Gå til innhold

Astmautredning baby - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini skal utredes for astma og har fått time på barnepoliklinikken. Noen som vet hva vi kan forvente skjer på den timen?

Anonymous poster hash: 152f0...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 4 mnd sov når vi kom. Detvar en fordel fordi det var enklere måle pusten. Holdt en maske inntil som han pustet i.

Tok røntgen av lungene. Måtte ha på helt hvit body uten mønster og uten knapper i halsen (konvoluttåpning). Fant på hm i en 6 pakning (2 helt hvite og 4 med trykk)

Ble lyttet på og de spurte mye. Tok prikketest på armen for å sjekke allergi.

Pustetesten viste trange bronkier. Fikk med forstøverapperat hjem.

Anonymous poster hash: 05f2d...7d0

Skrevet

Hei!

Jeg har et barn med astma og babyen her er under utredning nå. Første gang vi var hos spesialist med eldste fylte vi ut et massivt spørreskjema om hva som var i familien av sykdommer og diverse annet. Legen lyttet til lungene og hadde en lang prat med oss om symptomer, hvor lenge det hadde stått på osv. Hos oss var sykdomsbildet veldig klart, så vi fikk respeter på flutide og ventoline etter første gang hos spesialisten. På denne timen fikk vi også opplæring i hvordan man skal gi astmamedisiner til barn og når vi trappe opp samt hvordan trappe ned. Senere har eldste fått PEF—målinger på sykehuset og endret medisinering der. Har også vært på astmaskole på sykehuset.

En del lenger kaller det kronisk bronkiolitt hos småbarn, men behandlingen er den samme, så det er jo likegyldig hva vi kaller det.

Ønsker dere masse lykke til med utredningen! I feel you :-)

Anonymous poster hash: 9f4d6...1a4

Skrevet

Vi fikk automatisk diagnose etter tre obstruktive perioder tett etter hverandre, så utredning har jeg ikke vært med på. Men hvis dere bor i Oslo og får diagnose, vil jeg anbefale Astmaskolen som Ullevål arrangerer. Kanskje andre sykehus har lignende. Der får man mye nyttig informasjon! Lykke til!

Skrevet

Herregud. Må legge meg. Leste astronautredning av baby. Lurte litt på hva det var. God bedring (til meg også, tydeligvis😅) og lykke til med utredningen!

Anonymous poster hash: a5c2d...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...