Gå til innhold

Små betennelser


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste årene i perioder fått bittesmå betennelser i fingrene, helst tommel og pekefinger på begge hender. Det er små betennelser på størrelse med et knappenålshode, rett under huden.

Noen som vet hva det kommer av?



Anonymous poster hash: f0dc1...4bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det små gulaktige blemmer? Da kan det være staph-infeksjon og det er smittsomt og farlig for de med redusert immunforsvar, så vær obs på det. Ellers kan det komme av herpes faktisk

 

Anonymous poster hash: 2e215...7dd

Skrevet

Blir det små gulaktige blemmer? Da kan det være staph-infeksjon og det er smittsomt og farlig for de med redusert immunforsvar, så vær obs på det. Ellers kan det komme av herpes faktisk

 

Anonymous poster hash: 2e215...7dd

Ni, det er bare rødt og vondt, og holder seg under huden om du forstår hva jeg mener?

 

Anonymous poster hash: f0dc1...4bb

Skrevet

Jeg har det. Har i tillegg håndeksem, mener det er en sammenheng.

 

Anonymous poster hash: 7cca4...5b6

Skrevet

Jeg har det. Har i tillegg håndeksem, mener det er en sammenheng.

 

Anonymous poster hash: 7cca4...5b6

Aldri hatt problem med håndeksem, men en blir vel aldri for gammel for slikt :-(

 

Anonymous poster hash: f0dc1...4bb

Skrevet

Jeg får slike når jeg spiser det jeg har intoleranse mot. Jeg kan f.eks. tåle å spise et måltid med hvete/gluten en gang iblant uten særlig problemer (bortsett fra at magen blir treg). Men spiser jeg det flere måltider eller flere dager på rad, da får jeg slike utslett.

Det er alltid på tommel og pekefinger, aldri andre fingre.

Noen ganger bare kommer de uten noe mer. Andre ganger kan de komme med intens kløe når de slår ut. Virker som om kløen kommer når utskeielsene har vært for store og/eller over tid.

 

Og derfor holder jeg meg nå borte fra det jeg vet jeg reagerer på.

Jeg tåler ikke melk heller, men får ikke slike utslett av annet enn gluten/hvete.

 



Anonymous poster hash: 679b4...ac1
Skrevet

 

Jeg får slike når jeg spiser det jeg har intoleranse mot. Jeg kan f.eks. tåle å spise et måltid med hvete/gluten en gang iblant uten særlig problemer (bortsett fra at magen blir treg). Men spiser jeg det flere måltider eller flere dager på rad, da får jeg slike utslett.

Det er alltid på tommel og pekefinger, aldri andre fingre.

Noen ganger bare kommer de uten noe mer. Andre ganger kan de komme med intens kløe når de slår ut. Virker som om kløen kommer når utskeielsene har vært for store og/eller over tid.

 

Og derfor holder jeg meg nå borte fra det jeg vet jeg reagerer på.

Jeg tåler ikke melk heller, men får ikke slike utslett av annet enn gluten/hvete.

 

 

Anonymous poster hash: 679b4...ac1

 

Det har jeg aldri tenkt på! Men jeg tåler ikke så godt brødmat, blir gørrdårlig i magen om det er mer enn et brødmåltid en gang i blant.. Det tror jeg at jeg skal ha litt i tankene og sjekke neste gang! Takk for tips!

 

Anonymous poster hash: f0dc1...4bb

Skrevet

 

Det har jeg aldri tenkt på! Men jeg tåler ikke så godt brødmat, blir gørrdårlig i magen om det er mer enn et brødmåltid en gang i blant.. Det tror jeg at jeg skal ha litt i tankene og sjekke neste gang! Takk for tips!

 

Anonymous poster hash: f0dc1...4bb

 

 

Jeg trodde ikke det kunne være det som var årsaken hos meg til å begynne med. Men oppdaget det når jeg av en helt annen grunn og litt tilfeldig hadde holdt meg unna alt av brød/korn noen uker. Fingrene ble helt fine. Og da jeg spise mitt første brødmåltid (pizza OG hvitløksbaguett, ha-ha) igjen slo det ut nesten med det samme, var knapt ferdig å spise før det slo ut.

Etter det testet jeg frem og tilbake inntil jeg forstod at det ikke var noen tvil.

 

Og nå, noen år etterpå har jeg fått det bekreftet på Riksen også, tatt provokasjonstester der siden jeg ikke slår ut på noen blodprøver.

 

Når magen din blir så dårlig av brødmat så vet du i hvert fall at kroppen din ikke skal ha det ;)

Du bør kanskje få sjekket deg for å være sikker på at du ikke har cøliaki?

 

 

Anonymous poster hash: 679b4...ac1

Skrevet

 

Jeg trodde ikke det kunne være det som var årsaken hos meg til å begynne med. Men oppdaget det når jeg av en helt annen grunn og litt tilfeldig hadde holdt meg unna alt av brød/korn noen uker. Fingrene ble helt fine. Og da jeg spise mitt første brødmåltid (pizza OG hvitløksbaguett, ha-ha) igjen slo det ut nesten med det samme, var knapt ferdig å spise før det slo ut.

Etter det testet jeg frem og tilbake inntil jeg forstod at det ikke var noen tvil.

 

Og nå, noen år etterpå har jeg fått det bekreftet på Riksen også, tatt provokasjonstester der siden jeg ikke slår ut på noen blodprøver.

 

Når magen din blir så dårlig av brødmat så vet du i hvert fall at kroppen din ikke skal ha det ;)

Du bør kanskje få sjekket deg for å være sikker på at du ikke har cøliaki?

 

 

Anonymous poster hash: 679b4...ac1

 

Tåler litt, f.eks. et brødmåltid en i uka, så da er det neppe cøliaki? Og siden jeg tåler knekkebrød hakket bedre, tror jeg kanskje at jeg reagerer litt mer på gjæren. 

 

Anonymous poster hash: f0dc1...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...