Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Starta med cipralex i går, har altså tatt to TBL på 10 MG. Siden har jeg sittet på do.er i tillegg veldig kvalm og uvell. Vanlig at bivirkningene starter så tidlig? Bør jeg kontakte lege? Anonymous poster hash: 87f56...4b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Kvalme sies det at 1 av 10 kan få av disse tablettene, så det er svært vanlig. Diaré er også en svært vanlig bivirkning. Det står i felleskatalogen at bivirkningene ofte er verst førte uken. Men når du bare har sittet på do siden du begynte på tablettene så synes jeg du skal kontakte lege. Hvis du har konstant diaré så vil du jo miste veldig mye mineraler. Det da også et spørsmål om du egentlig får opptak av tablettene om alt går rett gjennom deg, det er jo mulig å få bivirkninger lokalt i tarmen selv om tablettene kanskje ikke er der lenge nok til at du får opptak ellers i kroppen av dem. Ring legen, du. Anonymous poster hash: ca348...48a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Kvalme sies det at 1 av 10 kan få av disse tablettene, så det er svært vanlig. Diaré er også en svært vanlig bivirkning. Det står i felleskatalogen at bivirkningene ofte er verst førte uken. Men når du bare har sittet på do siden du begynte på tablettene så synes jeg du skal kontakte lege. Hvis du har konstant diaré så vil du jo miste veldig mye mineraler. Det da også et spørsmål om du egentlig får opptak av tablettene om alt går rett gjennom deg, det er jo mulig å få bivirkninger lokalt i tarmen selv om tablettene kanskje ikke er der lenge nok til at du får opptak ellers i kroppen av dem. Ring legen, du. Anonymous poster hash: ca348...48a Takk for svar Anonymous poster hash: 87f56...4b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Starta med cipralex i går, har altså tatt to TBL på 10 MG. Siden har jeg sittet på do.er i tillegg veldig kvalm og uvell. Vanlig at bivirkningene starter så tidlig? Bør jeg kontakte lege? Anonymous poster hash: 87f56...4b1 Jeg ble kjempedårlig fra første tablett. Kvalm og kastet opp i tillegg til at jeg var så svimmel at jeg knapt kunne stå oppreist Anonymous poster hash: 50a51...22e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Takk for svar Anonymous poster hash: 87f56...4b1 Det skulle forresten stå at bivirkningene ofte er verst førte en til to ukene (ikke bare første uken). Anonymous poster hash: ca348...48a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Og du har fått Cipralex og ikke en rimeligere erstatning som de sier er helt lik? Jeg ble svært kvalm av sistnevnte, men bare småkvalm og litt svimmel av Cipralex. Dette ga seg helt etter noen dager. Anonymous poster hash: c7f5e...751
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Jeg ble kjempedårlig fra første tablett. Kvalm og kastet opp i tillegg til at jeg var så svimmel at jeg knapt kunne stå oppreist Anonymous poster hash: 50a51...22e Fortsatte du å ta dem? Anonymous poster hash: 87f56...4b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Og du har fått Cipralex og ikke en rimeligere erstatning som de sier er helt lik? Jeg ble svært kvalm av sistnevnte, men bare småkvalm og litt svimmel av Cipralex. Dette ga seg helt etter noen dager. Anonymous poster hash: c7f5e...751 Jeg har fått synonymet... Anonymous poster hash: 87f56...4b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Fortsatte du å ta dem? Anonymous poster hash: 87f56...4b1 Nei, jeg sluttet etter 4 dager. Orket ikke mer Anonymous poster hash: 50a51...22e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Begynte du ikke på en høy dose? Mannen min bruker dem, og han tok 5 mg pr dag i en uke før han trappet opp til 10 mg. Nettopp for å unngå bivirkninger. Han har escitalopram, synonympreparatet. Anonymous poster hash: da857...c84
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har fått synonymet... Anonymous poster hash: 87f56...4b1 Be om å få Cipralex. Anonymous poster hash: c7f5e...751
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå