Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg hadde besøk av ei ufrivillig barnløs venninne i går. Jeg har 1 barn. Jeg fikk den triste beskjeden i går om at jeg ikke kan få flere barn, og jeg er helt knust da vi hadde tenkt oss i hvert fall et barn til, muligens to til. Denne venninnen mente at det jeg ikke kunne klage, da jeg har 1 barn allerede. Var mer synd på henne. Jeg er jo uenig. Hun har jo ikke barn, og klarer faktisk ikke å vite hva hun ikke får opplevd igjen. I tillegg har hun ingen barn som vil ende opp som enebarn. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over henne. Æsj, måtte bare få det ut Anonymous poster hash: a6809...07d
Luksusdyret Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Jeg hadde besøk av ei ufrivillig barnløs venninne i går. Jeg har 1 barn. Jeg fikk den triste beskjeden i går om at jeg ikke kan få flere barn, og jeg er helt knust da vi hadde tenkt oss i hvert fall et barn til, muligens to til. Denne venninnen mente at det jeg ikke kunne klage, da jeg har 1 barn allerede. Var mer synd på henne. Jeg er jo uenig. Hun har jo ikke barn, og klarer faktisk ikke å vite hva hun ikke får opplevd igjen. I tillegg har hun ingen barn som vil ende opp som enebarn. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over henne. Æsj, måtte bare få det ut Anonymous poster hash: a6809...07d Jeg forstår begge to - JO, det er faktisk verre å vite at man aldri får NOEN barn, enn å vite at man ikke får FLERE barn! Veldig arrogant av deg å si at hun ikke kan vite hva hun ikke får opplevd bare fordi hun ikke har barn fra før - regner med at hun har barn i slekta/omgangskrets som hun omgås og vet hva barn er for noe? Det blir like dumt som å si at man ikke kan klage når man aldri har hatt en mann til ei som har opplevd skilsmisse og ikke klarer å finne ny mann, fordi man ikke vet hva man går glipp av. Synes dere begge er egosentriske og lite empatiske. Det er ingen menneskerett å få søsken, mange barn vokser fint opp som enebarn, det er ingen tragedie altså! Flesteparten av befolkningen i Kina som er under viss alder har vokst opp som enebarn, og det blir folk av dem også. Man kan ikke si at man har det VERRE når man faktisk har et barn, enn når man får beskjed at man aldri får barn. Jeg tror ikke dere forstår hverandre nok til å være venninner, kanskje lurt å revurdere vennskapet?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Oj...dere bør ha litt tid fra hverandre nå. Ingen grunn til å konkurrere om hvem som har det verst. Men personlig er det vanskelig for meg å se din side her. Overgangen fra 0 til 1 barn er det største...Flere barn er en bonus. Anonymous poster hash: 8c9f3...28c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Dere er begge egoister! Det er ingen menneskerett å få barn. Men dere kan begge gjøre samfunnet en tjeneste og ta vare på små babyer som trenger fosterhjem. De kan adopteres på sikt også. Spiller vel ingen rolle hvordan man blir mor, men at man er en mor som betyr. Oe i et barns liv Anonymous poster hash: a29b1...8d3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Dere er begge egoister! Det er ingen menneskerett å få barn. Men dere kan begge gjøre samfunnet en tjeneste og ta vare på små babyer som trenger fosterhjem. De kan adopteres på sikt også. Spiller vel ingen rolle hvordan man blir mor, men at man er en mor som betyr. Oe i et barns liv Anonymous poster hash: a29b1...8d3 Hi her Fikk beskjeden i går, så alt er foreløbig litt kaotisk i hodet mitt. Tidligere så kunne jeg aldri vurdert fosterbarn eller adopsjon, da det følger mye "bagasje" med disse barna. Men, må muligens revurdere nå da... Anonymous poster hash: a6809...07d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 "Ende opp som enebarn" ?? Jøss, det høres da fryktelig traumatisk ut. Hilsen et enebarn som aldri har savnet søsken, klarer seg fint i livet og verken er bortskjemt eller egoistisk!! Anonymous poster hash: 130d6...ea8
