 4 uker siden. Anonymous poster hash: c733b...c94
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Ja, jeg har ventet siden september på penger! Barnet kom litt før tida, så hadde ikke fått søkt, men nå er det jo snart 3 måneder siden keg søkte. Og siden jeg fikk noen penger..: mager jul... Helt håpløst. Heldigvis hatt en sparekonto, men den er nå tom... Anonymous poster hash: ea44b...2b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Navkontoret mitt mistet dokumentasjonen 3 ganger da jeg søkte om foreldrepenger. De fikk søknaden, men ikke dokumentasjonen som lå i samme konvolutt. Første gangen tenkte jeg at jeg hadde blingset. Men andre og tredje gang sjekket jeg veldig nøye før jeg sendte. Dette er jo penger du vet du får snart. Jeg ville snakket med noen familiemedlemmer og hørt om et lån over jul. Anonymous poster hash: 4aebd...82a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Hvis de skal bruke så lang tid må de jo la oss få søke tidligere. Er fra uke 27 i svangerskapet man kan søke foreldrepenger. De burde jo sette det ned til uke 20 når de er så sene 😲 Anonymous poster hash: c733b...c94
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Jeg søkte i uke 27 som man skal, ungen kom 2 uker før termin og den var enda ikke ferdig behandlet, ringte 3 ganger og purret. Når babyen var 4 uker gikk det i orden. Heldigvis får jeg lønna fra jobben så fikk penger. Jeg ble 60% sykmeldt 3 uker før perm og derfor måtte de behandle det på nytt pga sykepenger. Fine greier. Anonymous poster hash: dcca4...e93
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Jeg søkte i uke 27 +0, noe tidligere kan man ikke søke. Fikk svar en uke etter at permisjonen allerede hadde startet. Jeg fikk lønn av arbeidsgiver, så null stress for meg. Men NAV bør la oss søke tidligere når de har så lang behandlingstid! Anonymous poster hash: 3c7a7...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå