Gå til innhold

Dere som har hatt omgangssyke i hus!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det noen av barna som kastet opp 1 el 2 ganger?

4 åringen her kastet opp 2 ganger i dag tidlig og nå er det 3,5 time siden siste gang..Kan det være over? Hun vil ikke ha mat men drikker cola og har spist 2 kjeks..

Anonymous poster hash: c8126...ef2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepps, alle har hatt det. Sønnen vår kastetvel opp 3-4 ganger over en tre dagers periode. Jeg hadde oppkast et par ganger én dag, mens mannen fikk det andre veien :P

Anonymous poster hash: 1b72b...27b

Skrevet

Vi er litt usikre. Hele familien har hatt en dag med hodepine. Sånn veldig intens men ikke "sykliggjørende",- så har det gått en dag eller to og vi har fått magevondt i "tak",- følt oss litt kvalm, men ikke syk,- også har det vært en megatømming på do, med dertilhørende mageknip og slikt etter at magen er blitt helt tom og må "fylles" igjen.. Hadde ikke tenkt tanken på at det kunne være omgangssyken, hvis ikke alle 4 hadde hatt den hodepinen, og tre av fire den tømmingen (nå kan det hende mannen også har hatt det, men han har en mage som plutselig tømmer seg til vanlig, så han har ikke tenkt på at det har vært annerledes) sånn ca på samme tid. Også vet vi at mange har vært VELDIG syke og det har begynt med hodepine, og dermed blitt kvalme og oppkast eller diare,- men da MYE mer og mer langvarig syk enn oss. Vi har jo ikke vært syke, men litt "redusert"....

Men nå har vi hatt tre juler foran oss hvor det har vært omgangssyke på en sånn rett før jul, hvor jeg da har gått og grudd meg og ikke kommet i julestemning i frykt for at noen (les: jeg) skulle bli syke på selveste juleaften, eller, egentlig bare bli syk for jeg er en av de med angst for oppkast... SÅ tenker at vi fortjener en jul uten sykdom rett før eller I jula for den del...... VI har sluppet unna selve juleaften alle mann, men har liksom gått og "kjent" at jeg er syk likevel jeg da......

Anonymous poster hash: b9b13...aa6
Skrevet

Ikke vi, men noen venner av oss hadde den og barna der kastet bare opp to ganger hver.

Anonymous poster hash: 35a2c...11c

Skrevet

Var det noen av barna som kastet opp 1 el 2 ganger?

4 åringen her kastet opp 2 ganger i dag tidlig og nå er det 3,5 time siden siste gang..Kan det være over? Hun vil ikke ha mat men drikker cola og har spist 2 kjeks..

Her var det sånn og vi trodde det var over, så begynte det igjen på kvelden... og utover natten. Så gikk det et og et halvt døgn uten før han kastet opp en siste gang. Seig variant, de gangene han har hatt det tidligere har han bare kastet opp en gang, så har det vært over.

Anonymous poster hash: 3da1d...4c4

Skrevet

Min på 2år kastet opp litt 2 ganger. Akkurat 48 timer senere kastet hun opp skikkelig mye 1 gang. Er skikkelig propell og spiser som en hest, leker å står på. Så hadde det ikke vært for oppkast hadde man ikke gjetta hu var syk

Anonymous poster hash: 473d0...733

Skrevet

Begge guttene mine kastet opp bare én gang hver. Så ble de skikkelig slappe,sov mye, ingen matlyst, og fikk diaré.

Anonymous poster hash: 17650...1c7

Skrevet

Toåringen her i huset kastet opp 4 ganger torsdagskvelden. Fin fredag, så kasta hu opp 1 gang på formiddagen på lørdag. Så i fin form, til hu kasta opp igjen mandagskvelden. Tirsdag hadde hu en skikkelig løs bleie. I dag er hu foreløpig i fin form. Håper virkelig hu er ferdig med det nå.

Anonymous poster hash: 385a8...160

Skrevet

5åringen hadde ett eller annet i helga. Våknet 07 på lørdag, og kastet opp 4 ganger den neste timen. Sovnet så, og sov til 11.

Så var hun frisk og rask resten av dagen. (Og er det fremdeles)

Anonymous poster hash: d58d9...e45

Skrevet

5åringen hadde ett eller annet i helga. Våknet 07 på lørdag, og kastet opp 4 ganger den neste timen. Sovnet så, og sov til 11.

Så var hun frisk og rask resten av dagen. (Og er det fremdeles)

Anonymous poster hash: d58d9...e45

Skrevet

2 åringen vår kastet opp først en gang, så gang nr 2 etter 6 timer, tredje gang etter 12 timer og 4. gang etter nesten 24 timer. Så alt et mulig og 48 timers regelen er lur å følge.

Skrevet

Fireåringen vår kastet opp to ganger på rappen torsdag morgen og har vært fin siden, :-)

Anonymous poster hash: e2327...a22

Skrevet

Foreløbig har det ikke blitt noe mer enn 2 ganger. 10 timer siden siste oppkast og hun er i farta og er rød i kinna..Håper det ikke blir noe mer utover kvelden/natta..Dårlig matlyst men har spist litt kjeks + at hun spiste ett helt kokt egg til middag og bittelitt rundstykke 😊

Hi

Skrevet

Her var vi en hvor det sprutet alle veier ei natt, en kastet opp ei natt, en var uggen og fløy på do et par dager og en kastet opp en gang og var i fin form igjen.

Anonymous poster hash: 18fe2...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...