Luksusdyret Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Dere er begge egoister! Det er ingen menneskerett å få barn. Men dere kan begge gjøre samfunnet en tjeneste og ta vare på små babyer som trenger fosterhjem. De kan adopteres på sikt også. Spiller vel ingen rolle hvordan man blir mor, men at man er en mor som betyr. Oe i et barns liv Anonymous poster hash: a29b1...8d3 Problemet er at man ikke er garantert tilstrekkelig oppfølging fra barnevernet og kan plutselig ende opp med å sitte der alene med en baby som har behov man ikke klarer å dekke fordi man mangler ressurser til det.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Jeg syntes synd på dere begge frem til dette: "Hun har jo ikke barn, og klarer faktisk ikke å vite hva hun ikke får opplevd igjen. I tillegg har hun ingen barn som vil ende opp som enebarn." Nå tror jeg bare du er en søt, liten trollemor. Anonymous poster hash: abe72...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Dette var sørgelig lesning HI. Hun sørger over å ikke kunne kunne få barn, du sørger over å ikke kunne få flere. På dette området kan dere faktisk møte forståelse hos hverandre og være sammen i sorgen...i stedet konkurrerer der om hvem som har det verst???? HUn vil aldri få kjenne på det å gå gravid og bli mamma på den måten. Det er en TUNG bør å bære om man ønsker barn. Du HAR barn og har i det minste fått oppleve det...men kan ikke gjenta gleden....Å argumentere med at ungenikke får søsken som en del av sorgen..hvor selvsentrert går det an å bli? Ungen har jo ingen konsepter om hva det vil si å ha søsken, så her er det du og DIN sorg som eventuelt overføres..... Hun har det tøffest, du bør kunne være en skulder hun kan gråte på. Og hun bør kunne støtte deg i din sorg over å ikke kunne få flere. Anonymous poster hash: 0081b...adc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Dette var sørgelig lesning HI. Hun sørger over å ikke kunne kunne få barn, du sørger over å ikke kunne få flere. På dette området kan dere faktisk møte forståelse hos hverandre og være sammen i sorgen...i stedet konkurrerer der om hvem som har det verst???? HUn vil aldri få kjenne på det å gå gravid og bli mamma på den måten. Det er en TUNG bør å bære om man ønsker barn. Du HAR barn og har i det minste fått oppleve det...men kan ikke gjenta gleden....Å argumentere med at ungenikke får søsken som en del av sorgen..hvor selvsentrert går det an å bli? Ungen har jo ingen konsepter om hva det vil si å ha søsken, så her er det du og DIN sorg som eventuelt overføres..... Hun har det tøffest, du bør kunne være en skulder hun kan gråte på. Og hun bør kunne støtte deg i din sorg over å ikke kunne få flere. Anonymous poster hash: 0081b...adc Dersom dette ikke er et trollmistenker jeg at saken er omvendt, og at hi er den barnløse. Anonymous poster hash: abe72...7b1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Ja dere passer ihvertfall godt sammen. Akkurat like selvsentrert begge to... Anonymous poster hash: b6210...915
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 "Ende opp som enebarn" ?? Jøss, det høres da fryktelig traumatisk ut. Hilsen et enebarn som aldri har savnet søsken, klarer seg fint i livet og verken er bortskjemt eller egoistisk!! Anonymous poster hash: 130d6...ea8 Haha, man ser jo ikke selv at man er egoistisk og bortskjemt... har selv en venninne som er enebarn. Mer ego person skal du lete lenge etter. Hun tror selvfølgelig ikke det selv! Når det er sagt, så tror jeg ikke enebarn lider noen nød på noen måte. Som foreldre kan man da være flinke til å involvere venner og øvrig familie i hverdagen. Skjønner godt at du, HI er skuffet over å ikke kunne få flere barn. Men du må gi deg selv tid til å fordøye nyheten, så kanskje du ser mulighetene etterhvert. Sender deg en klem ❤️ Å få en slik beskjed må være tøft! Jeg vil si at både du og venninnen din har grunn til å være lei dere for at livet ikke blir sånn dere har sett for dere. Uavhengig av om man har barn eller ikke. Man må få lov til å føle på ting som er leit. Det er ikke snakk om å ha det verst! For slikt kan ikke måles. Anonymous poster hash: 85a9e...6ac
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Jeg hadde besøk av ei ufrivillig barnløs venninne i går. Jeg har 1 barn. Jeg fikk den triste beskjeden i går om at jeg ikke kan få flere barn, og jeg er helt knust da vi hadde tenkt oss i hvert fall et barn til, muligens to til. Denne venninnen mente at det jeg ikke kunne klage, da jeg har 1 barn allerede. Var mer synd på henne. Jeg er jo uenig. Hun har jo ikke barn, og klarer faktisk ikke å vite hva hun ikke får opplevd igjen. I tillegg har hun ingen barn som vil ende opp som enebarn. Kjenner jeg er skikkelig skuffet over henne. Æsj, måtte bare få det ut Anonymous poster hash: a6809...07d Du er faktisk MYE mer egosentrert enn henne. Du HAR barn. Anonymous poster hash: a0c96...4a9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 Problemet er at man ikke er garantert tilstrekkelig oppfølging fra barnevernet og kan plutselig ende opp med å sitte der alene med en baby som har behov man ikke klarer å dekke fordi man mangler ressurser til det. Tror ikke helt du kjenner systemene i Bufetat. Anonymous poster hash: a0c96...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå