Gå til innhold

Noen som har levd med en mann med psykopatiske trekk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker min har det. Står ikke så mye oppklarende på nett føler jeg. Vanskelig å vite om det er pga meg han er sånn, eller om det er personligheten hans. Går det an å fremprovosere slike trekk eller hadde de vært tilstede uasnett hvem han bor med? Hva er evt forkjellen på en manipulerende person og psykopatisk person? Går alt under "personlighetsforstyrrelse" nå? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde sammen med en som jeg tror hadde visse trekk. Men det var mer manipulerende enn psykopat, tror jeg.

Han var veldig lettrørt.. Men jeg følte at jeg levde i en film sammen med han. Det virket på en måte så oppkonstruert.

Han hadde en utrolig innvirkning på folk. Uansett hvor vi kom ble han kjent med dem som var å kjenne. Vi hadde spesialservice uansett hvor vi kom pga hans karisma og nettverk. Folk ble sugd inn i hans univers.

Så kunne han plutselig bli fryktelig sint. Fordi jeg hadde lagt tomatene underst i kjøleskapet, for eksempel. Eller rakke ned på meg fordi jeg var lite kulturelt bevisst, hvis jeg for eksempel så på noe feil på tv. Han pyntet også på sannheten når det kom til min bakgrunn eller utdanning.. Han var i høy stoæilling selv, og jeg var student på det tidspunktet.

Det verste han kunne gjøre var å få meg til å føle meg lite verd og håpløs.. som ved å si: "Du kan være glad du har meg som aksepterer deg som du er" eller "Du kommer til å ødelegge barna våre" Eller avbryte historiene mine når vi var sammen med venner og fortelle slutten med en oppgitt: "Hun kommer aldri til poenget"

I neste neste øyeblikk ble jeg oppvartet som en prinsesse og han viste meg stolt frem (ja,jeg føler det litt som om jeg var sånn trofékone)

Han hadde også tilfeller av at han "oppdro" meg. Hvis jeg mistet noe for eksempel så kunne han vente en stund med å gi det til meg hvis han fant det.. slik at jeg kunne kjenne på det og lære å ta vare på tingene mine.

Jeg vet så lite om hva som er en psykopat og ikke. Men følte vel at noen trekk var det der.

Jeg hadde mange flotte opplevelser og gode år med han, men vi passet ikke sammen i lengden. Når jeg tenker på de konfliktene vi kunne fått i barneoppdragelse så er jeg glad vi gikk fra hverandre, for jeg, som egentlig er en sterk person, ville blitt en skygge som mor sammen med han.

Jeg tror det handlet om at de svake sidene våre gikk dårlig sammen. Han manipulerte og jeg lot meg manipulere. Jeg merker de manipulerende sidene hos meg selv også, overfor min nåværende mann. Og merker hvor lett det kan være å presse på svake punkt hos han når jeg er irritert.. jeg tror vi alle har det i oss å manipulere..

Anonymous poster hash: 7f977...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...